"Už od rána nemůžu zadávat platební příkazy," řekl po třetí hodině odpoledne redakci čtenář iDNES.cz.
Pokud se chtěl člověk dozvědět, kdy bude moci službu opět využívat, nic bližšího se na infolince banky nedozvěděl.
"Probíhá technická závada, na které se intenzivně pracuje. Mohu vám doporučit přihlásit se do aplikace později. Bližší informace nemáme k dispozici," sděluje telefonní asistentka.
Po páté hodině rozeslala banka vysvětlení. "Komerční banka v průběhu víkendu instalovala nový systém záložních zdrojů napájení v Praze. Z tohoto důvodu došlo ke krátkému výpadku elektrického proudu, což se projevilo částečnou nedostupností klientské linky pro platební karty," uvedla Romana Ondrůšková z tiskového oddělení společnosti.
Výpadek se na omezenou dobu projevil i na pobočkách. V Praze se dotkl i několika bankomatů.
"Systémy přímého bankovnictví nebyly významněji výpadkem ovlivněny, nicméně kapacita byla v některých momentech plně vytížena, což mohlo snížit jejich dostupnost," prohlásila Ondrůšková s tím, že banka postupně obnovuje chod všech dotčených systémů.
Přímé bankovnictví Komerční banky využívá přes 850 tisíc lidí, což je více než polovina všech klientů banky. Z toho internet využívá podle údajů z prvního pololetí letošního roku více než 370 tisíc lidí, kteří loni provedli téměř 34 milionů transakcí o objemu 2,3 bilionu korun, uvedla ČTK.
Výpadek postihl minulé úterý ve větší míře i Českou spořitelnu. Té vypadly téměř všechny sítě. - více zde