Společnost, ve které mají rozhodující slovo České dráhy, chce do proměny nejstarší pražské stanice investovat pět až osm miliard korun.
Prozatím mají dráhy v podniku 51procentní většinu. Po vydání územního rozhodnutí pražským magistrátem se jejich podíl sníží na 34 procent. Ke všem rozhodnutím ale bude třeba i nadále souhlas drah.
Dráhy založily společnou firmu z prostého důvodu. Samy by rekonstrukci nádraží nezaplatily. Nově vybudované a opravené objekty má společná firma získat do trvalého vlastnictví. Současná hodnota budov a pozemků na nádraží je asi 200 až 300 milionů korun.
Kolejiště, nástupiště i část pozemků zůstanou ve vlastnictví Českých drah. Pro ostatní budovy a pozemky v areálu má být vypracován projekty, který počítá i s výstavbou hotelu a obchodního centra.
Na Masarykově nádraží stavějí vlaky už téměř 160 let. První vlak s lokomotivami Prag a Olmütz přijel do Prahy 20. srpna 1845. Lokomotiva Böhmen přivezla předvojový vlak. Pražané tehdy slavili tři dny.
Zcela proměnit by se mělo i pražské hlavní nádraží. Výměnou za slíbenou rekonstrukci ho do nájmu na italská společnost Grandi Stazioni. Plánuje tu vybudovat nákupní a zábavní centrum. - více zde
Italové by měli opravit i nádraží v Mariánských Lázních.