Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pro Čechy je vodní doprava divná, kanál má ale potenciál, říká Sechter

Rozhodnutí vlády o zahájení příprav první části kanálu Dunaj-Odra-Labe za 15 miliard korun strhlo lavinu odmítavých reakcí z řady ekologů a odborné veřejnosti.Podle náměstka ministra dopravy Jana Sechtera má však tento projekt v české společnosti silnou podporu. Jen není tak mediálně silná, jako je tomu v ­případě odpůrců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rád bych, aby někdo konečně vysvětlil, proč se do Chvaletic vozí uhlí po železnici a ne po vodě!

Když to je splavné tam a nevyplatí se to, tak se to vyplatí jinde?

1 0
možnosti

V93í83t 25P21r12č34í57k

12. 10. 2020 18:40

ANO, potenciál tu je. Miloš bude dále potenciálně podporovat Andreje, když ten mu jeho kanál prosadí. :-P

1 0
možnosti

P32a84v13e76l 54J86o52n26á62š

12. 10. 2020 17:25

Teda ne že by byl ten kanál třeba, ale ta možnost "probetonovat" bambilióny peněz...

2 0
možnosti
Foto

Projekt má v české společnosti silnou podporu? A mohl bych ji vidět? :-)

Respektive, v které české společnosti? Konkrétně, prosím. Napadá mne jen Nejedlý Mynář, s.r.o.

1 0
možnosti

To, čo spomína autor ohľadom splavnenia Váhu na Slovensku je veľmi nepresné. Vážska vodná cesta bola z veľkej časti vybudovaná za 1. Slovenskej republiky a okrem vybudovania derivačných kanálov s hydroelektrárňami a plavebnými komorami (bez inštalovanej technológie a oceľových vrát) prakticky až do Žiliny. Po prevrate v 1989 roku bol dokončený posledný stupeň VD Žilina a dolný stupeň VD Kráľová. Do roku 2000 sa mala nainštalovať technológia a plavebný kanál sa mal komerčne využívať. Cele Považie je vysoko urbanizované a priemyselné. Ale! Prakticky sa zistilo, že okrem splavovanie štrkopieskov zo Serede do Komárna nikto nemal záujem čokoľvek prevážať po takmer hotovej vodnej ceste. Súbežne totiž vedie súvislá diaľnica a koľajová rýchlodráha. Takže opodstatnenosť tejto vodnej cesty sa už začiatkom 21.storočia stratila. A na plavby rekreantov je to trochu drahá záležitosť nielen inštalovať vráta a zdvíhadlá do plavebných komôr, ale aj prevádzkovať to s obsluhou a revíziami. Takže ekonomický nezmysel pre dokončenie aj pri 90% rozostavanosti. Funkčný zmysel dáva iba výroba energie. Tak neblbnite s takým luxusom. Nie ste Saudská Arábia, ani Švajčiarsko.

6 0
možnosti

J87i96ř74í 88J52o75h83n

12. 10. 2020 13:09

Kdyby nejprve dokončili jez v Děčíně. Ukázala by se prospěšnost lodní dopravy.

1 1
možnosti

Silnice ani zeleznice nam moc nejde, tak treba kanaly jsou to tema pro nas...

0 0
možnosti

Kanál samozřejmě smysl má, nicméně je to podmíněno několika zásadními věci. Z nich je to především navazující sliniční a železniční infrastruktura včetně kontejnerových překladišť. A samozřejmě legislativa, která by upravovala prioritizaci dopravy nejšetrnějším způsobem, který by zároveň nesměl být nejdražší. A když jen toto sečteme, tak je to vlastně čirá utopie.

1 0
možnosti

No, zapomněl jste ještě na jednu maličkost - na poptávku. Pokud nemáte zákazníka, který by chtěl své zboží svěřit tomuto způsobu dopravy, nepomůže vám ani překladiště, ani legislativa.

3 0
možnosti

P90e70t54r 13K40o59š88l30e75r

12. 10. 2020 12:00

Nevím, u koho má tento nesmysl podporu, snad jenom u prezidenta a lobbistů okolo něho. Jakou vodou ten kanál naplníme, když naše větší toky jsou dlouhodobě pod normálem? Labe není většinu roku splavné kvůli nízkému stavu vody, jez v Děčíně by pomohl stav zlepšit, ale EIA je v nedohlednu. Tento stát není schopen stavět a opravovat dálnice, železniční koridory, tj.stavby, které navazují na stávající infrastrukturu a mohly by ji dále rozvíjet, ale chce se pustit do stavby plavebního kanálu! Mimochodem Glivický kanál, který je zmíněn v článku, byl vybudován ve 30.letech minulého století, a délku má okolo 40 kilometrů. U nás by se jednalo o stovky kilometrů a stovky vyhozených miliard.;-€Rv

1 1
možnosti

Česká republika bude v budoucnu čelit úplnému suchu. Možná k tomu tento projekt slouží. Samotné úřady vědí, že to nemá moc smysl ... ale možná kvůli suchu úřady chtějí, aby tento kanál zlepšil hydrataci země. Nejsem specialista, pokud se mýlím, prosím opravte mě. Jediným problémem je, že Polsko má také obrovské problémy s vodou a také nám hrozí sucho. Nevím, jestli tento kanál zlepší komunikaci v České republice a jestli pomůže hydratovat vaši zemi.Samotná myšlenka vodní dopravy je špatná. Nejprve dokončete dálnici do Rakouska, udělejte dálnici do Polska a pak můžete stavět vodní kanály .. máte velké zpoždění ve vztahu k západní Evropě ... nejprve silnice a pozde mega drahé vodní kanály.

0 0
možnosti

Hrozí-li vám velké sucho, rozbijte vodní hospodářství monstrózní stavbou a pak rychle zbylou vodu kanálem odveďte pryč.

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku

19. dubna 2024  17:11

Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...

Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží

19. dubna 2024  16:26

Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...

To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony

19. dubna 2024  13:20

Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!