Kultovní reklamy: Nekonečná kampaň na Korunní s vymyšleným optiminerálem

  13:17aktualizováno  13:17
Byla to kampaň, která v Česku a možná ani ve světě nemá obdoby. O spotech, jež na obrazovkách defilovaly ve stovkách všedních a kratičkých příběhů, se mluvilo v hospodách i kadeřnictvích. Některé etudy se povedly, jiné moc nevyšly. A některé trochu přestřelily.

Příběh muže v obleku, který se v pátek 13. snaží zbavit lejna na botě, dělníci opírající se 1. ledna o lopatu před výkopem s komentářem „Jak na Nový rok, tak po celý rok“ nebo šťastný František, kterému žena jen jednou za rok odjíždí do lázní.

Podobných mikropříběhů na každý den se v roce 2007 objevilo na obrazovkách zhruba 160. Takové množství nekončících dvacetivteřinových spotů je podle odborníků na reklamu ojedinělé i ve světě.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

„Byla to přelomová kampaň. Přinesla u nás i ve světě úplně odlišný způsob mediálního nasazení. Normálně trvá vývoj, natáčení a postprodukce televizní reklamy dva měsíce i déle. Tým agentury Tanagra přišel spolu se zadavatelem s konceptem nasazování nové reklamy každý den,“ říká reklamní znalec Martin Charvát z agentury PR Konektor.

Tanagra každý den pod vedením Viléma Rubeše vymýšlela, produkovala, natáčela, stříhala, schvalovala a vysílala novou reklamu. „O kampani se mluvilo v hospodě u piva i v kadeřnictví při trvalé. Její obchodní výsledky byly také nadprůměrné,“ dodává Charvát.

Řada spotů byla opravdu povedených, někde už v nekončícím řetězci docházel dech. A našly se i spoty, které byly trochu kontroverzní. Tím je například spot vysílaný v den 588. výročí upálení mistra Jana Husa. Komentář v něm podbarvuje záběr na kluka, který si u táboráku opéká buřt.

Hlavní myšlenka zůstává stejná ve všech reklamách - životní příběhy se neopakují, ale Korunní můžete pít každý den, protože obsahuje optiminerály (údajně vyvážený podíl minerálních látek).

„Reklamy měly geniální a jednoduché provedení, včetně zhola vymyšleného ‚zázračného‘ optiminerálu, což byla reakce na v té době se rozmáhající úžasné složky jogurtů, džusů a všeho dalšího, co lze alespoň trochu prohlašovat za součást zdravé stravy,“ vzpomíná Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

Autor:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Rozkazy od Pamely přímo do ucha. Tak se pracuje ve skladu Albertu

V distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové využívají technologii...

Po distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové se pohybují lidé se sluchátky s mikrofonem. Po skladu se...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Další z rubriky

Drátenictví zachraňují ženy. Místo hrnců se nyní pletou hlavně ozdoby

Cechmistrová Cechu českomoravských uměleckých dráteníků Hana Maříková.

Typické vyvolávání: „Drátovat, letovat hrnce, spravovat,“ už dnes člověk na ulici nezaslechne. Přestože v celém Česku...

Česko předehnalo Západ. Na byt se u nás šetří nejdéle v Evropě

Klíče od domu

Dostupnost nového bydlení v Česku je ve srovnání s vybranými evropskými zeměmi druhý rok po sobě nejhorší. Nový byt...

Apple Card v Česku? Možná ano. Firma si zaregistrovala ochrannou známku

Na Apple Card firma spolupracuje s Goldman Sachs.

Když Apple v březnu představil svůj Apple Card, očekávaný platební systém, dala veřejnosti informace pouze o tom, že se...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz