Kultovní reklamy: Bobík se vrátil. Skončil ve spárech zombie i pod vlakem

  11:00aktualizováno  11:00
V roce 2006 se vrátila na televizní obrazovky reklama, která zahrála na strunu všem cynikům. Pes Bobík, který se už dříve v reklamě na Centrum.cz stal chodem na večeři zamilovaného páru, se tentokrát stal terčem kreativity veřejnosti.

Zadání bylo vcelku morbidní: vymýšlet tragické konce psího hrdiny, který byl před třemi lety nedopatřením naservírován v čínské restauraci. Reklama tentokrát ještě více provokovala. Lidé, kteří posílali tvůrcům své nápady, mopse nechávali napospas důmyslným strojům, pouštěli ho do spárů obřích hůlek na suši, nechávali přejet vlakem, sežrat žralokem nebo strhnout rukou zombie pod zem. Bobíkovu smrt doprovází motto „pro někoho až moc živo“.

Reklama se zařadila v roce 2006 k dílům, na které si lidé nejvíce stěžovali u Rady pro reklamu.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

Celkem vzniklo pod vedením režiséra Jana Kalvody v mladé agentuře Kaspen osm těchto reklam, některé z nich v animované verzi. Kampaň byla úspěšná, na soutěži Louskáček vyhrála zlato, nejvyšší cenu však nezískala a podle reklamních odborníků neměla takový efekt jako starší scénka z čínské restaurace (více o ní zde: Pečený mops Bobík zastínil značku).

Kromě toho, že opět v této reklamě myšlenka udupala značku, přinesla do odvětví i něco nového. „Nepřekonala původní nápad. Poukázala však na další trend, který se v reklamě začal v novém tisíciletí projevovat – trend spolutvorby, trend zapojení zákazníků i do přípravy reklamních kampaní,“ uvedl Jaroslav Krupka ve své knize Reklama od pana Vajíčka po falešné soby.

Autor:

Nejčtenější

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Příliš Přepychový Projekt. Poslanci řeší dostavbu D4 za soukromé peníze

Zatím poslední část dálnice D4 ze Skalky do Hájů nedaleko Příbrami byla uvedena...

Přestože ministerstvo dopravy vybírá investora pro dostavbu chybějících 32 kilometrů dálnice mezi Příbramí a Pískem už...

Další z rubriky

Češi budou víc klikat kvůli jídlu, věří e-shopy. Čekají rychlý růst

Ilustrační snímek

Loňský rok byl pro e-shopy nadmíru úspěšný. Nejvíce narostly ty, které nabízejí jídlo a pití, a to o více než padesát...

Regulace makléřů na obzoru. Dostálová představila realitní zákon

Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO) na tiskové konferenci informovala o projednávání dlouho...

Zloději DPH se zapotí, podvody na daňových vratkách prakticky vymizely

Peníze zabavené při zásahu Daňové Kobry

Finanční úřady přestaly spoléhat na to, že většina poplatníků je poctivá. Vratky na DPH vyplácejí až po prověření dat z...

Najdete na iDNES.cz