ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Zdražuje i oblečení. Obchodníci lákají na udržitelnou módu, lidé chtějí levnou

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Po necelých dvou a půl letech covidové pandemie vstupuje Evropa do další fáze. Ta se zatím vyznačuje vyšší inflací a očekává se přeliv finanční nestability do všech oblastí spotřebitelského života. Nákupy oblečení, bot a doplňků nejsou výjimkou, což se v dubnu, hlavním měsíci pro sezonní nákupy na jaro a léto, značně projevilo. Vyplývá to nejen z průzkumu módního vyhledávače Glami, ale podobnou situaci popisují i další módní značky.

Vyšší míra inflace se projevuje ve všech spotřebitelských oblastech, od energií přes nájmy až po ceny služeb. E-commerce segment pak kvůli ní řeší pomalejší růst než v předchozích pandemických letech, neboť lidé do určité míry odkládají nedůležité nákupy. Stagnaci nákupu logicky pociťují i módní značky, které oslovují své zákazníky z retailu v kamenných obchodech.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se