Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ostře sledujeme vaše ceny, vzkazuje Košík kamenným prodejnám. Nižší dorovná

  17:00
Do dlouholetého souboje mezi kamennými a online prodejci potravin se nově zapojila online služba zaměřená na doručování potravin Košík. Na svém webu začal prodejce od prosince srovnávat své ceny s lídry tradičního kamenného maloobchodu – trojicí Lidl, Albert a Kaufland.
Online prodejce Košík dováží potraviny již do všech regionů. (9. prosince 2024)

Online prodejce Košík dováží potraviny již do všech regionů. (9. prosince 2024) | foto: Košík.cz

„Ostře sledujeme vaše ceny,“ vzkazuje online prodejce Košík velkým obchodníkům. Chce zaujmout hlavně domácnosti, které k němu stále častěji přechází ze supermarketů a hypermarketů.

Na základě týdenní báze začal Košík prostřednictvím agentury Ipsos monitorovat ceny více než 300 položek tří největších českých hráčů – Lidlu, Kauflandu a Albertu. Ty své pak sníží tak, aby byly totožné jako nejnižší naměřená cena v daném týdnu.

V případě, kdy Košík nemá srovnatelný produkt, volí ten s nejpodobnějším složením. U rozdílných gramáží vždy sleduje jednotkovou cenu. A kolem srovnání nedělá žádné tajnosti. Ceny zcela otevřeně porovnává přímo na stránkách u jednotlivých produktů a pro co největší transparentnost poskytuje také souhrnnou tabulku.

Košík nově dorovnává ceny jiných obchodních řetězců. (9. prosince 2024)

„Naším cílem není agresivní srovnávací kampaň, naopak chceme narovnat vnímanou cenovou hladinu,“ doplnil šéf Košíku Ivan Utěšil.

Na dotaz iDNES.cz, zda kampaň některému z uvedených obchodníků nevadí, odpověděl Lidl i Kaufland. „Marketingové akce jiných řetězců nehodnotíme, tudíž je ani nekomentujeme,“ doplnila tisková mluvčí Eliška Froschová Stehlíková.

Mluvčí Kauflandu byla o něco sdílnější a uvedenou kampaň společnosti Košík.cz zaznamenali. „Srovnávací reklama je čas od času součástí konkurenční komunikační strategie v potravinovém retailu,“ uvedla pro iDNES.cz Renata Maierl.

„Ovšem otázkou je výpovědní hodnota sdělení společnosti Košík.cz pro samotného zákazníka. Uvedené příklady jsou často staré několik týdnů, ne-li měsíců a vývoj cen je v našem tržním prostředí dynamický. Například banner z jejich webu, kde je prezentován ledový salát a jeho cena z 18. září 2024. Takové sdělení není příliš vypovídající,“ doplnila Maierl.

Věčné pošťuchování

Podobné soupeření není na českém trhu ničím novým. Podobně se například v květnu v roce 2022 škorpilo Tesco s Rohlíkem. Vášně vyvolalo tvrzení online supermarketu Rohlík, že jeho nákupy jsou srovnatelné nebo i výhodnější než běžný nákup v kamenné prodejně. Rohlíkova kampaň Velká pecka se ovšem nelíbila řetězci Tesco a hned přispěchalo s protikampaní „Nenechte se opít...“.

Nenechte se opít... Tesco srovnává nákupy a vyvrací tvrzení Rohlíku

Na jejich marketingovou kampaň poté ostře zareagoval Rohlík. „Rádi bychom se ohradili proti kampani Nenechte se opít společnosti Tesco, která tvrdí, že nákupy na Rohlik.cz jsou výrazně dražší. Není tomu tak a výsledná částka, kterou uvádí Tesco, je pouze výsledkem tendenčního nákupu, protože pro svůj účel využili produkty, které byly aktuálně v akci,“ uvedla před dvěma lety tisková mluvčí Lutfia Volfová s tím, že kampaň Teska považuje za neférovou a řeší další kroky s právníky,“ dodala tehdy mluvčí.

Vlastník Rohlíku Tomáš Čupr nakonec opravdu na Tesko podal žalobu a požadoval nejen omluvu, ale také milionové odškodné a zastavení reklamní kampaně. U Městského soudu v Praze roku 2024 nakonec neuspěl. „Byť to bylo na hraně, tak se to ještě udrželo v mezích dobrých mravů,“ konstatoval předseda senátu Tomáš Bělohlávek a žalobu zamítl.

Čím větší, tím levnější

Podle průzkumu společnosti Skála a Šulc realizuje velké nákupy u jednoho obchodníka asi 24 procent zákazníků jednou týdně, 22 procent pak alespoň dvakrát do měsíce a 26 procent lidí jednou za měsíc. Zbytek domácností dělá velký nákup nárazově nebo vůbec. Výrazně méně je pak lidí, kteří rozloží velký nákup mezi několik prodejen.

„Osobně je pro mě jeden z nejvýraznějších letošních trendů nárůst zákazníků věrných online supermarketům. Na jedné straně jsou stále častější drobné doplňkové nákupy v dobře dostupných kamenných prodejnách. A na druhé straně získává velký nákup racionálnější podobu. Velký nákup chce mít zákazník pod kontrolou,“ zmiňuje Zdeněk Skála ze Skála & Šulc.

