Do Česka přichází andělské spodní prádlo i louisianské smažené kuře

  16:28
Český maloobchodní trh je pro zahraniční značky stále atraktivní a ročně zde zakotví několik desítek z nich. V loňském roce jich bylo více než čtyřicet a i letos se sem chystají noví retaileři. Velmi očekávaný je vstup amerického řetězce fast food restaurací prodávajících smažené kuřecí maso Popeyes, ale také květnový vstup oblíbeného prodejce spodního prádla Victoria’s Secret.

V poslední dekádě na český trh vstoupilo několik desítek významných amerických značek, často z odvětví módy, ale i dalších segmentů. K těm nejzásadnějším patří Gap, Foot Locker, Polo Ralph Lauren, Skechers, Steve Madden, Tiffany & Co., Yankee Candle či Under Armour. Přicházejí k nám také zástupci F&B sektoru jako pizza Domino’s nebo Pizza Hut.

Fotogalerie

Victoria’s Secret je dlouhodobě žádanou značkou, která na českém trhu doposud chyběla. Jde o největšího amerického prodejce spodního prádla s více než tisícovkou obchodů po celém světě. V Česku bylo jeho produkty dosud možné zakoupit jen v tranzitní části letiště Václava Havla. V květnu 2023 se v pražském nákupním centru Westfield Chodov otevře první prodejna této značky v Česku.

„Značka Victoria’s Secret je celosvětově velice úspěšná z mnoha důvodů, mimo jiné proto, že nabízí sofistikovaný, stále inovovaný, trendy a vysoce módní produkt a design za dostupnou cenu, ve velice atraktivním prostředí. Produkty jsou pro zákaznice nejen krásné, ale také funkční, což z nich činí velice žádané zboží,“ popisuje partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.

Prodeje módy online příští rok posílí, nákupům přes mobil vévodí tenisky

Značku navíc provází inspirativní design prodejen a silný příběh produktů podporovaný světově známými módními přehlídkami, které patří k nejvíce sledovaným a sdíleným na sociálních sítích. Topmodelkám, které měly tu čest prádlo pro značku předvádět, se přezdívá andělé. Její obchody mají velice vysokou návštěvnost, jsou velmi fotogenické a sdílené a přitahují hodně pozornosti.

Victoria’s Secret

  • Vznikla v roce 1977 když se Roy Raymond v San Francisku rozhodl, že všem a hlavně mužům ukáže, že nákup spodního prádla může být i příjemnou záležitostí.
  • Na otevření obchodu si půjčil 40 tisíc dolarů od banky a 40 tisíc dolarů od své rodiny.
  • Společnost v prvním roce vydělala 500 tisíc dolarů a Raymond založil katalog zásilkového obchodu a otevřel tři obchody v San Francisku.
  • V roce 1982, po pěti letech provozu, Raymond prodal společnost Victoria’s Secret s jejími pěti obchody a 42stránkovým katalogem za jeden milion dolarů společnosti Wexner, která tehdy vydělávala šest milionů dolarů ročně.

Americký prodejce spodního prádla patří podle Kotrbáčka mezi žádané nájemce, které se obchodní centra snaží mít ve své nabídce, aby splnila přání zákazníků, kteří po značce touží.

„Značka stále vyvíjí nové kolekce, produkty a designy prodejen, a tak je schopna zákazníkům stále nabízet novinky a tím udržovat návštěvnost, atraktivitu a také obraty svých prodejen na velice dobré úrovni. Její obchody patří k ozdobě i přitažlivé atrakci obchodních center i nákupních tříd,“ říká expert z Cushman & Wakefield.

Lousianské smažené kuře

V Česku kromě módních značek působí také mezinárodní restaurace, které k nám přicházejí z celého světa, ale většina těch nejvýznamnějších opět právě z Ameriky. V minulosti to byly třeba pizzerie Domino’s či Pizza Hut nebo pekařství Cinnabon. Nový vstup na český trh nedávno ohlásil také americký fastfoodový řetězec Popeys, prodejce smažených kuřecích pochoutek.

„Popeyes skvěle doplní velice dobře fungující fastfoodové koncepty, jako je KFC, Burger King a samozřejmě McDonald’s, který byl u nás prvním mezinárodním řetězcem přicházejícím z Ameriky a nedávno oslavil třicet let na českém trhu,“ doplňuje Jan Kotrbáček z Cushman & Wakefield.

Úzké džíny nevymřou, říká šéf Levi’s. Značka představila své výsledky

Mezi nejpopulárnější americké značky, které na českém trhu dlouhodobě figurují, patří Nike, Levi’s, Tommy Hilfiger, Michael Kors, Adidas či Calvin Klein. Většina z nich svou vlajkovou prodejnu na českém trhu umístila do pražské ulice Na Příkopě, nejnavštěvovanější nákupní třídy v regionu střední a východní Evropy. Ta se z hlediska výše nájmu řadí k nejdražším nákupním třídám v Česku i v celé střední a východní Evropě, dlouhé roky na první pozici, letos na druhou za Pařížskou.

Jen málo amerických značek se na českém trhu neudrželo. Odešel z něj například prodejce oděvů Forever 21, který se před pěti lety globálně dostal do finančních potíží, uzavřel až třetinu svých prodejen ve 40 zemích a nyní se soustředí na profitabilní prodejny v USA a online prodej.

Autor:
  • Nejčtenější

Výrazně zpomalte rychlovlaky, vzkazují obce k nové trati. A koleje chtějí skrýt

12. března 2024

Postavte rychlotrať v tubusu, a nebo na ní výrazně snižte rychlost. Tak by se daly zjednodušeně...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

16. března 2024

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pořád Big Mac, ale už spíše Big Tech. Co ukázal výpadek u fastfoodového obra

16. března 2024

Když McDonald’s ve 40. letech minulého století poprvé otvíral, zákazníci vybírali menu z papírových...

Soláry, kam se podíváš. Elektrárnám dochází místo, musí být kreativní

17. března 2024  10:52

Elektřina ze slunce bude podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) v příštích několika...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce

13. března 2024  13:48

Nápojářská skupina Kofola po devíti letech sáhla k úpravě loga. Ikonický lísteček lékořice na svých...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Cena elektřiny bude příští rok nižší než letos, říká analytik Matoušek

19. března 2024

Premium Dobrá zpráva: v příštím roce bude celková cena elektřiny nižší než v tomto roce. Ta méně dobrá zní,...

Irové svolili k nemyslitelnému. Na trh začali dodávat whiskey s příchutěmi

19. března 2024

Ochucené whisky vyrábějí palírny ve Spojených státech i Kanadě již několik desítek let a nejsou tak...

Musk přiznal užívání ketaminu. Je v zájmu investorů, abych pokračoval, tvrdí

18. března 2024  21:48

Miliardář Elon Musk v rozhovoru s bývalým moderátorem CNN Donem Lemonem přiznal, že užívá ketamin....

Přestaňte snít o konci ropy a plynu, prohlásil šéf saúdského těžebního obra

18. března 2024  20:29

Transformace energetického průmyslu selhává a svět by měl přestat snít o postupném odchodu od ropy...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...