Kultovní reklamy: Bobík se vrátil. Skončil ve spárech zombie i pod vlakem

  11:00aktualizováno  11:00
V roce 2006 se vrátila na televizní obrazovky reklama, která zahrála na strunu všem cynikům. Pes Bobík, který se už dříve v reklamě na Centrum.cz stal chodem na večeři zamilovaného páru, se tentokrát stal terčem kreativity veřejnosti.

Zadání bylo vcelku morbidní: vymýšlet tragické konce psího hrdiny, který byl před třemi lety nedopatřením naservírován v čínské restauraci. Reklama tentokrát ještě více provokovala. Lidé, kteří posílali tvůrcům své nápady, mopse nechávali napospas důmyslným strojům, pouštěli ho do spárů obřích hůlek na suši, nechávali přejet vlakem, sežrat žralokem nebo strhnout rukou zombie pod zem. Bobíkovu smrt doprovází motto „pro někoho až moc živo“.

Reklama se zařadila v roce 2006 k dílům, na které si lidé nejvíce stěžovali u Rady pro reklamu.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

Celkem vzniklo pod vedením režiséra Jana Kalvody v mladé agentuře Kaspen osm těchto reklam, některé z nich v animované verzi. Kampaň byla úspěšná, na soutěži Louskáček vyhrála zlato, nejvyšší cenu však nezískala a podle reklamních odborníků neměla takový efekt jako starší scénka z čínské restaurace (více o ní zde: Pečený mops Bobík zastínil značku).

Kromě toho, že opět v této reklamě myšlenka udupala značku, přinesla do odvětví i něco nového. „Nepřekonala původní nápad. Poukázala však na další trend, který se v reklamě začal v novém tisíciletí projevovat – trend spolutvorby, trend zapojení zákazníků i do přípravy reklamních kampaní,“ uvedl Jaroslav Krupka ve své knize Reklama od pana Vajíčka po falešné soby.

Autor:

Nejčtenější

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Američané zaplavují trhy ropou z břidlic. Hrozí klimatická katastrofa

Těžba břidlicové ropy.

Díky těžbě ropy z břidlicových podloží Spojené státy překonaly Saúdskou Arábii i Rusko a staly se světovým lídrem v...

Nový bodový systém přinese velké změny, telefonování už „neukecáte“

Ilustrační snímek

Kdo na silnici nemyslí, zaplatí na pokutách zase o něco více. Ministr dopravy Dan Ťok připravil revoluční změnu...

Další z rubriky

Češi proinvestovali v Dluhopisech Republiky přes tři miliardy

Alena Schillerová (13. prosince 2017)

Občané ČR se mohou od loňského prosince podílet na financování státního dluhu prostřednictvím nákupu tzv. Dluhopisů...

Místo na skládku do třídírny. Česko se chystá zatočit s odpady

Třídit plasty a papír není žádná procházka růžovou zahradou

Během příštích patnácti let se má zásadně změnit osud odpadů z domácností. Do jaké míry, závisí na tom, jak důsledně...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Najdete na iDNES.cz