Každý měsíc se do finálového výběru soutěže probojovala jedna prodejna, což nakonec přineslo dvanáct finalistů. Na druhém místě se umístilo návštěvnické centrum Marlenka ve Frýdku-Místku, třetí příčku obsadila ekologicky šetrná a energeticky úsporná prodejna Penny Market ve Ždírci nad Doubravou.
„Hodnocení maloobchodních prodejen z pohledu zákaznického zážitku provádíme v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Těší nás, že i malé regionální prodejny dokážou konkurovat velkým hráčům. Všechny nominované obchody posuzují naši vyškolení inspektoři v utajení podle osmi kritérií, včetně možnosti bezhotovostní platby. Proto si vážíme partnerství se společností Visa,“ uvedla Markéta Němcová, manažerka soutěže z Instore Consulting.
Obchod i s kavárnou
Nejvyšší ocenění v letošním ročníku získala dvoupatrová prodejna Kytary.cz, která je doslova rájem pro hudební nadšence. Kromě přehledně vystaveného sortimentu a intuitivního uspořádání láká i moderními digitálními obrazovkami s upoutávkami na zboží. „Inspektory nadchla nejen široká nabídka, ale i možnost vyzkoušet si nástroje přímo na místě – zákazníkům je k dispozici pět zkušeben,“ uvedla Němcová.
Podle majitelů se prodejna může pochlubit největším skladem hudebních nástrojů ve střední Evropě. Samozřejmostí je i možnost vyzvednutí objednávek z e-shopu a chill-out zóna s kávou a občerstvením.
Marlenka vydražila historickou textilku, kromě pečení dortů tam založí muzeum![]() |
Druhé místo obsadilo návštěvnické centrum Marlenka ve Frýdku-Místku, které láká na jedinečný pohled do výroby slavných medových dortů a kuliček připravovaných podle tradiční arménské receptury. Návštěvníci se zde mohou seznámit s výrobním procesem, historií společnosti a samozřejmě si dopřát ochutnávku.
Legendární „prestiže“ budou poprvé i vlněné. Ovečkárna spojila síly s Moledou![]() |
Součástí centra je i kavárna Marlenka Café, kde si lze vychutnat originální kávu a čerstvé medové dobroty. Po prohlídce nechybí možnost nakoupit si sladkou zásobu na doma – v přilehlém obchůdku jsou k dostání i exkluzivní produkty dostupné pouze zde, jako originální med Marlenka nebo vlastní zrnková káva.
„Naši inspektoři ocenili nejen design prodejny inspirovaný včelím úlem, ale také novinku návštěvnického centra – lesopark, který nabízí příjemný prostor k relaxaci a procházkám,“ uvedla Němcová.
Založeno na udržitelnosti
Prodejna Penny Market ve Ždírci nad Doubravou na ulici Chotěbořská si vysloužila třetí místo. Její jedinečnost spočívá v udržitelném přístupu – celá budova je postavena ze dřeva, které je energeticky úsporné a šetrné k přírodě. Prodejna má vlastní fotovoltaickou elektrárnu a speciální čerpadlo umožňuje využití zbytkového tepla z mrazicích a chladicích boxů, takže není potřeba žádné externí vytápění.
K ekologickému konceptu přispívá i okolí prodejny – zákazníci zde najdou ptačí budky, včelín a hmyzí hotel, které podporují biodiverzitu. Na parkovišti je k dispozici dobíjecí stanice pro elektromobily.
„Naši inspektoři ocenili nejen udržitelnost a unikátní architekturu, ale také vzdušný prostor uvnitř prodejny a skvělou navigaci pro nakupující,“ uvedla Markéta Němcová.
Leden | Detoa, Jiřetín pod Bukovou v Jizerských horách |
---|---|
Únor | Hebe, Praha OC Harfa |
Březen | Kytary.cz, Praha |
Duben | Zahradní centrum pod kloboukem, Valašské Meziříčí |
Květen | Marlenka, návštěvnické centrum ve Frýdku-Místku |
Červen | Penny Market, Ždírec nad Doubravou, ulice Chotěbořská |
Červenec | Botas, Praha, ulice Krakovská |
Srpen | Tesco, Praha, Národní třída |
Září | Ovečkárna, Praha, Národní ulice |
Říjen | Pumpa, Brno |
Listopad | M1 Project, Praha |
Prosinec | Lindt, Praha, ulice 28. října |
Speciální ocenění
Visa je od počátku klíčovým partnerem soutěže. „Svět podnikání se mění a malé firmy dnes míří daleko za hranice svého města či země. Digitální platby jim pomáhají růst, oslovovat nové zákazníky a zjednodušovat každodenní provoz. Proto Visa podporuje inovace, které podnikům usnadňují cestu k úspěchu – ať už skrze Visa Czech Top Shop, nebo další iniciativy zaměřené na moderní platební řešení,“ říká Josef Kunčar, ředitel akceptační sítě společnosti Visa.
I v tomto ročníku se udělovali ceny ve speciálních kategoriích. Cena Visa za ESG putovala do nedávno rekonstruované prodejny Tesco v OC Máj na Národní třídě. Hlasy veřejnosti získala v největším počtu pražská prodejna české značky Botas
Dalším oceněným obchodem v kategorii Obchůdek 2021+ se stal Konzum 24/7 COOP v Zámrsku. „Provozovat prodejnu v malé obci není jednoduché. Ještě před rokem vypadala jako ze sedmdesátých let, a tak bylo jasné, že potřebuje modernizaci. Spojili jsme se proto se silným partnerem, sítí COOP, a vytvořili funkční, dobře zásobený obchod, který je otevřený 24/7,“ uvedla starostka obce Zuzana Tvrzníková.
Cenu v kategorii Česko platí kartou porota přiřadila prodejně českých vánočních ozdob Koulier. Ta svou činnost zahájila v roce 2021, kdy nabídli pracovní uplatnění foukačům a malířkám z uzavřené provozovny v Horním Bradle. „S manželem jsme založili novou firmu, nový provoz, abychom tuto tradici a řemeslo vánočních ozdob zachovali,“ řekla majitelka firmy Kateřina Šrámková.
Projekt Česko platí kartou funguje již od roku 2021. „Pomohli jsme již 60 tisícům podnikatelů, kteří nyní mohou zdarma nabízet bezkontaktní platby po dobu dvanácti měsíců přímo ve svých provozovnách,“ sdělil Pavel Vinkler, ředitel odboru podnikatelského prostředí a vnitřního obchodu Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky při předávání ceny.
Osm kritériíVítěze každý měsíc vybírá nezávislá komise inspektorů na základě bodového hodnocení provozoven prodeje a služeb. Ta pravidelně navštěvuje nominované provozovny a hodnotí zákaznickou zkušenost v osmi kategoriích:
Na závěr odborná porota vybere z dvanácti nejlepších prodejen daného ročníku jednoho absolutního vítěze. |