Pátek 29. května 2020, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 29. května 2020 Maxmilián, Maxim
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R96a47d11e82k 54N98o69v77o22t68n38ý 4660974328231

Já žádný odklad splátek nechci, počítám se splacením hypotéky v určitém čase a nechci to měnit. Odklad by měl být jen pro ty, co o něj požádají.

+101/−1
doporučit
31.3.2020 11:00
Foto

M84a85t96ě53j 95R90a45š25o55v23s32k74ý 8925155925885

Musí se dát na výběr občanům. Já chci splácet řádně dál.

+69/−1
doporučit
31.3.2020 11:25
Foto

Z29b81y48n41ě49k 73M87e19l77i28c14h77a67r 9935867315959

ať je to klidně plošně.ale ať mám možnost si vybrat - já splácení přerušit nechci

+52/0
doporučit
31.3.2020 11:15
Foto

M89a18r74t16i50n19a 91L52e51v20o46v39á 6536557540475

Přesně tak. Já platit chci a kdo nemůže, tomu ať pomohou.

+89/−8
doporučit
31.3.2020 10:36

V75í33t 73P18r13č41í46k 9548560794170

Také si myslím, že by to měli dostat potřební. Zvláště ti chudáci, kteří si nakoupili na hypotéku pět strašně drahých bytů v Praze, aby je mohli pronajímat přes Airbnb. A teď turisti nikde, takže jsou úplně nahraní. Airbnb jim nedalo ani stornopoplatky za zrušené rezervace. Úplně se mi z toho svírá srdce. Pokud někdo založí na jejich podporu transparentní účet, rád přispěju a jistě nebudu sám.

+88/−8
doporučit
31.3.2020 10:52

K80a67m95i51l 44S64w79i16a83t96e97k 2203165413907

Rozumné, mám něco malého na splátky, odklad splátek nepotřebuji, zatím není důvod. Ať jej dostanou opravdu jen ti, kteří nečekaně přišli o práci a podobně.

+32/0
doporučit
31.3.2020 10:36

M40i80c45h67a67l 80D73a34d21e49k 8493552718

Oni celkově ty odklady moc nedávají smysl. Odpustíte nájem nájemníkovi, ale co nájemce? To jen přeneseme dluhy z jednoho na druhého..:-/

+24/0
doporučit
31.3.2020 11:24

R26i98c71h74a14r64d 44S72e43m38i78á42n 9122217894

jasný...a ČEZ si taky dost nahrabal, přestaneme platit elektriku...A majitelé domů? To jsou tlustý páni Kotrčové, nájem nula je základ...alespoň na rok...Zbláznili jste se všichni? Mám kolem sebe cca 50 lidí co mají hypo...Jestli odklad budou potřebovat tři, nebo čtyři? A to jestli vůbec...Opravdu je to na plošný nařízení? To nemyslíte vážně....

+19/0
doporučit
31.3.2020 11:36

P66a68v48e75l 19V91o34s14á63h26l98o 5714223104250

nutit nesplácet někoho kdo splácet chce, je jako nutit zdravého člověka jít si lehnout na JIPku. Ať to umožní všem, kteří chtějí posunout splácní, ale nařizovat něco povinně všem je totální békovina.

+18/0
doporučit
31.3.2020 11:27
Foto

M76a19r52t40i66n 38P34i81p21e44k 4665858741451

Naprostý souhlas, Schillerová opět jen populistický krok, který absolutně nemá promyšlený.

+70/−17
doporučit
31.3.2020 10:35

J71a34n 38R12i40c32h10t58e81r 5852332503885

Jsem odpůrcem plošného odkladu. Mám závazek, mám dostatečný příjem, abych ho splácel a splácet ho chci.

+13/0
doporučit
31.3.2020 12:14

P79e49t10r 11K27r73e70j25c78i 5274342118473

Pokud to Schillerová nařídí plošně, tak i když budete chtít dál splácet, banka si od Vás peníze nevezme, navíc budete nejspíš platit nějaký snížený úrok, takže ve výsledku zaplatíte víc než kdyby do toho nikdo nesahal. Spoustě lidí chybí posledních pár splátek a teď by museli čekat o půl roku déle. Nesmysl!

+15/−1
doporučit
31.3.2020 11:27

M35i12r20e50k 37T80a89c47l 2762513625989

Plošné odložení splátek je další rána (pro budoucí) českou ekonomiku.

Je to populistické rozhodnutí, které nic nevyřeší....