Expanze do regionů je nyní smysluplnější než zahraničí, říká šéf Košíku

„Máme stále více domácností z regionů, významně u nás stoupl počet velkých nákupů. Je proto přirozené, že nás naši zákazníci stále více srovnávají se supermarkety a hypermarkety,“ zmiňuje šéfka marketingu online supermarketu Košík.cz Klára Tanzerová.

Podle vlastních dat počet velkých nákupů začal výrazně zvyšovat již v loňském roce a nyní nákupy nad 1 199 korun s větším množstvím zásob dosahují kolem 80 procent ze všech objednávek, a to shodně napříč regiony.

Česko už není montovna aut, ale utíkají investice, varuje šéf průmyslové firmy

  • Nejčtenější

Kdo nečeká, není Čech. Antireklama na Českou poštu ovládla sítě, smějí se i pošťáci

Sociálními sítěmi se od středy rychle šíří zábavné video režiséra Vladimíra Špičky, které si dělá legraci z České pošty. Ke čtvrtečnímu odpoledni zaujalo video na platformě Instagram více než 170...

Zkušební nákup aneb když nestačí ani tři vozíky. Jak Češi obléhají Lidl Outlet

Redakce iDNES. cz provedla zkušební nákup v první outletové prodejně Lidl, kterou řetězec otevřel na začátku ledna v pražských Štěrboholích. Ani po deseti dnech zájem o zlevněné zboží neopadl,...

Neratovická Spolana propustí většinu zaměstnanců a ukončí část výroby

Neratovická společnost Spolana ukončí v první polovině roku část výroby, kvůli čemuž propustí většinu zaměstnanců. Týkat se to bude zhruba 500 lidí, ve firmě jich zůstane kolem 150. Podnik při...

Ekologická noční můra. V Česku vznikají zařízení na maření přebytečné energie

V Česku v budoucnu mají vzniknout zařízení na maření přebytečné energie. Distributoři za poslední rok evidovali výrazný nárůst počtu žádostí o jejich připojení do distribučních sítí, uvedl server...

Minus dvanáct milionů. Majitel Brašnářství Tlustý nakonec dovedl firmu ke krachu

To, co majitel pražského Brašnářství Tlustý Ivan Petrův předvídal v srpnu, se nyní naplnilo. Firma míří do insolvenčního řízení, vyplývá z dokumentů zveřejněných v insolvenčním rejstříku. Starou...

Dr. Oetker končí s výrobou v Kladně. Propustí skoro všechny zaměstnance

Společnost Dr. Oetker ze svého závodu v Kladně letos postupně propustí 114 ze 188 zaměstnanců. Firma tam ukončí výrobu. Důvodem jsou podle německé firmy zvyšující se náklady a to, že provoz už nelze...

16. ledna 2025  18:59,  aktualizováno  19:15

Nová zelená úsporám pro domácnosti je diskriminační, tvrdí komora

Nové nastavení dotací programu Nová zelená úsporám (NZÚ) na pořízení obnovitelných zdrojů energie pro domácnosti v Česku je podle oborových zástupců diskriminační, nevyvážené a špatně nastavené....

16. ledna 2025  11:15,  aktualizováno  17:06

Záloha petek nanečisto. Lidé vrátili do Kauflandu a Lidlu více než 1,4 milionu obalů

Během necelých dvou let fungování pilotního projektu zpětného odběru PET láhví a plechovek přinesli zákazníci do prodejen Kaufland a Lidl více než 1,4 milionů obalů. Plošné zálohování v Česku chystá...

16. ledna 2025  16:20

Mironet chce zpátky svůj slogan. Zahájil soudní spor s polským Allegrem

Společnost Mironet žaluje polské Allegro za nekalé soutěžní jednání kvůli reklamnímu sloganu. Ve čtvrtek začalo první stání u městského soudu na Praze 2. Předmětem sporu je reklamní slogan, který...

16. ledna 2025  15:19,  aktualizováno  15:45

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Eva Adamczyková je maminkou. Olympionici prozradili jméno miminka

Snowboardistka Eva Adamczyková (31) a herec Marek Adamczyk (37) se stali rodiči. Narození jejich prvního potomka na...

Zvládla jsem tisíc mužů za dvanáct hodin. To je rekord, říká Bonnie z OnlyFans

Pornoherečka Bonnie Blue (25) svůj obsah na OnlyFans a sociálních sítích považuje za vzdělávací. Za cíl měla v...

Miliardář Leon Tsoukernik po užití léku zkolaboval. Není jasné, zda se probudí

Miliardář a blízký přítel Ivany Gottové Leon Tsoukernik (51) zkolaboval ve svém sídle v Chodové Plané. Podle médií se...

Hrachovcová nafotila akty s Hynkem Čermákem. Není to jen o tělech, říká

Tatérka a koučka Kateřina Kaira Hrachovcová (50) má postavu dvacítky. Postavit se před objektiv herce Hynka Čermáka...

Sebevraždu jsem měl naplánovanou do detailů, líčí lékař Tomáš Šebek

Premium Kdyby nešel na medicínu, možná by letěl chirurg Tomáš Šebek na Mars. Tvrdí, že si umí zorganizovat čas, baví ho...