Lidé ve Třebové, kde na železnici pracují celé rodiny, vrcholovým manažerům nekladli nepříjemné otázky a nezeptali se dokonce ani na propouštění na tamním nádraží.
"Agitujte ať všechno je na železnici, protože bydlet u silnice je hrozné," řekla například Marie Tesařová ze čtvrti Parník, která si vzala slovo.
Další žena zase chtěla vědět, zda dráhy nezruší Senior pas. To výpravčí Petr Haltuch kritizoval způsob, jakým dráhy stanovují cenu jízdného.
"V okamžiku, kdy dám zákazníkovi obyčejné jízdné a lidově řečeno mu napálím tu cenu, zhrozí se, zaťuká si na čelo a nebudu říkat výrazy, které mi poví," uvedl. Kdyby dráhy obyčejné jízdné zrušily, přišly by o stamiliony, reagoval generální ředitel.
Petr Kousal měl tak při debatě besedě dost času, aby si postěžoval na svého předchůdce Dalibora Zeleného. "Když měl za rok ztrátu nebo sekyru pět miliard, tak se nic nestalo." Nyní jsou dráhy už akciovou společností a něco takového si podle něj proto nemohou dovolit.
Skončily by v konkurzu. "Ručíme svým majetkem. Nerad to říkám, protože věřím, že to tak daleko nedojde. Jsem starý čundrák a chodím ještě pořád spávat pod širák. Co by ale řekla moje žena, kdyby nám sebrali to málo, co máme?" uvedl Kousal.
Nakonec jediný, kdo mluvil o propouštění v České Třebové a navíc hned při tom sáhl k odborářskému slovníku, byl starosta města. "Budeme bojovat za každého člověka, který by měl odejít," uvedl Jaroslav Zedník.
Generální ředitel Českých drah Petr Kousal na besedě se železničáři v České Třebové. (14. května 2004) |