+17/−2
doporučit
31.3.2020 11:25

R87o70s23t46i86s52l81a83v 52C11a40h31a 6643267857731

Chapu posunuti splatek.... ale co nechapu, ze nekoho muze napadnout, ze administrativne snizi urok aniz by banky mohly o tom rozhodnout..... Vzdyt to je jasne znarodneni....

+29/−8
doporučit
31.3.2020 10:37

T27o97m63á23š 32K23o97t 7970203553829

Muzou celoplosne naridit bankam, at zadostem o odklad splatek klientum vyhovi bez dalsiho overovani duvodu. To by asi bylo nejjednodussi reseni pro vsechny strany.

Ale proboha at to nedelaji tak, ze se automaticky odklad da uplne vsem. Vetsina lidi o prijem zatim neprisla a/nebo maji dostatecne rezervy a splacet proste chteji. Pokud bude odklad jen splatky, ale zustanou uroky, bude to pro lidi navic i nevyhodne. A i kdyby se odpustily uroky, porad se delka uveru prodlouzi, coz taky urcite hodne lidem vyhovovat nebude.

+11/−1
doporučit
31.3.2020 12:11

V22l98a61d98i59m61i33r 75S20o70u36k18a14l 4870241941536

A co ti v nájmu? Odpustí jím vlastníci splátku? Podle mě to spíš pomáhá majetnějším a podnikatelům s nemovitostma.Ty opravdu potřebné to mine

+11/−1
doporučit
31.3.2020 11:01

M28i66r48e95k 58B35e30ň90o 5766443119349

Fakt už nemám nervy na ty poskakující diskuzi.... Nemůžete s tím něco udělat?? Člověk si chce přečíst komentář a desetkrát mu to poskočí.... Trest...

+9/0
doporučit
31.3.2020 11:52

M57i89l32e88n54a 70K37l69o87u41č69k65o66v33á 2506500876922

Jen aby si někteří nepletli význam "odklad splátek s odpuštěním splátek".;-)

+9/0
doporučit
31.3.2020 11:39

M85i24c19h19a82l 25Š12t63ě55p59á64n49e33k 7416420984742

Proboha, lidi, nikdo vás přece nenutí, abyste toho plánovaného odkladu využili. Nikdo nenařizuje, že NESMÍTE splácet dál...

+22/−8
doporučit
31.3.2020 11:10

J69i12ř60í 23V64o34s50t82ř89á96k 2601648879691

Ovšem to není jen o potřebných. Potřebujete nakopnout ekonomika, buď můžete házet prachy z vrtulníku nebo jinak zařídíte, že zůstanou peníze u lidí a začnou utrácet. Tohle je geniální - na 6M zvýšíte měsíční rozpočet řady rodin, podpoříte ekonomiku a pár "pupkounů" nebude moci za rok napsat do novin, že odvážejí 15 mld., ale odvezou trošku méně. Opatření dopadají na všechny, tak snad i banky to zvládnou, tu trošku solidarity.

+13/−3
doporučit
31.3.2020 10:46

O62l66g36a 92B22o40c70k74o23v78á 6706547358155

Šéf spořitelny má pravdu. Všem to odložit znamená velkou ztrátu. Ty banky mají také fixní náklady. Musí platit zaměstnance, pobočkovou síť (hlavně ty velké mají stále velkou síť). Mají nějaké expozice v investicích. Jasně naše banky by to zvládly, jelikož jsou kapitálově silné a mají různé druhy rezerv (ty systémové hlavně), ale já jako akcionář dvou bank se ptát, proč? Tenhle koronavirus opravdu nezasáhl CELOU EKONOMIKU. Podívejte se, že některé obory mají naopak práce ještě více - IT, lékařské a medicínské obory, lékarny, zásobovači, obchody s potravinami, výrobny čistících prostředků a takhle by se dalo pokračovat. Státní správu to nezasáhlo, ba naopak policisté, hasiči, armáda hledá nové lidi. To jsou lidé, co příjem mají a proč by i oni neplatili? Nelogické a zhoubné

+8/−1
doporučit
31.3.2020 14:56

M42a80r15t25i43n 91M17a51c22e32k 7826631945544

Já odklad nepotřebuji - mám určitou rezervu a navíc nejsem (zatím) mezi skupinou s větším výpadkem příjmů. Banky fungují efektivněji než stát a tak si zvládnou své klienty administrovat individuálně dle jejich potřeb.

