Costa Coffee míří do obchodů.

Costa Coffee míří do obchodů. | foto: Costa Coffee

Káva Costa míří do obchodů. Lépe se tak vypořádá s krizí

  • 12
Kavárenský řetězec Costa Coffee, který má ve světě bezmála čtyři tisíce provozoven, začíná prodávat i v obchodech včetně českých a slovenských řetězců. Firma připouští, že jde také o reakci na pandemii, která výrazně poškodila i tradiční kavárenský trh.

Mletá i zrnková káva britské značky, kapsle Nespresso a plechovky s kávou „Ready To Drink“ se začínají prodávat v tuzemské síti obchodů Makro a také na e-shopech Košík.cz a Rohlík.cz.

Ke svému průniku do retailu Costa Coffee, která má v Česku a na Slovensku šedesát kaváren, využívá distribuční síť Coca-Coly. Namířeno má i do ostatních obchodních řetězců a víc chce konkurovat i v dnes  populárních kávových kapslích, kde navíc chystá kapsle kompatibilní s technologií Dolce Gusto firmy Nestlé.

Česká republika je součástí první vlny expanze, která pokrývá patnáct zemí, ale už příští rok chce být v osmadvaceti zemích Evropské unie.

Káva je perspektivní trh s celosvětově odhadovaným objemem ve výši 56 miliard eur. V České republice roste o tři procenta, na Slovensku o více než pět procent. Kávu pije 96 procent aktivní populace a v průměru si dopřejí přes padesát šálků měsíčně. Zatímco v Česku poptávce vévodí mléčné kávy, jako je cappuccino a caffè latte, slovenský konzument, který je náročnější, častěji sahá po espressu.

Coca-Cola hájí plasty. Bude je vyrábět dál a soustředí se na recyklaci

Podobně jako ostatní gastronomické koncepty i kavárny globálně zasáhla pandemie koronaviru. A úkrok z gastra do retailu je pro Costu s Coca-Colou cestou, jak snížit rizika v nevyzpytatelné době.

„Krok určitě souvisí s pandemií ve světě a s problematickou situací v gastru. Je to unikátní příležitost, jak dostat naši kávu do obchodů,“ řekl iDNES.cz Milan Baka, ředitel kávové divize společnosti Coca-Cola.

Costa plánuje také další rozšiřování služeb, mimo jiné bezkontaktní nakupování mobilem a rozvážku domů. Na kavárenskou kulturu ale rozhodně nechce rezignovat a do roku 2025 plánuje v tuzemsku otevřít dalších dvacet kaváren.

Do Česka značka Costa Coffee vstoupila v roce 2008. O tři roky později převzala konkurenční síť Coffee Heaven a v současnosti celou síť vlastní Coca-Cola. Na kavárenském trhu konkuruje americké síti Starbucks, konceptu Tchibo Café a jedinému ryze českému řetězci CrossCafe podnikatele Jana Janáka.