První příchutí se stala skořice, která z průzkumů Kofoly vychází dlouhodobě jako jedna z nejoblíbenějších. Proto se často opakuje v různých kombinacích a nechybí ani letos jako jablkovo-skořicová.
Ovšem nejprodávanější vánoční limitkou se doposud stala rumová Kofola prodávaná loni. A to i navzdory tomu, že za kontroverzní příchuť firma ještě před oficiálním uvedením novinky na trh sklidila kritiku, a to především kvůli senzorickému návyku. Podle expertů mohla tato edice navodit pozdější návyk na alkohol. Podle Petra Freimanna, který stojí za iniciativou Nechmel děti poukazuje na konzumaci nealko pivních nápojů dětmi, problém však není jen ve zvolené příchuti.
Kofola s rumovou příchutí narazila. Záleží na rodičích, jestli ji dětem koupí |
„Principiálně ani nealko pivo ani Kofola nejsou nápoje určené pro děti. Každý rodič si proto musí zvážit sám, nakolik bude konzumaci těchto nápojů u svých potomků podporovat. V tomto případě bych se tomu osobně určitě vyhnul, rizikové to je,“ říká Freimann.
Podle mluvčí Kofoly Jany Ptačinské Jirátové na trhu existují kontroverznější a návykovější produkty než limitovaná edice s aromatem rumu. „Originální limitovaná edice sice voní a chutná po rumu, avšak neobsahuje ani kapku alkoholu,“ uvedla minulý rok na dotaz iDNES.cz Ptačinská Jirátová
Po zlaté rumovce si stříbrnou příčku mezi vánočními limitkami Kofoly odneslo Vánoční koření uvedené v roce 2019 a bronzovou příčku si připsala vánoční klasika – Linecké cukroví z roku 2022.
TOP 10 nejprodávanější vánočních limitovaných edic Kofoly |
---|
1. Rumová příchuť (2023) |
2. Vánoční koření (2019) |
3. Linecké cukroví (2022) |
4. Mandarinka (2018) |
5. Jablko se skořicí (2021) |
6. Vlašský ořech (2016) |
7. Med (2020) |
8. Čoko (2015) |
9. Vanilkový rohlíček (2022) |
10. Marcipán (2015) |
Zdroj: Kofola |
Kofola zkoušela i příchutě jako vanilkové rohlíčky, med, čokoládu či marcipán, ale byla i Kofola Barborková chutnající po třešních, Kokosová, Ořechová nebo třeba Mandarinková.
„Při tvorbě limitek se snažíme přijít s něčím trochu nečekaným a překvapivým, aby se Vánoce ve společnosti Kofoly i trochu ozvláštnily,“ vysvětluje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola.
Ochutnáváte pravidelně Kofolu s limitovanými příchutěmi?
Za sedmnáct let se vánoční limitovaná edice neobjevila pouze dvakrát. Jednou v roce 2010, kdy nebyla tradice ještě usazena. V roce 2011 se během roku na trhu objevila Kofola extra bylinková s příchutí máty, hořce a pampelišky. Recepturu tenkrát vytvořil jeden z původních spoluautorů Kofoly Jaroslav Knap, který před měsícem, v sobotu 19. října, v 95 letech zemřel.
„Šlo o tak výjimečný produkt, že na Vánoce už další verze nevznikla. Zákazníci si za to mohli užívat originální přání využívající rozšířenou realitu. Ke spuštění vánoční koledy stačilo mít u sebe láhev Kofoly a kamerou na počítači načíst údaje z etikety. Na obrazovce se pak objevila trojice zpívajících prasátek,“ uzavřela tisková mluvčí Kofoly.
Limitované příchutě Kofoly v čase
|