ŘSD má nyní deset dní na to, aby se s námitkami Italů ohledně úseku Ostrovačice - Kývalka vypořádalo. Pokud ŘSD firmě nevyhoví, může se společnost obrátit ještě na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
Na antimonopolní úřad se přitom již zástupci italské společnosti obrátili v případě dalšího tendru na opravy dálnice D1, ze kterého byli vyloučeni - tentokrát mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. I tady ale narazili na další formalitu. Toto správní řízení totiž ve středu ÚOHS zastavil s tím, že mu ani po výzvě společnost nedoložila doklad o zaplacení kauce.
V případě úseku mezi Kývalkou a Ostrovačicemi na Brněnsku hodnoticí komise ŘSD doporučila, aby na opravy vybrala stavební společnost Skanska s cenou 452 milionů korun. Nabídka italské firmy byla sice cenově výhodnější, společnost ale nepředložila přílohu C soupisu prací stavby. Všichni ostatní uchazeči tyto seznamy v nabídce doložili (více čtěte zde).
Oba uvedené případy se týkají oprav, se kterými chce ŘSD začít letos. Pokračovat budou také zpožděné stavby v úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát 14 miliard korun. Stavba je rozdělena na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.