+8/−1
doporučit
31.3.2020 13:48

M57i74c28h72a57l 98Š98t60r63u77n74c 8724816565703

Ať jdou s těma populistickýma levicovýma nesmyslama někam. Já chci splácet hypotéku automaticky dál a nehodlám kvůli tomu nic řešit. A nepřeju si aby někdo rozhodoval za mě a určoval že splácet nemám a pokud splácet chci tak abych o to musel nějak žádat.

+8/−1
doporučit
31.3.2020 12:13

K88a47r50e55l 78F38u64k90s27a 3834820530293

Odložení splátek všem má samozřejmě logiku - makroekonomického hlediska. Přirovnání s resuscitačním oddělením ARO je mimo.

...

Pan ředitel samozřejmě jede primárně zájem svého oboru a tak by měl být chápán.

+8/−2
doporučit
31.3.2020 12:03

P74e28t51r 10K18l87e21i28n34w22ä78c16h42t83e80r 9158630787

Za prvé bych řekl, že asi každý kdo může platit své závazky, platit je bude i nadále. Přeci jen to není o odpuštění splátek, ale o jejich odložení.

Za druhé mě děsí to, kdo by o případném odložení rozhodoval? Nějaký úředník v bance, který by dostal příkaz od vedení - neodkládat!!!???

Co potom ti, kteří opravdu platit nemohou? Netuším, jak to rozšifrovat, ale pro tohle usnadnění života potřebným, jsem. Jen netuším, jak přesně nastavit pravidla.

To poslední co bych však nyní chtěl, aby o podobném kroku rozhodovala banka. Myslím, že pro hodně dlužníků by to byl neřešitelný problém.

+10/−4
doporučit
31.3.2020 10:44

M23a42r77e40k 75M21e74n56š13í12k 7952897180655

Tučné bonusy šéfa spořitelny by totiž byly ohroženy.

+6/−1
doporučit
31.3.2020 11:44

L80a25d77i20s58l10a54v 39S56a62u11e36r 8327301663584

Vůbec mne nedojímá brekot bank, které tento stát z našich daní Xkrát sanoval od špatných úvěrů, aby se nepoložili nebo aby vůbec šli prodat. Důvod toho zákona je jednoduchý. Odpadné typické české papírování, žádosti, dokázování a posuzování (především za to posuzování si banka velice ráda účtuje poplatek). Když chcete platit nemyslím, že by vám banka bránila. Je to především pro ty co už jsou teď na hraně nebo za měsíc budou. Výpadek příjmu má přes 80% firem zaměstávající obrovské množství lidí. Kecy o tom ať zkrachují jsou vynikající. Když zkrachují tak stejně nedají zaměstnancům odstupné, než se vypořádá insolvence tak vše platí stát (a velice málo), ti zaměstnanci momentálně budou tak akorát na pracáku, protože nikdo nebude v dohledné době nikoho přibírat. Tady jde o životy mnoha desítek tisíc možná stovek tisíc lidí, možné rozpady rodin atd.

+8/−3
doporučit
31.3.2020 12:03
Foto

M57a58r42e12k 77Š88v50i60h84e72l 8688419750468

Tak co by jste čekali od šéfa banky?

+11/−6
doporučit
31.3.2020 11:07

J71i31ř19í 82P26o33k27o10r88n85ý 4686640415333

Já se obávám, že v krocích vlády se zrcadlí jejich podvědomá touha po centrálně plánované ekonomice.

+8/−4
doporučit
31.3.2020 11:32
Foto

P10a29v57e73l 29T79o81m38š40í59k 1178482233986

Stát má zřejmě potřebu nás vodit za ručičku! Vzal jsem si hypotéku a jsem za ní zodpovědný JÁ!!!!! Když někdo nemá na splátky, může se domluvit v bance. !!

+6/−2
doporučit
31.3.2020 12:10
Foto

M30a18r48i68a65n 86V31e34l89a60s 1988567740404

Právě proto, aby o tom nerozhodovaly banky podle toho jak se jim to hodí si myslím, že plošný odklad je správně. Nezapomínejme na to, že český bankovní sektor je jedním z nejziskovějších z Evropě. Jakmile to neuděláme skončí spousta lidí v exekucích a insolvencích prostě proto, že jejich žádost banka odmítla. Ve finále se tak banky ke svým penězům stejně nedostanou, protože kde nic není, ani banka nebere.

+13/−10
doporučit
31.3.2020 10:50

M34a24r12e87k 13K80r95o53u49p68a 5227280729510

Souhlasím, ať si o odklad splátek zažádá ten, který to potřebuje. Zavádět to plošně je pro mně nesmysl.

