Už od začátku letošního roku snížil Lidl ceny u více než 400 dlouhodobě zlevněných produktů ve srovnání s koncem minulého roku. Průběžně do akčních nabídek zařazuje například produkty vyhledávané vyznavači zdravého životního stylu či lidmi s různými dietními omezeními.
„Chceme podpořit české zákazníky a zároveň tak bojovat s inflací. Jsme si vědomi toho, že je pro české domácnosti velkou zátěží. Proto jsme se rozhodli pro tento krok, který by měl zákazníkům pomoci snížit náklady na jejich každodenní nákupy,“ říká jednatel společnosti Lidl Zoltán Nepp.
Lidl zvýší mzdy v prodejnách i skladech, přidá zaměstnancům nejméně dva tisíce |
Do cen u více než 1 000 produktů napříč sortimentem se šestiprocentní snížení DPH promítne již od 2. ledna 2024. Přesilovka proti inflaci bude zahrnovat například čerstvé maso, uzeniny, čerstvé ryby, mléčné produkty, mléko, pečivo či dětskou výživu a krmivo pro domácí mazlíčky.
V říjnu řetězec spustil kampaň mířenou na seniory ve věku nad 65 let. S desetiprocentní slevou nakoupili senioři například vejce, nebalené pečivo, zeleninu či ovoce. Nyní kampaň opakuje, senioři od 14. do 17. prosince nakoupí levněji čerstvé citrusy, ryby a vánoční sladkosti Favorina.
Nižší ceny má Penny i Tesco
Řetězec Penny jako první oslovil své zákazníky s nižšími cenami v prosinci, a novou dvanáctiprocentní DPH zohlednil v cenám již od pátku 1. prosince. Zákazníci všechny potraviny s výjimkou alkoholu a nealko nápojů nakoupí o necelá tři procenta levněji. Musí mít ale slevovou kartičku a speciální kupon.
Tesco „daňovou“ kampaň spustilo v úterý 13. prosince, kdy vstoupil v platnost nový akční leták. „Nečekáme na leden, kdy začne platit nižší DPH na potraviny, ale již od tohoto týdne u sto vybraných potravin snižujeme ceny. Po Novém roce budeme v této aktivitě pokračovat a chceme našim zákazníkům nižší sazbu DPH promítnout do cen dalších výrobků,“ uvádí Pavol Halász, produktový ředitel Tesco pro Českou republiku.