Diskuze
Lidé se naučili více jezdit vlaky. Náklad však zůstává hlavně na silnici
Děkujeme za pochopení.
J25a55n 12Z90a38p91l91e24t76a49l
"státu se nedaří přetáhnout náklad na železnici" - Ať se doprdel* nediví, když je to dražší než kamionová, mělo to být dávno liberalizováno..takhle tam sedí ztrátové retardované ČD Cargo..
V25á62c60l25a96v 54P98o26u33s90t36k65a
Kdyby tam seděl někdo jiný, bylo by to lepší?
M12a24r41t66i45n 42V67o98j87á97č23e73k
takže už není třeba dotovat tratě?
J14a82n 80N20o40v57á64k
Ještě štěstí, že "krize železnice" u nás trvala tak krátkou dobu. V Británii spoustu tratí pozrušovali a teď, když jim během pár let stoupnul počet přepravovaných osob na dvojnásobek, tak by se jim ty tratě hodily zpět, ale tam už místo nich stojí něco jiného.
Jinak důvodem toho nárůstu je - ucpání dopravní sítě auty ve velkých aglomeracích, notebooky, tablety, mobily udělají z cestování volný čas a mladí začínají dávat přednost utrácení svých peněz za tyhle elektrohračky a nekupují si tolik auta.
L34u25m58í52r 87V59i70t56h58a
Zajímavý postřeh - tím volným časem máte pravdu. I pracovat lze ve vlaku nebo autobuse. Dlouhá cesta přestává být ztraceným časem.
Co se týče krátkých a středních vzdáleností - kraje mívají své regionální dopravní systémy, ve kterých platíte za dopravu z A do B, bez ohledu na to, kudy a čím jedete a kolikrát přestoupíte (pokud to stihnete v limitu), což také nahrává cestování pohodlnějším vlakem.
Autobusy budou, pane předsedo Svazu cestujících v hromadné dopravě (vida - i cestující v hromadné dopravě může být organizován, to jsem nevěděl), vždycky zajíždět do každé dědiny až na náves. A to proto, že i v té nejzapadlejší vísce bydlí nějaký cestující (a volič), a to i navzdory tomu, že tam - na rozdíl od silnic - koleje nevedou. Toto "tvrdé jádro" cestujících autobusy potřebuje a vynutí si je, i kdyby se Vám to stokrát nelíbilo.
O56t77t61o 26P48o85s64p80í83š31i88l
To je ale překvapení, že se nákladní dopravě na železnici nedaří, když se na koleje ani pořádně nevejde skrz všelijaké třívozové expresy nebo dálkové tramvaje...
L43u34m50í58r 82V97i67t62h61a
Ona by se vešla, kdyby chtěla. Jenomže ona proti kamionům nemá co nabídnout, kromě dlouhých dodacích lhůt, nutnosti několika překládek, neoperativnosti, rizika krádeže, a to vše při podobné, možná i vyšší ceně...
M56a67r39e43k 87P58l11a72č81e28k
Těch kamiónů je dnes takové množství, že kdyby se polovina nákladu přesunula na železnici, tak vzroste nezaměstnanost minimálně o tři procenta......
R19o68m30a10n 74S98i68l88n90ý
Podle mě to hrají roli hlavně integrované dopravní systémy, kde vlaky tvoří páteř.
R60a37d63e17k 12J12a33n10a25t21a
Tento rok ne. Počet cestujících narostl o 3%, ale oskm o 8%. To znamená, že se zvýšila průměrná přepravní vzdálenost. A te je cca kolem 40 km. Je tady jasné, že za růstem stojí především dálkové cesty, příměstské jsou kratší.
M30a26r98t44i44n 43P60o30l58á70k
S těmi autobusy je ještě jiný problém. U nás se chystá další optimalizace autobusových spojů, která nažene do aut i ten zbytek lidí, kteří ještě mají trpělivost jezdit autobusem. Jsem z vesnice těsně sousedící s Ostravou, ale bohužel spadající do okresu Frýdek-Místek. Takže na úřady, některé střední školy a k lékařům se jezdí především do F-M. A podle předběžného návrhu do našeho okresního města, už nebudeme mít žádné přímé spoje (které ostatně už teď mají zajížďku několik kilometrů z trasy). A v hlavních časech, aby se dalonapříkladsmysluplně přijet do práce/školy v celou hodinu, v podstatě vůbec žádné.
Navíc cesta vyjde už nyní dieselovým autem bez těch autobusových zajížděk levněji.
J87a83k11u14b 91J36a56n47á20s
Jezdilo by více lidí kdyby jezdilo více spojů i po půlnoci aspoň o víkendech to bych jezdil častěji do Prahy z Pardubic já na poker a někdo jiný do clubů
P29e45t26r 72B89e63z91s33t16a44r29o83s63t78i
Tak do bordelu nebo do casina pojede velmi malo lidi vlakem, Kdo navstevuje takoveto cluby tak ma dost penez i na Taxika, pokud vsak projede skoro vsechno tak mu to snad vlak domu po ctvrte hodine jisti.
R52a88d56e72k 60Č45o77s
Ono těch faktorů je o dost víc. Můj vlastní případ - drahý benzín, neschopnost státu dostavět D8, slušně navazující spoje ČD, lenost, vzdálenost do práce. Ale zaráží mě jiná věc - normální firma to dělá tak, že investuje do pohodlí a čistoty pro zákazníky a kanceláře nechá nakonec. U SŽDC a ČD je to obráceně - kanceláře (aspoň co je vidět) jsou vybavené novým nábytkem, počítači, klimatizací, ale před okýnkem vládne tuhý socialismus. Uklízí se dvakrát za rok, všude je špína, pavučiny, vajgly, sednout si můžete na stoletou otlučenou lavičku, nádražní restaurace jsou jen pro mimořádně otrlé. Příklad - Ústí nad Labem západ, Teplice.
L60i59o68n 71M52ü62l13l19e75r
Já jel nedávno Pendolinem (ČD) a musím říct, že kvalita byla naprosto prvotřídní a srovnatelná třeba se Švýcarskem.
L75u61k15á81š 11P79a82c70l54í79k
Pokud budou lokálky jezdil rychlosti 40 km/h tak nikdy vlakem lidi jezdit nebudou, pokud nebydlí přímo na trase.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!