Na leasing lze koupit i ojetý automobil

aktualizováno 
-
Leasing ojetých automobilů nabízí v tuzemsku již několik leasingových společností, nyní se k nim přidala firma ŠkoFIN. Mezi jednotlivými společnostmi existují značné rozdíly v podmínkách a ceně leasingu, zákazník by měl proto mezi nimi vybírat podle toho, jak starý vůz a které značky si chce pořídit. Klienti ŠkoFINu nejsou omezeni ve výběru značek. Mohou zvolit jakýkoliv automobil, který není více než devět let starý a má najeto maximálně sto devadesát devět tisíc kilometrů. Délka splácení automobilů je tři až čtyři roky. První splátka, tedy akontace, dosahuje dvaceti až sedmdesáti procent. Platí pravidlo, že čím starší je automobil, tím vyšší akontace je požadována. Ovšem zákazník, který zaplatí vyšší první splátku, je zvýhodněn nižším leasingovým koeficientem. To znamená, že celkově zaplatí nižší "přirážku". Když si například zákazník vybere automobil, vyrobený v letech 1995 - 1999, který se prodává za sto dvacet tisíc korun, zaplatí při tříletém splácení celkem okolo 158 tisíc korun. Akontace by v tomto případě byla čtyřiadvacet tisíc korun. Jestliže by se při převzetí automobilu zaplatila akontace ve výši čtyřiceti osmi tisíc korun, vyjde zákazníka koupě při tříletém splácení celkově na sto padesát tisíc korun. Při okamžitém splacení osmdesáti čtyř tisíc korun zaplatí klient za tři roky celkově 138 tisíc korun. Před tím, než uzavře ŠkoFIN se zákazníkem smlouvu, prověří vždy, jestli se nejedná o kradený automobil. U společnosti IPB Leasing lze šestatřicetiměsíční leasing (čtyřletý společnost nenabízí) pořídit v porovnání se ŠkoFINem o něco levněji, ale automobily nesmí být při poslední splátce starší sedmi let. Při tříletém leasingu na automobil s cenou sto dvacet tisíc korun zaplatí zákazník oproti výchozí ceně o zhruba osmnáct až čtyřiadvacet tisíc korun víc. Výše akontace se stanoví podle počtu najetých kilometrů, například u padesáti tisíc činí první splátka nejméně třicet procent z ceny vozu. Leasing ojetých vozidel nabízí též GE Capital Leasing. Financované automobily musí být vyrobeny nejdéle v roce 1988 a mít najeto nejvíce dvě stě padesát tisíc kilometrů. Automobil se splácí po dobu dvou až pěti let, minimální akontace se pohybují mezi 25 a 50 procenty. Maximální akontace dosahuje 70 procent. Při leasingu automobilu prostřednictvím společnosti OB Leasing musí být stáří vozu na konci financování nejvíce osm let a kupní cena odpovídající technickému stavu vozu vyšší než sto tisíc korun. Zákazník si nemůže vybrat auto z jakéhokoli bazaru, nýbrž u dealera spolupracujícího se společností OB leasing.

Podmínky některých leasingových společností

společnost maximální maximálně minimální maximální délka koeficient
stáří vozu najeto km akontace akontace splácení navýšení

ŠkoFIN 9 let 199 000 20 % 70 % 3-4 roky 1,15-1,32
IPB Leasing 7 let při posl. není stanoveno 30 % od 40 % 3 roky 1,152-1,198
splátce
GE Capital
Leasing 12 let 250 000 25 % 70 % 2-5 let podle dealera
OB Leasing 8 let není stanoveno většinou 30 % většinou 60 % 3 roky není k dispozici

ZDROJ: LEASINGOVÉ SPOLEČNOSTI


Autor:

Nejčtenější

Kůrovcový byznys: vydělat na něm může každý, stačí mít aspoň 50 tisíc

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Kůrovcová kalamita je neštěstí pro životní prostředí a vlastníky lesů, ale také vidina peněz pro firmy, které ji...

Navrhnu, ať řešíme důchodový věk, říká ministryně Schillerová

Místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová

Ministryni financí čeká v rámci jednání o rozpočtu přetahování o dvacet miliard korun s koaličními ministry a také s...

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

PŘEHLEDNĚ: Peníze, nebo stravenky? Otázky a odpovědi na chystanou revoluci

Stravenky Cheque Déjeuner (ilustrační snímek)

Ministryně financí přišla s návrhem nabídnout zaměstnavatelům alternativu ke stravenkám: místo nich by mohli...

Kočičí hlavy ničí e-koloběžky. Firmy vymýšlejí, jak z turistů nevytřást duši

Praha, 12.10.2018 Elektrický skútr Lime-S (elektrická koloběžka), který je...

Po příchodu do Evropy začaly firmy nabízející elektrokoloběžky narážet na mnohé problémy. Lidé proti nim protestují,...

Další z rubriky

Díky akci Z. Když za socialismu selhala samospráva, nastoupili dobrovolníci

Hotel Centrum v Semilech je architektonicky výjimečnou stavbou. V roce 1972 jej...

S hráběmi v ruce zkrášlovali své okolí, pracovali na poli, účastnili se úklidových a údržbových prací, stavěli školy,...

Muž, který přistihl Madoffa, viní z obřího podvodu General Electric

Harry M. Markopolos (na snímku z roku 2011) odhalil finanční podvody...

Je to větší podvod než Enron, pustil se americký finanční vyšetřovatel Harry Markopolos do koncernu General Electric....

Další rána pro Boeing. Odkládá první let stroje řady 777X na rok 2020

Boeing 777x

Americký výrobce letadel Boeing odložil první let nového širokotrupého letounu řady 777X z konce letošního roku na rok...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz