Ukončení provozu zástupci komise ještě upřesní, dodala Šmejkalová, která na ministerstvu vede odbor veřejné a kombinované dopravy.
Výpovědní lhůta smluv je tři měsíce.
Po odstranění celních bariér po vstupu Česka do EU odpadly dlouhé čekací doby na hranicích. Ty dříve hrály vlakům pro kamiony výrazně do karet.
Zatímco dříve byly soupravy obsazené z 85 procent, v současnosti je to podle Šmejkalové jen asi 10 procent.
Až do svého konce má RoLa jezdit levněji. Za kolik přesně, chce ministerstvo určit ještě tento týden.
V současnosti stojí zpáteční jízdenka do Drážďan 145 euro, jedna cesta 83.
"Za 60 eur by řidiči byli ochotní vlakem jezdit," říká Pavel Špráchal ze společnosti Bohemiakombi, která přepravu kamionů po železnici zajišťuje.
Milada Šmejkalová z ministerstva dopravy ale namítá, že samotná cena není dostatečný nástroj, který by auta dostal zpátky na vagóny.
Vlaky RoLa (Rollende Landstrasse) jezdí od září 1994. Dosud je využilo zhruba 832 tisíc kamionů.