Diskuze
Nové vlaky přitáhly na železnici více cestujících, pomohly i časté spoje
Děkujeme za pochopení.
J40a39n 95Š45p72e70c33i71á97n
Milí diskuteri :) liberecky kraj ma zeleznice tak klikate, ze nove vlaky nepomohou zrychlit :D nejdriv by museli modernizovat trate :) naposledy modernizovane v 50 letech a dodnes jen same zaplaty. Na problemovych castech zustaly drevene prazce. Predstavte si silnici z padesatych let dneska :D
P69e96t63r 11N92e78c80h91a46n23i28c13k91ý
V posledních letech je pokrok na LB-Harrachov/Frýdlant/Hrádek znát dost markantně i na jízdních dobách. Na hrádecké trati i 100km/h rychlost. Na Frýdlant zrychlení a optimalizace řádů, na Harrachov neustálé opravy a výměny svršku, modernizace přejezdů a stavby nových zastávek. Překvapivě nejméně se sáhlo na rychlíkové tratě a na nich je zub času znát nejvíc právě v trasování a jízdních dobách na delší cesty. Paradoxně lokálky se mají na liberecku líp.
D83a67n54u84š89e 20C59h37o67c70e95n53s74k16á
Se špatnou kvalitou cestování jsou snad na tom nejhůře cestující v Ústeckém kraji, osobní vlaky na trati Děčín - Most. Až na jednu novou vlakovou soupravu jsou ostatní snad nejstarší vlakové soupravy v Čechách: netěsnící okna, skřípající brzdy jsou u některých souprav dost slyšet přes zavřená okna v každé zastávce, dveře u vagónů nejsou za jízdy zajištěné. A co nejhorší, to jsou WC. Horší se snad nikde jinde nevidí, snad už jen v Indii. Stačí jen otevřít dveře a udělá se Vám špatně, že je rychle zavřete, aniž by jste WC použili. Čerstvý zážitek má dcera. Cestovala včera tímto vlakem a potřebovala na WC. Když opouštěla onu otřesnou ístnůstku, zjistila, že se mezi tím za jízdy otevřeli vstupní dveře od vagónu a na podlaze byl navátý mokrý sníh. Nemohla udělat ani krok, křečovitě se držela tyče a bála se, že uklouzne na mokré podlaze a vypadne za jízdy z vlaku. Přišla paní průvodčí a ještě jí vynadala, proč tam stojí.
A61l32a19n 78Ř97e46p67k16a
Most? Asi se bojí, že jisté etnikum by jim ty nové vlaky zničilo, tak tam radši posílají staré šroty.
F97a65b33i48o 28S18g52a73t11t78o78n53i
Trať Lbc-Rybniště: pro dopravce 1* , vlaky Siemens Desiro, hodinový (ve špičce 30-minutový) takt, vlaky čisté, obsluha příjemná a cena o víve jak 20% nižší než v dobách ČD
P85e39t19r 26N12e68c31h63a77n51i31c59k26ý
My s in-kartou úplně tenhle názor nesdílíme, ale rozhodně je to lepší než šukafoní ropovody
M13i36c69h88a90l 54H55i85r76k69a
Vlak je dobré spojení, pokud to máte blízko na stanici a netaháte s sebou spoustu zavazadel.
I87v60o 51Z90d50e83b93o69r26s73k30ý
Souhlasím, do vlaku mi třicetilitrový soudek jako mitgepack nevezmou.
R30a31d23i92m 76P38o25l13á38š55e43k
Asi to bude jako jinde.
Pomohla si velká města a koncové stanice vlaku, zatímco menší města na trati a malé zastávky ztratily. Protože nové vlaky zastávky, kde nastupuje a vystupuje méně lidí než je rentabilní, ruší.
Tady na Ostravsku je to pro lidi bydlící dál od Ostravy dost průser.
O72l32d25ř81i82c83h 20J34a33n67e19č68e30k
To není případ Liberecka, resp. jen v malém měřítku. Ona speciálně trať z Liberce na Harrachov je lokálka, která staví takřka na každém kilometru a zastávek tam v posledních letech naopak přibylo.
Sice se velmi výrazně omezilo zastavování mezi Libercem a Jabloncem, ale to má smysl, protože podél železnice vede tramvaj s kratším intervalem a výrazně vyšší hustotou zastávek, než má vlak.
Zastavování se omezilo i na některých dalších tratích, právě třeba mezi Libercem a Hrádkem, ale ono je logické, lidem z 10tisícového města spojení výrazně zrychlit a tím udělat atraktivní, byť na úkor řádově stovek lidí z vesnic podél trati, kde to hold už nestaví každou hodinu, ale jen vybrané spoje v přepravních špičkách.
