Maloobchodní řetězec Lidl spustil v pondělí e-shop pro své zaměstnance. „Dostali přednostně možnost jako první nakoupit oblíbené zboží i mimo kamenné prodejny,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá. Firma si chce novou službu nejprve vyzkoušet, aby vychytala případné nedostatky.
Zatím Lidl nabídne jen spotřební zboží a dodávat ho bude zhruba do tří dnů.
„Odstraní to čtvrteční fronty a případný nedostatek některých výrobků na prodejnách,“ uvedl v rozhovoru pro MF DNES jednatel Vít Pravda v reakci na skutečnost, že některé položky z letáku bývají hned první den vyprodané (celý rozhovor s jednatelem Lidlu Vítem Pravdou si můžete přečíst v pondělním vydání MF DNES).
Jde o čtvrtý e-shop Lidlu a první ve střední a východní Evropě – přes internet už mohou nakupovat zákazníci v Belgii, Holandsku a Německu. Tam také koupí jen spotřební zboží, případně některé druhy trvanlivých potravin. Všechny e-shopy Lidl zásobuje od loňského listopadu z nově otevřeného logistického centra v Plzni, kde pracuje tisíc sto zaměstnanců a kde skladuje více než 19 tisíc druhů zboží.
Dodávku potravin po internetu zatím Lidl spouštět nebude. Nákup a rozvoz čerstvých potravin až domů v řádu jednotek hodin nabízejí e-shopy jako Kosik.cz, Kolonial.cz či Rohlik.cz.