Zájem o zdravý životní styl po novém roce roste také podle obchodních řetězců, které ČTK oslovila. Daří se například prodejům kuřecího masa, ovoce, zeleniny či proteinových tyčinek.
„Zájem o sport obvykle klesá během července a dubna. V loňském roce jsme však tento pokles nezaznamenali. Příčinu lze hledat v konání velkých sportovních akcí, kterými byly v loňském roce mistrovství světa v ledním hokeji, mistrovství Evropy ve fotbale a nakonec také olympiády,“ uvedl ředitel společnosti MultiSport Benefit Miroslav Rech.
Posilovny jsou v Česku oblíbené dlouhodobě, oproti skupinovým cvičením loni podle analýzy zaznamenaly čtyřikrát větší návštěvnost. Do posiloven i na skupinové lekce ale lidé nejčastěji chodí ve stejný den, tedy v pondělí, nejméně naopak v sobotu. V případě bazénů a wellness vede neděle.
Lidé začínají cvičit průběžně
I když je nárůst počtu nových cvičících v lednu znatelný, efekt takzvaných ledňáčků už není tak silný jako v předchozích letech, řekl ČTK mluvčí fitness center Form Factory Jan Rezek.
„Při srovnání tradičních ‚ledňáčků‘ je meziročně viditelný trend, kdy lidé začínají cvičit průběžně a nečekají na novoroční předsevzetí. Dochází tak postupnému zploštění novoroční křivky, kdy dříve byla fitness centra v lednu přeplněná a již v únoru byl znatelný pokles – za poslední dva roky trvale roste návštěvnost v průběhu celého roku,“ uvedl Rezek.
Poptávka po produktech bez palmového oleje, se sníženým obsahem cukru či bio potravinách se začátkem nového roku roste dvouciferně, uvedla mluvčí Globus Aneta Turnovská.
„Od začátku roku jsme zaznamenali nejvýraznější nárůsty v poptávce po produktech bez cukru a luštěninách,“ řekla mluvčí Tesco Iva Pavlousková. Řetězec podle ní po novém roce spustil kampaň, která má zákazníky motivovat ke zdravému životnímu stylu.
Řetězce Albert a Lidl poukázaly na to, že se oblibě mezi zákazníky těší i už připravené saláty nebo jiné zdravé pokrmy. „Zájem je také o potraviny s vysokým obsahem bílkovin, jako jsou proteinové tyčinky, kaše a jogurty, které zákazníci najdou i mezi našimi vlastními značkami,“ uvedl mluvčí Albert Jiří Mareček.