Nákupní horečka nekončí. Do Česka se hrnou zahraniční značky, hlavně módní

  14:54aktualizováno  14:54
Značek působících na českém trhu rychle přibývá. Za posledních pět let zamířilo do ČR 120 zahraničních značek, přičemž odešlo jich pouze dvě desítky. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti CBRE, podle které jde o potvrzení, že český maloobchodní trh je ve velice dobré kondici. Do Česka míří hlavně prodejci módy.

Vstupování zahraničních značek na český trh ovlivňuje podle analytiků společnosti CBRE zejména to, kolik nákupních či outletových center se v tuzemsku otevírá. Například rozšíření pražského Centra Chodov v roce 2017 přilákalo do České republiky 24 nových značek. Celkově tak do Česka předloni přišlo o 63 procent značek víc, než v roce 2016.

Fotogalerie

Do nových obchodních center míří drtivá většina nově příchozích značek. V roce 2018 byl tento podíl 83 procent, rok předtím dokonce 90 procent. Zbytek vybudoval své zastoupení na hlavních nákupních třídách.

Loni se v tuzemsku neotevřelo žádné větší nákupní centrum, přesto na trhu přibylo 28 nových značek. Rok 2018 je tak z tohoto pohledu druhým nejúspěšnějším za posledních pět let. V ČR se objevili noví hráči jako Valentino, Fresh Corner, Christian Louboutin nebo Starbucks Reserve.

„Příkladem úspěšných příchozích značek na českém trhu v posledních pěti letech jsou například Flying Tiger Copenhagen nebo Superdry, které začínaly vlajkovou prodejnou v Praze. Flying Tiger Copenhagen má v České republice již sedmnáct obchodů a Superdry šest. Šperkařská značka Tous, která vstoupila na trh před třemi lety má nyní po celé zemi už 12 prodejen,“ dodává Tomáš Beránek ze společnosti CBRE.

Přehled značek v číslech (zdroj: CBRE)
Značky20142015201620172018
Příchozí1614243928
Odchozí8 5 125

Pět značek Česko v loňském roce naopak opustilo, v roce 2017 odešly dvě a v roce 2016 jedna. To je zcela zanedbatelný počet, uvážíme-li, že na českém trhu působí několik tisíc značek, uvedla společnost v tiskové zprávě.

Většinu nových značek tvoří prodejci módy, loni představovali dvě třetiny všech příchozích značek. Největší zastoupení měl segment luxusní a business módy (31 %), následovaly kategorie středně dostupná móda (28 %) a móda ve specializovaných prodejnách (10 %). Analytici to zdůvodňují dobrou kondicí české ekonomiky, díky které lidé disponují většími obnosy peněz, které jsou ochotni utrácet.

Autor:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Rozkazy od Pamely přímo do ucha. Tak se pracuje ve skladu Albertu

V distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové využívají technologii...

Po distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové se pohybují lidé se sluchátky s mikrofonem. Po skladu se...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Další z rubriky

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Vydržet let střemhlav. Aero testuje nový lehký bitevník L-39

Testování nového letounu Aera Vodochody

Simulace vybírání střemhlavého letu, schopnosti omezit nebezpečné vibrace nebo zvládání srážky s ptákem bez poškození....

Rezervační portály hotelů a lázní koupili Maďaři, přivedou do ČR víc cizinců

Ilustrační snímek

Nově bude rezervace pro pobyt v hotelech a lázních přes portály Hotel.cz a Spa.cz spravovat nový vlastník, maďarská...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz