„Od designéra Jana Černého si zájemci na webu Alpine Pro mohou zatím koupit ponožky a šátek, první várka byla vyprodaná za 15 minut,“ řekla ČTK mluvčí firmy Veronika Šálová. Kolekce, kterou Alpine Pro společně s Černým představili na začátku července, zprvu podle Šálové sklízela hodně negativních reakcí. „Po úspěchu v zahraničí se ale pohled na ni otočil,“ řekla.
Česko se ocitlo mezi sedmi zeměmi, jejichž sportovní kolekce podle Mezinárodního olympijského výboru umně spojují prvky národní hrdosti, inovativního designu a současné módy. Výbor, jehož instagramový účet sleduje 11,8 milionu lidí, vedle české kolekce zaujala móda sportovců z Británie, Francie, Mexika, Španělska, Haiti a Mongolska. Kolekci ocenil také americký magazín Time, označil ji za třetí nejlepší.
Jak fungují výprodeje. Outletům se daří, přibývá jim zákazníků a šijí i své kolekce |
Se začátkem her v Paříži stoupla poptávka i po běžné letní olympijské kolekci, řekla Šálová. „Vidíme to jak na našich prodejnách, tak i v e-shopech,“ doplnila. Oblečení si mohou fanoušci podle Šálové koupit také v Českém domě ve francouzské metropoli.
Od všeho něco
Olympijskou kolekci designéra Jana Černého chválí stylisté a odborníci na módu, které už dříve oslovila ČTK, především za odvahu jít moderním a jiným směrem. Reakce části české společnosti jsou podle odborníků kritičtější kvůli generačním rozdílům nebo konzervativnosti. V zahraničí pak podle nich mohl rezonovat unisex styl a potlačení ženské a mužské siluety.
„Mně se ta kolekce líbí, je mladá a hlavně poplatná módním trendům, které teď jsou,“ uvedl krejčí a historik módy Petr Tylínek. Podle něj se ostatní státy, třeba Francie, bojí „vystrčit růžky“, zatímco Černý se nebál.
„Oni jdou na eleganci, na klasiku, bojí se reakcí veřejnosti, tak to končí na půl cesty. Úžasné materiály, úžasně zpracované, ale chybí tam ten šmrnc. Paříž je město umění a je tam potřeba opravdu něco výrazného,“ řekl Tylínek.