Hlavní nádraží v Praze. Ilustrační snímek

Hlavní nádraží v Praze. Ilustrační snímek | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Prodej RailReklam se ruší, dráhy ji nechtěly prodat nejvyšší nabídce

  • 9
Ministerstvo dopravy na poslední chvíli zastavilo prodej dceřiné společnosti Českých drah RailReklam. Firmu, která nabízí reklamu na billboardech, vlacích, nádražích i železničních mostech, chtěly dráhy prodat za 50 milionů korun. Přitom konkurenční společnost za ni nabídla dvojnásobek..

"Řídící výbor Českých drah nedal souhlas Českých drah k prodeji RailReklamu," řekl České televizi mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. České dráhy mají v Railreklamu 51procentní podíl.

Zmíněných 50 milionů nabídla drahám společnost Expiria, která má v RailReklamu zbývající 49procentní podíl a zároveň i předkupní právo. Částku 100 milionů korun jim nabídla firma JCDecaux.

"Jsme přesvědčeni, že tato částka odpovídá hodnotě tohoto obchodního podílu a výnosům společnosti RailReklam. Jakákoliv nižší cena by dle našeho názoru byla pod úrovní tržní ceny," řekl televizi jednatel JCDecaux Pavel Slabý.

"Případný prodej jiné společnosti, než je společnost Expiria, by byl poměrně složitý a společnost Expiria by s tímto prodejem musela souhlasit," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

S tím ovšem nesouhlasí právníci oslovení televizí. Dráhy podle nich měly přinejmenším firmu vyzvat, aby dorovnala nabídku konkurence.

,