Diskuze
Pro Čechy je vodní doprava divná, kanál má ale potenciál, říká Sechter
Děkujeme za pochopení.
M32a25r74t60i86n 18H71a91v53e30l70k95a
Rád bych, aby někdo konečně vysvětlil, proč se do Chvaletic vozí uhlí po železnici a ne po vodě
Když to je splavné tam a nevyplatí se to, tak se to vyplatí jinde
V93í83t 25P21r12č34í57k
ANO, potenciál tu je. Miloš bude dále potenciálně podporovat Andreje, když ten mu jeho kanál prosadí.
P32a84v13e76l 54J86o52n26á62š
Teda ne že by byl ten kanál třeba, ale ta možnost "probetonovat" bambilióny peněz...
J73i77ř39í 20P43i46l39l43i56n63g
Projekt má v české společnosti silnou podporu? A mohl bych ji vidět?
Respektive, v které české společnosti? Konkrétně, prosím. Napadá mne jen Nejedlý Mynář, s.r.o.
R89o34m83a77n 54S14m33a81t57a39n78a
To, čo spomína autor ohľadom splavnenia Váhu na Slovensku je veľmi nepresné. Vážska vodná cesta bola z veľkej časti vybudovaná za 1. Slovenskej republiky a okrem vybudovania derivačných kanálov s hydroelektrárňami a plavebnými komorami (bez inštalovanej technológie a oceľových vrát) prakticky až do Žiliny. Po prevrate v 1989 roku bol dokončený posledný stupeň VD Žilina a dolný stupeň VD Kráľová. Do roku 2000 sa mala nainštalovať technológia a plavebný kanál sa mal komerčne využívať. Cele Považie je vysoko urbanizované a priemyselné. Ale! Prakticky sa zistilo, že okrem splavovanie štrkopieskov zo Serede do Komárna nikto nemal záujem čokoľvek prevážať po takmer hotovej vodnej ceste. Súbežne totiž vedie súvislá diaľnica a koľajová rýchlodráha. Takže opodstatnenosť tejto vodnej cesty sa už začiatkom 21.storočia stratila. A na plavby rekreantov je to trochu drahá záležitosť nielen inštalovať vráta a zdvíhadlá do plavebných komôr, ale aj prevádzkovať to s obsluhou a revíziami. Takže ekonomický nezmysel pre dokončenie aj pri 90% rozostavanosti. Funkčný zmysel dáva iba výroba energie. Tak neblbnite s takým luxusom. Nie ste Saudská Arábia, ani Švajčiarsko.
J87i96ř74í 88J52o75h83n
Kdyby nejprve dokončili jez v Děčíně. Ukázala by se prospěšnost lodní dopravy.
L40u26k14á10š 14M18a32r74e19d74a
Silnice ani zeleznice nam moc nejde, tak treba kanaly jsou to tema pro nas...
J59a47k85u76b 54F69e66i11f48a17r
Kanál samozřejmě smysl má, nicméně je to podmíněno několika zásadními věci. Z nich je to především navazující sliniční a železniční infrastruktura včetně kontejnerových překladišť. A samozřejmě legislativa, která by upravovala prioritizaci dopravy nejšetrnějším způsobem, který by zároveň nesměl být nejdražší. A když jen toto sečteme, tak je to vlastně čirá utopie.
V57i72k31t15o94r 85Š82e84d79i63v31ý
No, zapomněl jste ještě na jednu maličkost - na poptávku. Pokud nemáte zákazníka, který by chtěl své zboží svěřit tomuto způsobu dopravy, nepomůže vám ani překladiště, ani legislativa.
P90e70t54r 13K40o59š88l30e75r
Nevím, u koho má tento nesmysl podporu, snad jenom u prezidenta a lobbistů okolo něho. Jakou vodou ten kanál naplníme, když naše větší toky jsou dlouhodobě pod normálem? Labe není většinu roku splavné kvůli nízkému stavu vody, jez v Děčíně by pomohl stav zlepšit, ale EIA je v nedohlednu. Tento stát není schopen stavět a opravovat dálnice, železniční koridory, tj.stavby, které navazují na stávající infrastrukturu a mohly by ji dále rozvíjet, ale chce se pustit do stavby plavebního kanálu! Mimochodem Glivický kanál, který je zmíněn v článku, byl vybudován ve 30.letech minulého století, a délku má okolo 40 kilometrů. U nás by se jednalo o stovky kilometrů a stovky vyhozených miliard.
W54a78l93d58e31m19a53r 11Z43i36e17l86i14n67s35k67i
Česká republika bude v budoucnu čelit úplnému suchu. Možná k tomu tento projekt slouží. Samotné úřady vědí, že to nemá moc smysl ... ale možná kvůli suchu úřady chtějí, aby tento kanál zlepšil hydrataci země. Nejsem specialista, pokud se mýlím, prosím opravte mě. Jediným problémem je, že Polsko má také obrovské problémy s vodou a také nám hrozí sucho. Nevím, jestli tento kanál zlepší komunikaci v České republice a jestli pomůže hydratovat vaši zemi.Samotná myšlenka vodní dopravy je špatná. Nejprve dokončete dálnici do Rakouska, udělejte dálnici do Polska a pak můžete stavět vodní kanály .. máte velké zpoždění ve vztahu k západní Evropě ... nejprve silnice a pozde mega drahé vodní kanály.
V94i97k14t27o34r 47Š94e55d53i68v76ý
Hrozí-li vám velké sucho, rozbijte vodní hospodářství monstrózní stavbou a pak rychle zbylou vodu kanálem odveďte pryč.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...
Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku
Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...
Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží
Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...
To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony
Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...