Co je české, to je hezké. Tuzemští spotřebitelé věří tradičním značkám

  18:16aktualizováno  18:16
Nejdůvěryhodnější jsou pro Čechy tradiční české značky. Vyplývá to z ankety Důvěryhodná značka, ve které odpovídaly čtyři tisíce respondentů. Pomocí online dotazníku hodnotili 600 značek v 65 skupinách. Mezi vítěze patří například České dráhy, Pilsner Urquell, Škoda či Čedok.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: koláž iDNES.cz

Letošní ročník nabídl větší počet kategorií než v předešlých letech. Kromě tradičních kategorií, jako jsou banky, prodejci obuvi, dodavatelé energie a podobně mohli letos spotřebitelé hodnotit i letecké společnosti, kavárny, poskytovatele mimobankovních půjček nebo spořicí účty.

Rozšířeny byly i kategorie z lékárenského odvětví. Respondenti tak měli poprvé možnost porovnat například značky léků na alergii nebo veterinárních přípravků. V každé kategorii bylo 10 značek, které byly do průzkumu zařazeny na základě jejich síly v dané skupině.

Výsledky opět poukázaly na to, že jsou čeští spotřebitelé v otázce důvěry poměrně věrní a stálí. Prvenství tak letos obhájilo 48 značek. Stejně jako v předešlých ročnících se ukázalo, že Češi věří tradičním českým značkám jako jsou Pilsner Urquell, Orion, Božkov, Kofola, ŠKODA nebo Savo, které v anketě každoročně porážejí velké firmy ze zahraničí.

Nejoblíbenější cestovkou se opět stal Čedok a mezi bankami znovu vyhrála Česká spořitelna. V kategorii aerolinek pak prvenství udržely Czech airlines a nejdůvěryhodnějším poskytovatelem dopravních služeb jsou nadále České dráhy.

Hodnotí se i kavárny či krémy proti opruzeninám

Ke změnám oproti minulému ročníku však přeci jen došlo. Nejdůvěryhodnější značkou v kategorii stavebnin se letos stal Ytong, mezi tabákovými výrobky poprvé obsadila první místo značka Viceroy. Kategorii pojišťovny vyhrála Kooperativa, která mimo jiné zvítězila i v doprovodné kategorii Skokan roku.

V nově zařazených kategoriích zvítězily značky Zonky.cz mezi mimobankovními půjčkami, McCafé uspělo v kategorii kaváren a kategorii dětských krémů proti opruzeninám opanoval Bepanthen.

Výherci mohou ocenění Nejdůvěryhodnější značka využít k vlastním marketingovým prostředkům. Značky, které již vyhrály několikrát, mají letos také poprvé možnost využít kombinované logo, které ukáže počet vítězných ročníků. Kromě toho všechny výherce čeká také rozsáhlá mediální kampaň, ve které jejich produkty budou propagovat pořadatelé ankety.

Autor:
  • Nejčtenější
Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Příští recese zasáhne Evropu tvrději než finanční krize, varují analytici

Ekonomický pokles vyvolá v Evropě vlnu neschopnosti splácet dluhy, varuje ratingová agentura Moody’s. Situace bude...

Boeing Max se vrátí, ale zaměstnanci ne. Posádky se bojí zpět na palubu

Letušky a stevardi letecké společnosti American Airlines nechtějí pracovat na palubě Boeingu 737 Max po jeho návratu...

Byznys třída v letadlech by měla být zakázána, říká šéf Wizz Airu

Šéf nízkonákladové letecké společnosti Wizz Air Jozsef Varadi prohlásil, že byznys třída by měla být v letadlech...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Legendární reklama na Kofolu se poprvé výrazně mění. Letos má nový konec

Reklama na Kofolu se „zlatým“ prasátkem dostala v letošním provedení nový konec. Pointa se tak od setkání s živým...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky
Premium

Stát chce nastartovat vyvlastňování. U pozemků má být hotovo do tří měsíců

Výstavba silnic či železnic na cizích pozemcích by mohla v blízké budoucnosti zrychlit. V aktuální změně takzvaného...

Premium

Přirážka pro nejbohatší. Na solidární dani zaplatili 5,5 miliardy

Výběr solidární daně narazil na své možnosti. Nejbohatších jeden a čtvrt procenta Čechů platí skoro pětinu všech daní z...

Bývalý klášter svatého Gabriela v Praze koupila od pošty skupina Cimex

Bývalý klášter svatého Gabriela v Praze na Smíchově kupuje od České pošty realitní skupina Cimex. Portálu E15 to řekl...

Česká pošta prodala za stamiliony bývalý pražský klášter z 19. století

Česká pošta po letech našla kupce bývalého kláštera svatého Gabriela na pražském Smíchově. Areál z 19. století, kde...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz