Pátek 24. ledna 2020, svátek má Milena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 24. ledna 2020 Milena

Klaus a chilské pero propagují Česko v cizině. Navíc zdarma

  1:18aktualizováno  1:18
Video, na kterém si prezident Václav Klaus strká do kapsy ceremoniální pero, oběhlo celý svět a dostalo se snad do všech významných médií. Někteří odborníci proto mluví o největší propagační kampani pro Česko od roku 1989. Reklama je to navíc bezplatná.

Někdo mluví o nejmasivnější kampani od dob sametové revoluce, podle jiných Klaus a chilské pero Česku nijak nepomůže. | foto: iDNES.cz

Prezidentský kousek se objevil ve všech nejvýznamnějších světových médiích. Nad videem se pousmály či pohoršily miliony diváků třeba televizí BBC, CNN, CNBC, ABC, Fox a mnoha dalších médií. Na nejnavštěvovanějším videoserveru YouTube si klip pustilo už celkem přes pět milionů lidí.

Klaus a zahraniční média

Kde všude se objevil klip z Chile?

YouTube
nejnavštěvovanější videoserver – přes 5 milionů zhlédnutí

Tonight Show with Jay Leno
talk show – 3,5 mil. diváků jen na stanici NBC v USA, další mimo

CNN International
zpráva v televizi dostupné v 212 zemích světa

Facebook
komunitní server, skupina „Klaus krade pero v Chile“ má 11 tisíc fanoušků.

Článek na webu BBC
sdílelo na Facebooku 1 800 čtenářů

New York Times
pod článkem na blogu jedněch z nejprestižnějších novin v USA je 24 komentářů

TV JOJ
Slovenská komerční televize, v televizních zprávách asi jako jediná stanice na světě zcela vážně oznámila prezidentovo onemocnění kleptomanií pocházející z dob kuponovky.

Editoři webové encyklopedie Wikipedia diskutují nad správným zařazením sledované události: patří pod "Václav Klaus", nebo jde o samostatné heslo? V diskusích na nejčtenějších zpravodajských serverech se rozvíjí diskuse. Někteří cizinci se zasmějí, jiní moralizují. Ve všech příspěvcích se opakují slova "český" a "Česká republika".

Jde o nejmasivnější kampaň zdarma od doby sametové revoluce. Stovky minut v hlavních vysílacích časech největších zahraničních médií překonají několikanásobně poslední reklamu na Česko, jejíž symbolem byl hlemýžď a památky. Tuto reklamu si na YouTube pustilo do pátku 16 tisíc lidí.

Například půlminutový reklamní spot v hlavním vysílacím čase na CNN stojí od 50 tisíc dolarů (přes 800 tisíc korun). Celostránkový inzerát v NY Times pak třeba 100 tisíc dolarů. Odborníci také potvrzují, že propagace ve zpravodajství je mnohem účinnější než klasická reklama. Z tohoto pohledu zájem o českého prezidenta vygeneroval hodnotu v řádech desítek milionů dolarů.

Státní agentura CzechTourism, která má propagaci země v zahraničí na starosti, velký dopad na propagaci země nečeká. "Daleko více než reklamy země se týká reklamy samotného pana prezidenta," říká mluvčí agentury Pavel Klicpera. Klip by podle něj neměl ovlivnit turismus.

"Dopad bude nulový anebo minimální. Za čtrnáct dnů začneme postupně zveřejňovat obsáhlou analytickou zprávu o České republice jako bezpečné destinaci a veškerá fakta a čísla pro nás vyznívají jednoznačně pozitivně," říká Klicpera. A podobně nejčastěji hovoří o dopadu i odborníci z reklamních agentur.

"Diskuse kradl-nekradl nikdo ve světě nevede, lidi se tím jen baví, a to je pozitivní reklamní sdělení – zábavy je ve světě přece tak málo," míní kreativní ředitel Euro RSCG Eda Kauba. Podobné klipy podle něj hlavně mladší generace bere jen jako zábavu.

Někteří z nich upozorňují, že může jít o problematický způsob zviditelnění se. "Nejvíc ze všeho to je naše ostuda, jací lidé se tu za naše peníze producírují. Podobný reprezentant je třeba premiér Berlusconi," říká Milan Rozlivka, šéf agentury Bed. "Lidi v cizině to pobaví asi jako nás, kdyby si Jan Kraus všiml prezidenta Albánie, Bulharska nebo Litvy. Patnáct minut trapné slávy."

Bence Pauker, maďarský podnikatel z Mosonmagyaróváru poblíž rakouských hranic, říká, že o Václavu Klausovi dříve slyšel, že je český prezident. "Když jsem ho viděl, strašně jsem se smál. Připadal jsem si jako v kabaretu," říká. Podle něj se tomu zasmála i většina jeho přátel, část z nich ovšem sáhla i k ostrým slovům. "Průměrný Maďar vůbec netuší, kdo Klaus je. Češi jsou super, mám s nimi jen dobré zážitky," uzavírá.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

E-shop s dálničními známkami uděláme zdarma. Na webu se objevila nová výzva

Zatím co ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík si za zakázkou na e-shop s dálničními známkami stále stojí, většina...

Ministerstvo nakreslilo 400 km nových dálnic. Okruh obkrouží střední Čechy

Ministerstvo dopravy připravuje novou koncepci dálnic, která by aktuálně plánovanou síť rozšířila o více než čtyři sta...

Amerika hrozí Česku obchodní válkou kvůli chystané digitální dani

Spojené státy hrozí České republice odvetou v případě, že Česko prosadí chystanou digitální daň. Ta by postihovala mimo...

Zboží z IKEA bude letos možné vyzvednout nově v sedmi dalších městech

Nábytkářský řetězec IKEA v Česku letos otevře výdejní místa v sedmi dalších městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přiletěl vrtulníkem a vyhrál miliony. Na muže se v kasinu usmálo štěstí

Český podnikatel ruského původu, majitel kasina a hráč Leon Tsoukernik vyhrál v rakouském Seefeldu u automatu 1,37...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Elitní trenér o zákulisí MMA, drogách, penězích i zženštilé společnosti

Pod jeho vedením vyrostl český šampion Martínek, o něhož projevila zájem slavná organizace UFC. Pro boj v kleci...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Votava z ČSSD bude s opozicí hlasovat pro změnu vládního návrhu k daním

Poslanec ČSSD Václav Votava při projednávání vládního návrhu změny daňového řádu oznámil, že bude hlasovat s opozicí,...

Miliardy má přinést nová digitální daň pro Facebook, Google či Apple

Novou sedmiprocentní digitální daň pro globální internetové giganty, jakými jsou Google, Facebook či Apple, začali...

Zakázka na IT systém k dálničním známkám se zruší, řekl ministr Havlíček

Kritizovaná zakázka na IT systém a e-shop pro elektronické dálniční známky za 401 milionů korun se zruší. Ve čtvrtek to...

Jar slaví šedesáté narozeniny s retro kolekcí, popřála mu i Pawlowská

Málokterá značka je v českých domácnostech zakořeněná tak jako Jar. Ve středu oslavil saponát šedesát let od uvedení na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz