Nová data zveřejnil Český statistický úřad. Třebaže e-commerce je nejrychlejším sektorem, nadprůměrně teplé počasí výrazně zvýšilo i nákupy výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 18,5 procenta), oděvů a obuvi (o 14,8 procenta) a potřeb pro dům a zahradu (o 11,5 procenta). I útraty za počítače a komunikační zařízení stouply o desetinu.
Tržby se snížily pouze v prodejnách potravin, a to o více než tři procenta. Stouply jak ve specializovaných prodejnách, tak i v obchodních řetězcích.
„Na maloobchodních tržbách je stále vidět doznívající efekt rychlého růstu mezd, kvůli kterému nemají spotřebitelé příliš důvodů tlumit své utrácení. A to navzdory zpomalující ekonomice,“ uvádí ekonom společnosti Deloitte Václav Franče.
Co však naopak klesá, je prodej a opravy motorových vozidlech, na nichž je Česko do značné míry závislé. Samotné prodeje se snížily o 0,3 procenta.
„Podobný vývoj vidíme i ve statistikách nových registrací, když v březnu a dubnu klesaly registrace nových osobních vozidel meziročně dvouciferným tempem. S nakupováním nových vozidel jsou opatrné spíše firmy,“ dodal ekonom.