Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e37t24r 95P91o65s60p91í49š27i43l 4178884456966

Normální vývoj. Když před časem brali práci západním přepravcům, tak to bylo v pořádku. Českým přepravcům se zvyšují náklady a tak jim začínají konkurovat přepravci z ještě levnějších zemí. A není to jen nafta, jsou to třeba i rostoucí mzdy. Spousta českých řidičů odešla za lépe placenou prací třeba do Německa. A s tím čerpáním paliva to taky není úplně pravda. Většina větších přepravních firem má smlouvu s nějakým dodavatelem paliva a tankuje za nižší ceny než ostatní řidiči. Spousta jich má vlastní čerpačku v areálu firmy.

On nakonec i ten automobilový průmysl se časem částečně odstěhuje z Česka do ještě levnějších zemí. Rumunsko, Bulharsko dává teď montovnám vysoké pobídky.

+60/0
doporučit
23.10.2019 6:25

Z51d26e55n35e16k 95V39r61b69a 8969955273987

Mě to tak trochu připadá jako půjčit si na splacení půjčky. Za chvíli budeme na jedné straně platit daně z daní a na druhé straně dávat slevy za slevy. Ve finále budou mít kamióny palivo zdarma a dotace na pořízení auta z EU a obyčejný občan bude mít naftu za 100kč za litr a vše si koupí za své. Tohle je doslova jako když dva se perou (dva sousední státy) a třetí (dopravci) se smějou.Tady vidíte v praxi kam směřují dotace a podpory na cokoliv. Jaké důsledky má zakřivování trhu dotacemi. Ostatně i Český dopravce si může natankovat v zahraničí, tak co brečí... To že Česká Republika se stává díka daňovému zatížení nekonkurenceschopnou je známá věc, otázkou je, zda selektivní daň to vylepší. Co bude stát dělat, až začnou utíkat do zahraničí běžní lidé? Ty dojné ovečky co to všechno rády zaplatí...

+80/−3
doporučit
23.10.2019 2:32

M39a58r46t12i95n 40K89r28e69j39č58í 5291130608905

Takze jestli jsem to spravne pochopil, tak to drceni konkurence spociva v tom, ze ma lucembursko o 3% levnejsi naftu. Takze ridic natankuje v Lucembursku, dojede do Ceska, tady konkuruje cenou a vrati se natankovat do Lucemburska. Cesti dopravci zase drti konkurenci v Nemecku a Rakousku, protoze u nas zase tankuji levneji nez tam. At se na me nikdo nezlobo, ale tento clanek je naprosty blabol. Kdybych hi cetl na strankach Okamury, tak se tomu nedivim. Ale proc je to proboha tady????

+63/−3
doporučit
23.10.2019 4:05

M54i59r16e84k 73G96a72j73e45r 5451856969800

Nevím, proč zavádět komplikovaný, zneužitelný a drahý systém vracení části daně, když se celý problém dá jednoduše řešit zdražením toho mýtného, které již existuje.

+49/−3
doporučit
23.10.2019 2:46

J74a54n 97N95e48m61e62c 9893791402204

Ten článek je špatně napsaný - kamion může mít nádrž až na 1500 litrů - běžně má 600-1000 litrů a dá se z ČR odjet až do Španělska a tam natankovat a zpět. Průměrná spotřeba dálkového tahacě je kolem 26-32 l/km. Proto si hodně diskutujících myslí že tankují často... Ne opak je pravdou

+29/0
doporučit
23.10.2019 6:00

J58o54s77e80f 85H96o16n13e44š 7481172190893

Dopravci si musí uvědomit,že konkurenční výhoda se téměř smazala a na trh se tlačí dopravci z východu.Měli by spíše řešit proč jsou stejně drazí ve srovnání se západními firmami,ale platová úroveň řidičů je sotva poloviční

+25/−1
doporučit
23.10.2019 6:58
Foto

L20u52d11ě65k 84R11i66c19h42t18e53r 2250406611792

Dobrý den, chlastám úplně stejně jako můj Ukrajinský kamarád, ale jeho vodka je levnější než můj rum.. mohli by jste mi vrátit daň? socialistické myšlení nás stále neopustilo.. mě je úplně u zadnice, jestli mi pro díly přijede polák, rus, nebo čech.. pro díly mi jezdí i Němci, s jejich cenami paliva a platy a očividně to zvládnou i bez podpory..

