„Dnes v Praze startuje týden módy. A jelikož trendy v oblékání neurčují jen luxusní značky, rozhodli jsme se uspořádat v jedné ze svých prodejen vlastní fashion show,“ řekl Radek Šafránek z oddělení online marketingu řetězce Lidl.
Zatímco návrháři na oficiálním týdnu módy představují nové kolekce, Lidl pro akci nevyráběl nic speciálního, modelky a modely oblékl do oděvů, které jsou dlouhodobě dostupné na firemní e-shopu. Řetězec tak využil módní atmosféru v metropoli k vlastní marketingové prezentaci.
Lidl odstartoval akci přímo mezi regály v pražské prodejně v OC Stromovka. Odpolední přehlídka přilákala pozornost zákazníků, když se mezi regály objevili modelky a modelové oblečení do červenomodré kolekce značky Lidl. Těmi se stali influencerky a influenceři (Zuzana Opluštilová, Tomáš Wegmann, Vendula Šrotířová, Pavel Mifek a jiní), kteří předváděli sportovní outfit i městský styl a nechyběly ani kombinace s lodičkami, které dodaly modelům elegantní nádech. Nepřehlédnutelný byl také kostým v podobě tašky nebo tepláková souprava designem připomínající světoznámou značku.
(Ne)jde o vtip
Lidl tímto krokem reaguje na rostoucí zájem o značkový merchandising v retailu i na trend propojení módy s marketingem. Prodeje limitovaných edic s logem obchodních řetězců často překonávají očekávání, což z nich činí zajímavý nástroj pro budování image i tržeb.
„Celá akce šla v kontrastu s pompézním fashion weekem, který dnes začíná a který není pro většinu veřejnosti dostupný. Dáváme tak najevo, že si umíme udělat legraci a dokážeme s vtipem popíchnout i luxusní konkurenci,“ dodal Šafránek.
Končí pražský outlet Lidlu, v němž se lidé prali o slevy. Přesune se na Moravu![]() |
Zakladatel marketingové agentury Contexto Tomáš Vacek souhlasí, že pro nepozorného diváka může celá akce vypadat jako součást Prague Fashion Weeku, což je z marketingového pohledu dobře načasované a vizuálně silné. „Lidl to ovšem nebere jen jako vtip, merch prezentuje sice s nadsázkou, ale zároveň vážně. Ukazuje, že jde o věci, které mají styl, jsou nositelné a tím pádem i hodnotné,“ doplnil Vacek.
Podle expertů na marketing se Lidl s vlastní značkou už stává regulérní módní ikonou. Loni se značka na London Fashion Week blýskla vlastním pop-up storem, a zejména pak svým Croissant Handbag. „Osobně mě tenhle typ marketingové komunikace opravdu baví, protože moderní doba vyloženě přeje odvážným značkám, které se nebojí dělat zajímavé věci. Takže, well played Lidl, well played (dobře zahráno – pozn. red.),“ řekl Marek Nieslanik, kreativní ředitel agentury Fairy Tailors.