Paradox třetího pilíře. Na penzi nejvíce spoří důchodci, nejméně mladí

  4:01aktualizováno  4:01
Nejvíc si na penzi do třetího pilíře posílají lidé ve věku 60 až 64 let - až 880 korun měsíčně. Nejméně pak dvacátníci - 250 korun měsíčně. Vyplývá to z dat, které zveřejnilo ministerstvo financí.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Zmíněná data se týkají smluv uzavřených před rokem 2013, tedy masově oblíbeného důchodového připojištění, které má 4,5 milionu lidí. Všechna publikovaná data si můžete prohlédnout zde.

Podle čerstvých statistik Asociace penzijních fondů ČR obliba třetího důchodového pilíře klesá. Loni ubylo 172 tisíc klientů. Starý třetí pilíř je pro nové zájemce uzavřen, ti ale mohou vstoupit do do zreformovaného třetího pilíře (nová pravidla od roku 2013). Nejčastěji do něj vstupují lidé po šedesátce.

Ti před penzí zvládnou naspořit na penzi v průměru 70 tisíc korun, peníze si jednorázově vyberou a obratem zakládají nové smlouvy a spoří znovu.

Chtějí státní příspěvek až 2 760 korun ročně plus daňové úlevy. Díky svému věku si mohou peníze vybrat už po pěti letech spoření.

Na zajištění v důchodu to nestačí, ale spoléhají na státní důchod a za naspořené peníze si pořizují věci do domácnosti nebo je dávají svým potomkům. Třetí pilíř je pro ně díky štědrému státnímu příspěvku a možnosti si peníze po pěti letech vybrat, nejvýhodnější formou spoření na trhu.

Odborná důchodová komise, kterou zřídila vláda, teď pracuje na tom, jak do třetí pilíř dostat nové, mladé klienty. Navrhuje možnost spořit dětem už od narození a také snížit hranici úložky pro získání státního příspěvku z dnešních 300 na 100 korun.

Autor:

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Cibule z konce světa. České řetězce ji vozí 18 000 km z Nového Zélandu

Cibule z konce světa. Řetězce nakupují zeleninu až na Novém Zélandu.

Cibule z Řecka, Egypta, ale i z Nového Zélandu, nejvzdálenější země na planetě od České republiky. Tuzemské řetězce...

Další z rubriky

Výdaje na varroázu rostou, loni dosáhly 30 milionů. Včely ale umírají dál

Včela medonosná (28. února 2019)

Boj proti kleštíkovi včelímu, který je schopen přes zimu zlikvidovat celé včelstvo, čím dál víc vysává dotace pro...

Řetězce vozí z větších dálek: zelí z Makedonie, brambory z Francie

Dochází i zelí. Německý diskont ho vozí z Makedonie.

Nejen cibule z Nového Zélandu. Nákupní oddělení obchodních řetězců musejí sahat do větších dálek než jindy i pro jinou...

Až o 13 korun dražší krabička. Kuřáci si připlatí víc, než se zdálo

Ilustrační fotografie

Kouření může zabíjet a za hříchy se platí. Celou pravdu však kuřákům ministerstvo financí ani zdravotnictví neřekly:...

Najdete na iDNES.cz