Rodí se úplně nová pojišťovna. Partners nabídnou rizikové pojistky

  9:44aktualizováno  9:44
V Česku vznikne na začátku příštího roku nová pojišťovna. Stojí za ní finanční skupina Partners, která se nyní zabývá zejména finančním a investičním poradenstvím. Firma již požádala Českou národní banku o udělení licence. Vytvoření pojišťovny na „zelené louce“ je přitom v tuzemsku spíše výjimka.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: repro

Naposledy získala v roce 2015 licenci První klubová pojišťovna, před tím však řadu let žádná nová pojišťovna nevznikla.

Nová pojišťovna se chce - na rozdíl od První klubové - zaměřit na životní pojištění. „Chceme se zaměřit pouze na skutečná rizika, která lidi dlouhodobě významně ohrožují. Naše nabídka bude stát na pojištění invalidity, dlouhodobé pracovní neschopnosti nebo smrti, a to i pro klienty, o které jiné pojišťovny nemají zájem či jim dávají velmi nevýhodné podmínky,“ říká generální ředitel Partners Petr Borkovec. 

Počáteční investice podle něj bude činit 350 milionů korun. Počítá se s osmi- až desetiletou návratností. Do té doby plánuje nová pojišťovna - o jejímž jménu a značce se teprve rozhoduje - dosáhnout na trhu životního pojištění dvouprocentního podílu.

„Nebudeme nabízet investiční ani kapitálové životní pojištění, naše životní pojištění bude čistě rizikové. Zaměříme se pouze na jediný produkt, který je jednoduchý, transparentní a s minimem výluk,“ upřesňuje strategii Martin Švec, který bude nové pojišťovně šéfovat. Má zkušenosti z tradičních pojišťoven, jako VIG, Aviva nebo MetLife.

Pojišťovna se podle něj zaměří pouze na klíčová rizika. „Nebudeme nabízet rizika na krytí drobných úrazů a podobných maličkostí, neboť tyto produkty zbytečně zatěžují rozpočet člověka a nepřinášejí mu přidanou hodnotu,“ dodává Švec. Vedle tradiční distribuce přes finanční poradce se chce zaměřit i na on-line prodej, který se zatím v oblasti životního pojištění prakticky nepoužívá.

Partners se ale zprostředkovaně chtějí orientovat i na neživotní pojištění. Skupina se stane za 55 milionů korun čtvrtinovým akcionářem První klubové. “S Partners sdílíme stejný pohled na budoucnost českého pojišťovnictví. Rozhodli jsme se proto navázat spolupráci a čerpat i z jejich znalostí a know-how při dalším rozvoji,” říká spoluzakladatel První klubové Marek Orawski. Majoritním akcionářem zůstává finanční skupina RSJ.

Nová pojišťovna se postaví proti tradičním hráčům

Nová pojišťovna nemusí být na trhu, kterému dominují velké tradiční pojišťovny, bez šance. „Velké pojišťovny mají výhodu silného zázemí a velkého know-how, ale jejich technologické dědictví je nezřídka brzdou rychlého přerodu. Nová pojišťovna, vezme-li svoji strategii za správný konec, může být štikou v rybníce, neboť prostor pro inovace bezesporu existuje,“ míní šéf Allianz pojišťovny Jakub Strnad.

Připomíná i distribuční sílu skupiny Partners, která má po celé republice přes půl milionu klientů.

Podle šéfa pojišťovny AXA Roberta Gauci panuje na českém pojistném trhu velká konkurence. Nová pojišťovna podle něj nemůže uspět, pokud jedinou odlišností bude cena. Příležitosti však spatřuje v lepších znalostech potřeb klienta, v co nejjednodušší distribuci a v možnosti oslovit klienty, kteří jsou zatím mimo trh.

„Tradiční velké společnosti se zaměřují na velké tržní segmenty. Jak ukazují některé příklady ze zahraničí, pokud se někomu podaří pokrýt rizika, která tradiční hráči nepokrývají, může uspět,“ říká Gauci. Rizika podle něj naopak spočívají v relativně vysokých nákladech ve vysoce regulovaném prostředí.

Borkovec věří, že pojišťovna uspěje i v podmínkách, kdy trh životního pojištění klesá. Podle údajů České asociace pojišťoven klesla nově sjednaná produkce loni o 16 procent. „Je nutné se podívat na detail. Celkový pokles nového obchodu je způsoben především díky poklesu jednorázového životního pojištění, které kvůli nízkým úrokovým sazbám není tak atraktivní, jako dříve,“ říká Borkovec.

Z údajů Partners podle něj vyplývá, že loni rostl především zájem o rizikové pojistky, meziročně více než o polovinu. „Potenciál je tu vysoký,“ říká Borkovec.

Nejčtenější

Saúdská Arábie přišla útokem o polovinu produkce ropy. Cena poletí vzhůru

Ve dvou ropných zařízeních na východě Saúdské Arábie vypukl požár. (14. září...

Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh do stavu, kterého se...

VIDEO: Účtenky i krabičky na jídlo. Nejčastější chyby při třídění odpadu

Papírové kelímky, plata na vejce ani použité obaly od pizzy do modrého...

Ruličky od toaletního papíru, účtenky nebo obaly na vajíčka jsou přece z papíru, tak patří do modrého kontejneru. Věta,...

Pozor na pohádky o suchu, píše v eseji agrární analytik Petr Havel

Takto vypadá v květnu 2018 vyschlá půda v areálu Všesportovního stadionu v...

Za sucho u nás nemůže méně srážek, nedostatek dešťů je jen jednou z pohádek o tom, jak Česko brzy zůstane bez vody....

Komunistické megastavby. Stačil příkaz soudruha, na práva lidí se nehledělo

Z výstavby jaderné elektrárny Dukovany. Stanislav Mihal, Jan Dvořák a Dušan...

Budování dálnic, elektráren či ropovodů v dobách socialismu nekomplikovaly stížnosti sousedů ani dohadování o ceně za...

Chceme dobýt malá města, říká šéf KFC. Řetězec se rozrůstá do regionů

Šéf řetězce KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík

Češi si mohou v tuzemsku koupit kuřecí z fastfoodového řetězce KFC už 25 let. Španělská společnost AmRest, která na...

Další z rubriky

Z vodáren odteče do ciziny přes miliardu. Některé obce se chtějí odstřihnout

Ilustrační snímek

Pitná voda vydělává, ukazuje analýza výročních zpráv zahraničních koncernů, kteří v Česku provozují vodovodní trubky a...

VIDEO: Účtenky i krabičky na jídlo. Nejčastější chyby při třídění odpadu

Papírové kelímky, plata na vejce ani použité obaly od pizzy do modrého...

Ruličky od toaletního papíru, účtenky nebo obaly na vajíčka jsou přece z papíru, tak patří do modrého kontejneru. Věta,...

PŘEHLEDNĚ: E.ON pohltí innogy. Jak se obchod dotkne českých zákazníků

Logo E.ON

Brusel v úterý kývl na obří transakci mezi německými energetickými společnostmi E.ON a RWE, která značně překreslí...

Návrat do minulosti. Gramofonové desky dotahují v prodejích CD

ilustrační snímek

Zájem o vinylové desky rok od roku sílí. Loni se v Česku prodaly desky celkem za 52 milionů, to je čtyřnásobně více než...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz