Jihlavanka, značka pražené kávy v Česku, kterou od roku 1991 vlastní německá rodinná společnost Tchibo, rozšiřuje pole své působnosti a vstupuje do segmentu kaváren. V Praze na Palmovce otevřela svou první provozovnu s konceptem coffee-to-go, která nabídne kávu i občerstvení za dostupné ceny. V budoucnu plánuje další expanzi nejen v hlavním městě, ale i v dalších velkých městech.
„Trend konzumace kávy mimo domov stále roste. Lidé si stále častěji dávají kávu v kavárnách nebo si ji berou s sebou. Naším cílem bylo vytvořit koncept, který umožní lidem na cestách vychutnat si kvalitní kávu za dostupnou cenu,“ říká Jan Suchánek, generální ředitel společnosti Tchibo pro Česko a Slovensko, která značku Jihlavanka vlastní.
Růst cen kávy je už znát i v českých obchodech, kavárny ale zdraží jen mírně![]() |
Kavárna je podle něj navržena tak, aby oslovila nejen věrné zákazníky, ale i nové spotřebitele, kteří preferují espresso a mléčné kávové nápoje.
Značka Jihlavanka má na českém trhu dlouhou tradici a v segmentu mleté kávy drží dominantní 55procentní podíl. V novém kavárenském konceptu zákazníky láká na espresso za 29 korun a širokou nabídku občerstvení. Vedle klasických koláčků či preclíků nabídne Jihlavanka café i unikátní české dukátky se šodó nebo koblížky s různými náplněmi. V nabídce nebude chybět ani tradiční český „turek“, který si stále drží svou oblibu.
Expanze na obzoru
Jako první lokalitu si Jihlavanka vybrala Palmovku, tedy frekventovaný dopravní uzel v Praze. Kavárna se nachází přímo u tramvajové zastávky a pár desítek metrů od výstupu z metra. Kompaktní prostor o velikosti 18 metrů čtverečních je díky prosklení a výrazným barvám nepřehlédnutelný.
Z Balíren obchodu JihlavankaHistorie značky Jihlavanka sahá do roku 1958, kdy podnik Balírny obchodu v Jihlavě otevřel pražírnu a balírnu kávy. Káva nesla označení B, které na název podniku odkazovalo. V roce 1991 výrobu koupila firma Tchibo, značka Jihlavanka vznikla o dva roky později. V Jihlavě výroba kávy zanikla v roce 2005, centrála společnosti se v roce 2011 přestěhovala do Prahy. |
Podle společnosti Tchibo byl výběr lokality strategický. „Palmovka nabízí ideální podmínky pro coffee-to-go koncept. Naším cílem je být co nejblíže zákazníkům tam, kde je největší pohyb lidí,“ vysvětluje Suchánek.
Pokud se pilotní projekt osvědčí, Jihlavanka plánuje ještě letos otevření dalších poboček v Praze i dalších městech. „Chceme být flexibilní a přizpůsobovat se různým typům prostor, ať už jde o kamenné prodejny, prodejní okénka nebo stánky. Klíčovým faktorem pro expanzi budou vždy místa s vysokou frekvencí zákazníků, jako jsou rušné ulice, zastávky hromadné dopravy, nemocnice a nádraží,“ uzavírá Suchánek.