P64e59t77r 79N78e83c80h15a85n94i81c14k56ý
Jako obyvatel LK bych rád doplnil článek. RS-1 jsou proti tomu co tu jezdilo výrazný skok. Zrychlení je proti šukafonu někde jinde, navíc je stabilnější, má zásuvky a hodně prostoru k stání a na kola/lyže. A hlavně vyjedou hravě do Harrachova a rychleji než ostatní. Pokud jde o infrastrukturu, tak 036 bude celá modernizována, už ted je nový úsek Tanvald - Smržovka dolní. 037 na Frýdlant je solidně rychlá, ale zbytek tratí ve výběžku už je zas jak z doby císařpána. Teď trochu kritiky: V Jablonci jsou zoufale umístěné zastávky, že návaznost na MHD je veškerá-žádná, IDS vám dovolí přestupy jen s čipovou kartou(jde ale za 95kč koupit přenosná, ale to málokdo a sotva turista ví), tak nějak se kašle a nechává dožít trať 042 Martinice-Rokytnice. Pendluje tam jeden šukafon, 80% přejezdů je jen kříž a potřebuje nové zastávky blíž obydlim. Přesto ten šukafon jezdívá i plný, ale pro SŽDC trať neexistuje. Nakonec tragédií celého LK je spojení se světem. Liberec-Pardubice 3h,Liberec-Praha 2h35,LB-UNL 2h4m což je z těch tří asi nejpřijatelnější. Ještě schůdné je Tanvald - Praha 2h48m ale málo spojů mimo víkend a oblíbený Sp Lb-Dresden 2h11m. Rychlíky ač staví v každé větší obci a jsou vedeny motoráky co známe i z osobáků(místní jim po vzoru Německa říkají Regional-Express), tak nejsou integrovány do IDS a při dojíždění tak způsobují problémy s tím co kupovat za jízdenky. MD a SŽDC se staví k tristnímu spojení LK se zbytkem republiky docela odmítavě. Do roku 2018 se neplánuje nic co by současný stav mezikrajského spojení zlepšilo.
P95a23v25e39l 82D48e23u54t87s29c74h
No jo, smůla v Jablonci je, že centrum je v údolí a vlak jede po vrstevnici po kopci a hlavně zcela míjí nejvetší sídliště - Mšeno. Docela hodně využívaná je stanice Jablonecké Paseky, hned pod ní je 5 velkých věžáků + poměrně blízko sídliště Šumava, kdyby byla lepší návaznost od vlaku směrem do Mšena, bylo by to super. Jablonec nad Nisou zastávka zase obsluhuje oblast Horního Jablonce, kam jinak zajíždí jen 7x za den linka MHD č. 3 a Jablonec nad Nisou centrum je nejvytíženější, až na ten krpál z 5. května po schodech. Návaznost na MHD je horší, jen v Pasekách to je přímo, centrum a "hlavní" nádraží to jsou minutové vzdálenosti pěšky.
To už v Liberci je to horší, nádraží je stejně daleko od centra jako v Jablonci (ale aspoň tam jede víc spojů MHD) a jediná zastávka jsou Rochlice.
Co se hodně povedlo je možnost použít BČK, v ceně "lítačky" mám i vlak a hojně využívám a jízdenky jsou přestupní, byť to turista nevyužije, ale je to dobře pro místní. Rekonstrukce je od Jablonce po Smržovku a paráda, nedrncá to, vlak jede potichu, nádhera.
F68r11a19n59t91i49š62e21k 61M91i37c26h60a44l33í54k
Najezdil jsem jako obchodní zástupce necelý milion kilometrů. Teď dělám volnější práci a kde můžu, jedu vlakem. To prostě nemá chybu!! A také jsem začal využívat MHD, a kupodivu jsem zjistil, že téměř všude se dá pohodlně dojet tramvají nebo busem.( To není žádná agitka, to jen konstatuji.)
L74u37k86a36s 42H77a36v86e95l
Zapomněli ovšem dodat, že například z Liberce do Frýdlantu byly zrušeny některé autobusy, tudíž lidem nezbývá jiná možnost než jet vlakem a dále došlo ke změně autobusové linky, která nyní zajíždí do vzdálenějších vesnic a cesta autobusem se prodlužuje o dalších "zbytečných" 20 minut... což samozřejmě vede k naplnění vlaků...
P18e92t84r 69N55e74c76h40a13n21i77c73k30ý
Ono je logické, že nemá cenu objednávat takřka souběžné linky a je lepší svážet k páteřní. Jen návaznosti bus-vlak jsou furt na mnoha místech problém hlídat.
P22a45v41e70l 51M63i68c96h64e93k
Nevím, kde pán co má chalupu v Desné sebral, že je to stejně rychlé jako autem. Já jezdím z Desné do Liberce docela často a pod hodinu a čtvrt těch závratných 28km to vlaky nezvládnou. Asi jezdí pán celou dobu 30km/h. Ale musím uznat, že je to velká změna jet čistým a klimatizovaným vlakem oproti stavu před jejich nasazením.
M58a93r48t27i11n 91M41u89s73i31l
Ono to možná souvisí víc s cenou benzínu, než jen s časem. Pokud pán jede sám nebo ve dvou a chalupu má nedaleko od zastávky, proč by nejel vlakem. Zvláště, když mu jeden lístek (opus karta) pokryje vlak i jízdné na MHD v Liberci. Ovšem pokud by se měl od vlaku táhnout s věcmi někam do kopců až pod Souš, asi by auto za vlak nevyměnil. Souhlasím proto s názorem níž, že důležité jsou nejen nové a čisté vlaky, ale i četnost spojů a blízkost nádraží. V tom zmíněná Desná novými zastávkami určitě boduje. Na rozdíl např. od Varnsdorfu (zmíněná trať s Vogtlandbahn), kde je Horní nádraží málem půl hodiny pěší cesty od centra resp. autobusáku. Obnova Starého nádraží v centru města se přitom roky vleče (dotace 2013-14 snad klapne).
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!