Českým drahám, které budovu vlastní a Italům ji pronajímají, totiž dochází trpělivost s pomalostí, s jakou firma Grandi Stazioni opravuje další části nádraží. K tomu se zavázala ve smlouvě z roku 2003.
Čtěte ve čtvrteční MF DNES: Kolik italská firma vydělává ročně na pronájmu obchodních prostor. Jak dopadly plány Českých drah na rekonstrukci dalších velkých nádraží.
Italové ve smlouvě podepsali, že opraví nejen nejlukrativnější prostory pro pronájem obchodních ploch ve vstupní hale, ale také historickou část nádraží.
Rekonstrukce měla proběhnout do roku 2013, už loni proto mohly dráhy smlouvu vypovědět. Nestalo se tak. Vedení Dalibora Zeleného dosazeného úřednickým ministrem dopravy Zdeňkem Žákem tuto povinnost prodloužilo o další tři roky do října 2016.
Italové zatím dali do pořádku necelé dvě třetiny požadovaných prostor. Chybí například oprava fasády nebo výměna oken v památkově chráněné historické části. „Chceme od nich harmonogram prací, ale stavějí se k němu velmi vlažně,“ řekl Martin Ďurina, náměstek ředitele drah pro správu majetku.
Pokud Italové splní podmínky a do října 2016 budovy opraví, dráhy jim prodlouží podle současné smlouvy nájem o dalších 30 let. V opačném případě jsou ČD připraveny nádraží převzít zpět do své správy.
Italové odmítají připustit, že by o hlavní nádraží přišli. Podle jednatele Andrey Odoardiho chce firma rekonstrukci dokončit a věří v dohodu s Českými drahami. Argumentuje například tím, že modernizace hlavní části stála více, než kolik bylo ve smlouvě.