Ve chvíli, kdy systém vyhodnotí, že v kufru se nachází předmět, který na palubu letadla nesmí, posílá se zavazadlo na nejvyšší stupeň bezpečnostní kontroly. Cestující je vyvolán a daná věc musí ze zavazadla pryč. Malá komplikace může nastat v případě, pokud se to stane těsně před uzavřením letu. „Existuje pravděpodobnost, že se zavazadlo nestihne do letadla naložit,“ zmínil Ceeh.
Nejde jen o nebezpečné předměty. Pracovníkům třídíren dělají problémy i popruhy či pásy na cestovních taškách. „Doporučujeme využívat balicí službu, která je na letišti,“ říká Ceeh. Podobnou komplikaci může způsobit i štítek z předchozích letů.
„Ve chvíli, kdy pasažér starý štítek zapomene sundat a nalepí se tam nový, tak skener přečte dva kódy, a neví, který je ten správný,“ zmínil Ceeh. V takovém případě musí kufr putovat do stanice manuálního kódování a pracovník jej musí načíst ručně.
Třídírna kufrů funguje převážně automaticky a má i dostatečnou rezervní kapacitu. Proto ani tolik nevadí, když část systému přestane fungovat. „Ani při výpadku si pasažér nevšimne, že se nějaký problém stal,“ okomentoval Ceeh.
A pokud se zavazadlo ztratí či poškodí, hlavní zodpovědnost nese letecká společnost. „S ní má pasažér smlouvu,“ uvedl Ceeh, který na letišti pracuje zhruba devatenáct let. Během své kariéry zažil i odbavený ananas v igelitové tašce.
Třídírny prošly nedávnou rekonstrukcí, letiště v pražské Ruzyni je renovovalo v obou terminálech v několika etapách. „Na Terminálu 1 už byla rekonstrukce dokončena na konci srpna loňského roku, na Terminálu 2 skončí letos v průběhu letní sezony,“ říká Klára Divíšková, tisková mluvčí pražského letiště.