+29/−2
doporučit
23.10.2019 7:19

J51a97k11u73b 29S94t36a29n28ě90k 8860476384821

Kolik stojí zveřejnění podobného blábolu? Cena je stejná jako za reklamu nebo dostal CESMAD část ceny zpátky?

+27/−2
doporučit
23.10.2019 6:49

P61a42v67e44l 18Š85i94m59o95n 1155789738100

Je to jejich problém, řekl bych. Slevy by mohl žádat každý, koho drtí konkurence. Pokud speditéři nezvládají trh, nechť to zabalí. každý je nahraditelný.

+30/−3
doporučit
23.10.2019 1:32

P25e46t34r 65K54o44l36á61ř 2468477424891

Nesmysl. Levnější palivo by chtěl každý podnikatel ...

+20/−2
doporučit
23.10.2019 1:26

M93a82r33t81i73n 96K62ř37í36ž

Je to tak mizerný byznys, že dneska o kamion na silnici prakticky už ani nezavadíte. Ani nepamatuju, kdy jsem na dálnici viděl naposledy kamion :-D

+21/−3
doporučit
23.10.2019 7:36

J80i75n84d79ř32i75c84h 90Š11k94o93p54e93k 4215811920355

Vážení zastánci kamionů.

Vaše argumenty, že bez kamionů budou prázdné obchody, jsou zcela zcestné a účelové, přesně jako argumenty lobbistů z Česmadu.

Stačí se zamyslet.

Obyvatel má naše republika přibližně stejně jako před rokem 1989.

Bylo dříve kvůli zásobování ochodů nutných tolik kamionů ? Nebylo. Při cca stejném počtu obyvatel.

Z toho plyne:

1) Nemalá část dopravy je pouze projíždějící tranzit, ze kterého má stát akorát výdaje (přesto se najdou lidi, kteří kritizují, že nestaví tranzitu parkoviště grátis)

2) Část dopravy je umělá a tudíž zbytná (převoz mléka ze severu na jih a ze západu na výcho, a opačně, maso, zelenina to samé)

+14/−1
doporučit
23.10.2019 9:29

L42a13d12i30s25l94a34v 53H23a12š71k77a 4323176261450

Daně jsou obecně nesmyslně vysoké a státní aparát přebujelý. Vinu vidím v lidskoprávním socialismu a podpoře lenosti

+12/−2
doporučit
23.10.2019 7:47

I73m44r69i48c84h 31S67u50c70h44a51r47s44k98ý 8716503875481

Stát není dojná kráva když neumíte podnikat tak nepodnikejte a nechte se zaměstnat .... :-)

Fňukaly mám nejradši

+12/−2
doporučit
23.10.2019 6:57

J64i58ř34í 15S64c80h60m36i19d73t

Obecně tady platí, že dražší pohonné hmoty u nás nutně neznamenají pro stát větší výběr na daních. Dopravci prostě tankují pak mimo naší republiku a tak jdou daně z PHM někomu jinému a nám tu i díky nízkému mýtnému zůstanou jen ucpané a rozbité silnice, hromadné havárie a emise s nadměrné dopravy.

+8/0
doporučit
23.10.2019 10:04

P22e23t78r 86Š77t19ě30p76á22n53e49k 1203457609592

No vždyť to samé dělají české firmy na západě a rozčilují se, že Francie, Německo a spol. vymýšlejí nařízení jak jim to znepříjemnit.

