Se zaplacením stavby pomůže Státní fond dopravní infrastruktury i fondy Evropské unie.
"Druhá kolej alespoň v části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové umožní zavedení tzv. taktové železniční dopravy mezi oběma krajskými městy," uvedl.
Na vlaky, které budou jezdit pravidelně každou hodinu nebo půlhodinu, bude podle něj možno lépe navázat autobusovou a městskou hromadnou dopravu.
S modernizací trati je spojena "nulová etapa", při které dojde k opravě jižní části nádraží v Hradci Králové. Ta přijde asi na 200 milionů korun.
Nejdražší z celé bude zřejmě výstavba tzv. Medlešické spojky, která podle odhadů přijde na dvě miliardy korun.
Na trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se v minulosti stalo několik nehod. Nejtragičtější byla zřejmě srážka vlaků z roku 1960, ke které došlo nedaleko Stéblové na Pardubicku.
Z Rosic nad Labem byl omylem vypraven osobní vlak na kolej obsazenou protijedoucím motorovým vlakem. Za železničním přejezdem ve Stéblové se oba vlaky srazily. Neštěstí si vyžádalo 118 životů.