Konec přivedl concordům nové zákazníky

  • 8
Uvadající legenda jménem Concord vydělává na svém konci. Poté, co francouzské a britské aerolinky oznámily, že nadzvukové vzdušné koráby koncem listopadu stáhnou do hangárů, zájemci o let se jen hrnou. Přes noc se prodalo tisíc letenek. Zdaleka ne všichni ale nad koncem supersoniků pláčou.

British Airways chtějí umožnit cestujícím, aby se s téměř třicetiletým letadlem rozloučili v co nejhojnějším počtu.

Proto nabídla speciální jednosměrné letenky z Londýna do New Yorku za 1999 liber (2900 euro). Tam se poletí concordem, zpátky ale už obyčejným jumbem, i když první třídou.

Británie chce zkusit zachránit Concordy

Běžná cena se přitom pohybuje mezi 6000 a 8200 librami za zpáteční letenku.

Společnost Air France, která má ve své flotile pět concordů, se s nimi v případě nízkého zájmu rozloučí už na konci května. I ona chce ale jejich odchod do penze pojmout důstojně.

Připravuje například slavnostní lety pro své nejvýznamnější klienty a "výstavy" letadel v muzeích a při leteckých dnech.

Letouny, jimiž se nejčastěji přepravovali přes Atlantik časově vytížení manažeři, ale také spousta hvězd showbyznysu, by navíc měly být prohlášeny za součást francouzského národního dědictví.

Obyvatelé od letišť nelitují
"Moje reakce na konec concordů? Fantastická úleva!" prohlašuje prezident organizace Zdravé létání pro každého Allan Greene.

Ekologická sdružení z okolí letiště JFK v New Yorku začala po čtvrteční zprávě o blížícím se konci concordů připravovat velkolepé oslavy.

"Concord byl každodenní ranou pod pás každému, kdo bydlí blízko letiště," dodává Greene v narážce na hlučnost startujících a přistávajících supersoniků.

"Jejich děsivý zvuk obyčejným lidem každý den připoměl, že mohou zapomenout na normální klidný život a obětovat ho cestujícím zbohatlíkům," míní Greene.

Připoměl také, že po tragické havárii u Paříže v roce 2000, při které zahynulo 109 lidí, si nemohli být jistí ani bezpečností.

, ,