Jednoduchá reklama se zpomalenými záběry zvířat, kterou hudebně doprovodil a namluvil muzikant Dan Bárta, měla ve své době úspěch. Získala hlavní cenu Grand Prix na tuzemské soutěži Louskáček a oslovila i porotu nejprestižnějšího světového reklamního festivalu v Cannes. Tam se probojovala do užšího výběru.„Není to pro české reklamy tak obvyklé,“ říká Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.
Seriál kultovní reklamyKaždou středu a pátek na iDNES.cz Kožený lákal na desetinásobek (1992) Mrazík propagoval zubní pastu (1993) Kluk upíjel „Plzeň“ ze džbánku (1993) Čokoládové městečko Orion (1994) Svěrákův Saab (1995) Eurotel najal autora Baraky (1998) Kohákův „Rychlý pohřeb“ (1998) Kozel: Divnej vrchní (1999) Fernet: I muži mají své dny (1999) Český spot na redbull oblétl svět (1999) Oscar: počkejte a močte se slevou (2000) Kvůli Fidorce mrskla panenkou (2001) Maminko, vy už tady nebudete (2001) ZOO - povodňové konto (2002) Postaráte se mi o Bobíka? (2003) Kofola: Plaché prasátko (2003) Indulona - Ruce (2005) Přítel alkohol a Sagvan Tofi (2007) Nekonečná kampaň na Korunní (2007) |
Ve Francii nakonec cenu spot režiséra Davida Raucha nezískal, ale odnesl si cenu dětské poroty v soutěži Duhová kulička na Mezinárodním festivalu pro děti a mládež ve Zlíně. Reklama vznikla v agentuře Rotor Productions.
„V Rotoru jsem byl jako producent, a když bylo po povodních, šel jsem do zoo jako spousta jiných uklízet bahno. Pak jsem najednou uslyšel, že nemají peníze na propagaci a napadlo mě zkusit jim pomoci nějak jinak,“ vzpomínal v roce 2004 v časopise Strategie David Rauch. „Točili jsme na půjčenou kameru z České televize za pět stovek, kterou už jinak nikdo nepoužívá. Celá produkce se vešla do patnácti tisíc korun,“ uvedl.
V roce 2002 postihla pražskou ZOO nejhorší povodeň ve více než osmdesátileté historii. Voda, která na některých místech sahala až sedm metrů nad povrch, připravila o život přes sto třicet zvířat.