„Zájem o zavazadla je letos obrovský a za poslední měsíce jsou u nás na Mallu kufry jednou z nejrychleji rostoucích kategorií v segmentu módy,“ řekla mluvčí e-shopu Mall.cz Pavla Hobíková. Prodeje podle ní rostou u kabinových i velkých kufrů.
Internetový obchod Alza.cz eviduje podle své mluvčí Daniely Chovancové u kufrů nárůst prodejů o trojnásobek ve srovnání s minulým rokem. Zájem je vyšší i v porovnání s rokem 2019, tedy přes pandemií koronaviru. Během pandemie lidé podle portálu častěji kupovali batohy.
„Zavazadly, které naši zákazníci nejčastěji nakupují, jsou kabinové kufry o velikosti S. Nyní, s blížícími se letními dovolenými, častěji vybírají i z větších zavazadel. Většinou zákazníci dávají přednost skořepinovým kufrům s TSA zámkem,“ uvedla.
Vyjel první letošní vlak vezoucí Čechy k chorvatskému moři, ceny se nezměnily |
Na portálu Heureka.cz patří mezi nejoblíbenější produkty v kategorii zavazadel dětský kufr od značky Samsonite s obrázkem myšky Minnie o objemu 20,5 litru. Lidé ho podle dat Heureky seženou v průměru za 2619 korun, ke konci ledna byl k dostání o 120 korun levněji.
Na nákup plavek se lidé vrhli už v květnu
Plavky letos Češi začali podle oslovených prodejců kupovat dříve než obvykle. E-shop Astratex zaznamenal v květnu a červnu meziroční nárůst prodejů o 110 procent. „Sezona začala proti těm předchozím mnohem dříve. Zákazníci kupovali plavky už v lednu. Po dvou covidových letech se nám prodej plavek ani nezpomalil od začátku války Ruska proti Ukrajině,“ řekl marketingový manažer firmy Karol Guláš.
Vyhledávač módy Glami eviduje u dámských plavek za květen meziroční růst zájmu o 141 procent, prodej pánských plavek zaznamenal růst o 82 procent. „Zatímco v minulém roce jsme sledovali mírný meziroční nárůst kategorií plavek v červnu, u žen o 26 procent a mužů o 37 procent, letos tento nárůst je vidět již v květnu, a to mnohonásobně vyšší,“ řekla za Glami Eliška Hynková.
Vybavili jste se už na svou letošní dovolenou?
Internetový prodejce Zoot sleduje podle svého marketingového ředitele Jaroslava Kauckého u plavek a dalšího zboží na léto nárůst ve vyšších desítkách procent ve srovnání se dvěma předchozími lety poznamenaných pandemií. „Vzhledem k tomu, že jako jedni z mála nabízíme zákazníkům možnost koupit horní a spodní díl plavek zvlášť, je právě tato oblast naše nejsilnější,“ uvedl.
Přes přetrvávající problémy s dodávkami jsou prodejci jak kufry tak plavkami dostatečně zásobeni a nabídka je podle nich široká.