Šojdel je zároveň prezidentem MSPA (Mystery Shopping Professionals Association) – prestižní asociace, jež sdružuje firmy specializující se na tento druh výzkumů v Evropě a Africe. „Firmy získávají realistický pohled, jak je opravdoví zákazníci doopravdy vnímají, jaký mají z interakcí s jejich firmou zážitek. To jim umožní zlepšit služby a odlišit se od konkurence,“ popisuje v rozhovoru.
Můžeme čtenářům přiblížit, čím přesně se mystery shopping zabývá?
Je to výzkum trhu s důrazem na měření kvality nabízených produktů nebo služeb. A v konečném důsledku jde o snahu o zlepšení a podporu prodeje. Na veřejnosti byla dříve asi nejvíce spojována s „tajnými návštěvami“ gastro provozů nebo třeba i hotelů, kde neohlášení výzkumníci pro majitele podniku sondují úroveň všech možných služeb.
Jednou se na nás obrátil majitel podniku, kde se prodává láska. Že by chtěl prověřit kvalitu nabízených služeb. Dokonce nás vedle klasických vyplněných archů bez legrace požádal o zvukový záznam.