+11/−8
doporučit
31.3.2020 10:41

P50e37t53r 84N73i20v60n74i85c48k55ý 3922634435427

Plošné odložení je nesmysl. Kdo odklad potřebuje, ať si svoji banku požádá a ta to posoudí. Tak se banky budou moci plně moci věnovat potřebným.

+5/−1
doporučit
31.3.2020 11:24

Z35d48e39n29ě82k 81W64e28r81n33h21a21r26t 6367515252268

Chápu, že stát by měl nařídit bankám, aby nabídly možnost přerušení splácení klientům. Ale pokud to klient nechce využít a je pro něj výhodnější splácet pořád, není žádný logický důvod, proč jej k přerušení nějak nutit.

+4/0
doporučit
31.3.2020 13:10

L28e19o15p26o19l57d 28H31o54r60á14k 4502238279422

Státní rozpočet v deficitu, úspory z tučných let nemá tato vláda žádné a neustále soutěží o největšího populistu.

Proboha, pomozte skutečně potřebným, ale nerozdávejte plošně peníze, které musí někdo zaplatit. :(

+4/0
doporučit
31.3.2020 12:23

M50i59c84h34a78l 91D33a21d31e54k 8713302548

Stát by si měl uvědomit, že bankovnictví zde funguje a odvádí miliardové daně! Nebylo by dobré toto odvětví "položit".

+4/0
doporučit
31.3.2020 12:22

J38a37n 63B74a31r29t50u48š27k24a 7266431231203

Tady v diskusi je perfektně vidět kdo rozumí financím a kdo jen plácá aniž ví "wocogou". ;-D

+4/0
doporučit
31.3.2020 11:49

K34a62r43e72l 30M29a70z96a98č 3927113646419

Pravda, já žádný odklad hypotéky nechci. Naší rodině krize nijak finančně neubližuje, jen bych oddálil konec splácení.

+4/0
doporučit
31.3.2020 11:47

J92a39n 22Ř92e97z36n73í58č34e15k 3741221593510

Má pravdu. Ne všichni přijdou o práci. Ne všichni chtějí splácet hypotéku déle. A určitě by neměl být odpuštěn celý úrok, pouze snížen po dobu odkladu. Banka musí také nějak fungovat. I když prostý lid bude řvát o nenažranosti. Kdo do toho trochu vidí, tak ví že to není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.

+4/0
doporučit
31.3.2020 11:42

P21e30t19r 45B17e64z74r89u96c 4215308199855

Ten napad je logicky, protoze odklad uveru vsem, necha vsem v penezenkach prostredky pro nakopnuti ekonomiky, kterou nakopne pouze a jen spotreba domacnosti. Penize z odkladu utrati a tim se vse rozhybe. Banky breci, ze nesou veskere bremeno, ja se ptam, dodted klesly vsem prijmy, obraty, zastavily se prijmy uplne, ale bankam se zastavilo doted co? Coze to nesou za bremeno? A dluh vuci bankam nebude smazan, bude pouze odlozen. Miliardy zisku odvadi do ciziny a tady budou skuhrat, protoze si proste musi sahnou na uskudlene uspory jako vsichni. Za me bud se odlozi splatky vsem, coz je uleva pro domacnosti a pomuze jim to utracet, ovsem s omezenim vyplaceni uveru z Covidu 2 a 3. Neni mozne, aby odpustili splatky uveru a jeste uverem financovali podnikani. Jedno nebo druhe. A vsem co chteji platit dale bych dal moznost po 6ti mesicich zaplatit proste 6 splatek najednou. Ale ze neco nejde, argumenty plytke. Hlavne jsou to pekni haj*lici. Vsechny s odkladem cpali nenapadne do bankovnich registru, ze si odlozili splatky a jsou defektni klienti. Odklad si zpoplatnovali atd. Klepnul bych je pres prsty bankere vyzrane. Uz z principu je mi z nich fuj. Nenabidli nic.

+8/−6
doporučit
31.3.2020 11:22

J80a17r18o91s76l32a36v 49K83u84b30r86i30c30h22t 8971883849481

Banky od revoluce u nás bohatnou a vesměs všechny vyvádí ročně stamiliardové zisky do zahraničí, ke svým vlastníkům. Pokud je celá ekonomika stoplá, bylo by fér, kdyby to teď společnosti banky vrátily.

