Drážní inspekce odhaduje škodu na poštovních vozech na pět milionů a na 300 000 Kč poškození lokomotivy poštovního vlaku. Vedle několika vagonů bylo poškozeno nebo zničeno asi 1800 balíků, řekl Ivo Vysoudil z tiskového oddělení České pošty.
V úterý večer narazil osobní vlak CityElefant s více než stovkou cestujících do stojícího nákladního poštovního vlaku. Zemřel strojvedoucí osobního vlaku, zraněno bylo přes 30 lidí. Škodu na osobním vlaku Drážní inspekce odhaduje na 40 milionů Kč.
Tisíce poštovních zásilek se zpozdí
„Česká pošta zajistila přeložení většiny zásilek na náhradní přepravu. Pouze část zůstává kvůli policejnímu šetření a vyproštění stále na místě nehody. Doručení uvedených zásilek Česká pošta zajistí náhradními kapacitami. Pokud dojde ke zpoždění, bude minimalizováno pouze na jednotky dnů, zpoždění se týká zhruba šesti tisíc balíkových zásilek,“ uvedl Vysoudil.
Nehoda poškodila tři železniční vozy pošty. Dva byly po nehodě umístěné v železniční stanici Český Brod a zásilky z nich byly přeložené do náhradních vozidel. Třetí vůz, do kterého narazil osobní vlak, byl srážkou nenávratně poničen.
Zachránilo mě, že jsem seděl zády, říká cestující z havarovaného vlaku |
Poškozené či zničené zásilky byly podané převážně v Praze a středních Čechách a určené k doručení na Olomoucku. Doručování zhruba šesti tisíc balíků podaných v Praze a středních Čechách pro adresáty ve východních Čechách a na severní Moravě nabere zpoždění jeden až dva dny. „Aktuální počet zničených nebo poškozených zásilek, které mířily do uzlu Olomouc se pohybuje okolo 1 800. Nadále platí, že zásilky z dalších vagónů určených pro Pardubice a Ostravu jsou již v přepravě a zítra mohou být doručovány,“ doplnil Vysoudil.
Česká pošta provozuje pro přepravu zásilek po republice sedm vlakových souprav. I po zničení jedné z nich je podle Vysoudila přepravní kapacita dostatečná.
Poštovní vlaky jezdí na trati Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava několikrát denně. Vagony patří České poště, lokomotivy a samotnou přepravu zajišťuje ČD Cargo.
Škoda na osobním vlaku činí 40 milionů korun, na vozidlech nákladního vlaku pět milionů korun a na lokomotivě nákladního vlaku 300 tisíc korun, vyčíslila Drážní inspekce.