+8/0
doporučit
23.10.2019 9:07

V79l52a85s18t23i40m30i88l 83P52l66a21c67h78ý 5885878584223

To je ale pěkná blbost. Je zajímavé, že dopravcům nevadí, že drti konkurenci zase oni zase na západ od našich hranic.

+8/0
doporučit
23.10.2019 6:17

V93á38c56l65a63v 69Z35e78l94i38n43k98a 2542230723542

Aha, takže už takhle se ani zdaleka nezaplatí škody spáchané kamionovou přepravou na páteřních komunuikacích a teď jim máme ten jejich byznys dotovat ještě více zlevněním nafty. Na to lze nejlépe odpovědět posledními slovy z písničky Neznámý vojín od Karla Kryla. V první fázi by mělo jít nahoru mýto a to minimálně na úroveň sousedních států. Nevím proč musíme být o 200 nebo 300 Kč na 100km levnější. Naopak bychom jako tranzitní země měli být o něco dražší. Když už někdo chce tranzitovat a využívat naše komunikace, tak ať to patřičně zaplatí.

+9/−1
doporučit
23.10.2019 8:54

M83a38r73i28á95n 42M90a33r93k44o21v97i61č 8960330653895

Co tak naopak zvýšít mýto,... pokud začne tranzit česko objíždet pres Polsko, Nemecko a Rakousko sic se ho tolik nevybere, ale ušetrí se i značné peníze za opravy dálnic, navíc by D1 byla plne osazena i s tretinovým provozem.

+7/0
doporučit
23.10.2019 7:54

L97u50k32á12š 24Š87m26a81h44e45l 2917544842964

To snad nemyslí vážně?? Takže oni překáží, hlučí, niční silnice (u nás je povolena větší hmotnost než ve většině okolních zemí a ještě tak se přetěžuje), dělají zácpy, emise, mají naftu levnější než benzín, a ještě by chtěli vracet část už tak menší daně zpět?

Doufám, že s nimi bude patřičně naloženo. Když se jim to nerentuje, ať to nevozí, platí víc řidičům (ano, doprava zdraží, ale možná jí ubyde, proč vozit něco přes půl Evropy tam a zpět) a nebo s tím jdou na železnici.

+8/−1
doporučit
23.10.2019 10:54

P52e47t22r 94H59o24r40á25k 1609463339704

Žádné slevy na naftu, naopak je třeba navýšit nízké mýto.

+6/0
doporučit
23.10.2019 9:10

A29l58e37š 26Z96v14o77l18á56n71e50k 8518699490572

Dotování těchto firem vede jen k tomu, že se k nám vozí brambory z Británie a ryby někde z Kazachstánu. A platí to úplně všichni na daních. Naprosto zbytečná věc...

+7/−1
doporučit
23.10.2019 11:42

P45a61v96e97l 78K19l46u67s59á49č12e72k 6508591817890

..kdyby zlodějská firma Česmad zmizela z povrchu zemského, bylo by to jen dobře.

+7/−1
doporučit
23.10.2019 7:58

J85a78n 52B68u67r53i27a47n 2873759754500

Nějak nechápu, jak by mohl stát neschudnout při vracení části vybrané spotřební daně. Tu by přece vracel jen českým dopravcům a nikoli třeba těm maďarským. Proč by tedy ten Maďar měl najednou tankovat v ČR? A mimochodem - z toho Rozvadova jede pak ten zmiňovaný Maďar kam? Já myslel, že do Německa a tam je nafta ještě dražší, ne? A na tu jednu maďarskou plnou se nevrátí - někde musí natankovat.

+7/−1
doporučit
23.10.2019 3:35

M80i95c70h34a20l 66Z93e63l62e47n54k61a 3815904769761

Ať tedy dopravci nebrečí a jdou dělat něco jiného. Na....

+8/−2
doporučit
23.10.2019 6:52

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Najdete na iDNES.cz