+8/−6
doporučit
31.3.2020 11:06

M25a53r58t47i56n 81P79r55á95š85e73k 8475131100243

nikdo vám nebrání, aby jste platila i nadále , i když bnude odklads splátek. Protože odložit splátku bude vaše PRÁVO, nuikoliv povinnost.

+5/−2
doporučit
31.3.2020 11:42

J53o49s48e33f 67Š13o66l74t87e93s 8684618310443

Já si dovedu představit, že lidi mají problém. My máme jako rodina značné rezervy, takže půl roku klidně vydržíme bez příjmů, ale samozřejmě že odklad splátek by byl fajn, protože člověku to dá klid mysli. Obecně si myslím, že by to populaci značně uklidnilo a zmírnilo to stres a tím i zkratové a nesmyslné chování některých spoluobčanů, které už občas lze pozorovat. Lidé jsou napnutí a podráždění. Je potřeba je uklidnit.

+5/−2
doporučit
31.3.2020 11:07

M87a68r76e98k 31K29ř11í42ž 1912634436386

má pravdu

+5/−2
doporučit
31.3.2020 10:45

M74i53c68h38a88l 44Š22t82r26u21n82c 8454446985903

Tento státní populismus kdy vlády dělají líbivou politiku, ale náklady na to nesou soukromé subjekty je něco opravdu nechutného.

+4/−1
doporučit
31.3.2020 12:57

M85i54r80e81k 92T85u85r43e63č39e58k 4433322250312

"...dejme ho potřebným..." Perfektni recept pro diskriminaci.

A ted' kdo je "potrebny" a kdo ne ??

+4/−1
doporučit
31.3.2020 11:41

J29a46n 90B74u48b33i45k 9222491982337

Klasika. Vláda koná tak, že vezme kosu a seká všechno. Zda z hlouposti nebo z vypočítavosti, kdo ví.

Proč by měl mít odklad člověk, který pracuje, snížený příjem nemá a nemá ani problémy se splácením? Protože se vláda rozhodla?8-o

Je to stejné jako další připravované opatření, kdy pronajímatelé mají mít povinnost odložit spátky nájemného za půl roku a rozložit je do dvou let dalších. Proč se to nenechá na obou partnerech? Co když nájemce bude chtít splatit dříve? Co když bude chtít odklad jen do léta? Co když ho chtít nebude? Co když se domluví na slevě nájmu? To vše bude protizákonné.Rv

Proč mají být zavřeny krámky, kde je jeden prodavač a do krámku se stejně víc jak dva lidé nevejdou? Proč jsou zavřené stavebniny někde na vsi, kde prodává jen majitel? Oč jsou tam lidé ohroženější než v květinářství nebo švadlence?

Atd atd.8-o8-o

Ono vydat nařízení jednotné pro všechny je jistě jednodušší, než selektovat. Ale výsledkem pak bude zničenější hospodářství, než by muselo být.

Že to netrápilo virologa Prymulu, chápu. Že to netrápí vládu, je mi záhadou. ;-€

+5/−3
doporučit
31.3.2020 11:10

J42a98n 75P85a60v86e48l 8833662428116

Takových 60-80 % lidí a podniků nebude chtít odklad splátek, tudíž plošný odklad by byl nemoudrý. Spíše by bylo moudré nařízení, které by upravilo, za jakých podmínek by bylo možné odklad odmítnout.

+5/−3
doporučit
31.3.2020 10:39

O77n88d57ř92e60j 82M51o54r79á81v34e82k 1882660235245

Ani jedno řešení ve mne nevzbuzuje větší emoce. Plošné odpuštění je zjevně administrativně snadno realizovatelné a je v duchu mimořádných krizových opatření. Možnost dobrovolných splátek je nedotčena. Individuální posuzování asi ne tisíců, ale desítek tisíců žádostí nebude v době, kdy se obtížně získávají od zaměstnavatelů a státních organizací potřebná potvrzení vždy snadné, ale pokud banky budou rozhodovat i na základě pouhého prohlášení, tak i to představuje řešení. A že toho někdo zneužije, těch lidí bude asi hodně.

+3/0
doporučit
31.3.2020 13:13

M62i98c20h15a57l 45Š79t45r85u20n31c 8394826575703

Největší problém s koronavirem bude v socialistické Evropě kde se všichni odnaučili osobní zodpovědnosti a pořád čekají jak jim stát pomůže. Jednotlivci mají dávky, firmy různé dotace a když nastane problém tak většina nemá žádné rezervy a zase běží s nataženou rukou za státem aby jim pomohl...

+3/0
doporučit
31.3.2020 12:54

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Najdete na iDNES.cz