"Společnost Kapsch a ministerstvo dopravy se po komplikovaném jednání dohodly," sdělil redakci iDNES.cz Viktor Meca z tiskového odboru ministerstva.
Zástupci Kapsche i dodavatelských firem ve čtvrtek zdůraznili připravenost na start systému. "Systém stojí, my jsme připraveni a uživatelé jsou vybavení palubními jednotkami," řekl člen představenstva Kapsch TrafficCom Erwin Toplak.
Do mýtného systému se už registrovalo přes 23 tisíc uživatelů.
Jednání o dodatku vázlo už jen na výši penále za případné nespuštění systému.
Kapsch se podle Toplaka zavázal platit více než dvojnásobek škod, které by denně mohly vzniknout v případě nevýběru mýtného. Generální ředitel Kapsche pro ČR Karel Feix odhadl denní výnos systému na šest až sedm milionů korun.
Dodatek dále upravoval například provoz dieslových agregátů, které u většiny bran zatím nahrazují elektrické přípojky.
Podepsání dodatku také umožňuje spustit pilotní provoz systému, i když podle zástupců Kapsche jde spíše o formální podmínku. Mýtné se totiž už řadu měsíců testuje a i před podepsáním dodatku brázdily české dálnice kamiony vybavené palubními jednotkami.