Internetová reklama letos podle odhadů přidá 38 %. Ilustrační foto

Internetová reklama letos podle odhadů přidá 38 %. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Internetová reklama prolomila miliardu

  • 10
Blikající reklamní proužky, které se na webových stránkách objevují, se uživatelům internetu ne vždy úplně zamlouvají. Zřejmě se ale s nimi budou muset smířit. Internetová reklama patří už delší dobu mezi nejrychleji rostoucí reklamní médium. V roce 2005 výdaje do ní přesáhly miliardu korun.

Podle odhadu Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT), loni zadavatelé do propagace na internetu investovali 1,01 miliardy korun. Odhaduje se, že letos se číslo zvýší zhruba o 38 procent a dosáhne miliardy a 390 milionů.

Podle odhadů SVIT se internetu letos povede ještě lépe než před rokem, kdy přidala zhruba 32 procent.

Proč tomu tak je? Užívání internetu už dávno není žádnou kuriozitou, patří do života běžných lidí, ale počet uživatelů pořád ještě roste.

Růst podpořily i některé události roku 2006. V první řadě nedávno skončená zimní olympiáda. Svoje udělala i změna značky Oskar na Vodafone a s tím související přiostření konkurenčního boje mobilních operátorů, uvádí SVIT.

K tomu se přidává ofenzivní nabídka připojení ADSL a pozitivní dopad bude mít i mistrovství světa v kopané, dodává se v tiskovém prohlášení.

Celkové výdaje do reklamy navíc zvyšují i formy, které nepatří mezi plošnou reklamu jako je řádková inzerce, katalogy či přednostní výpisy. SVIT odhaduje, že provozovatelé serverů z těchto forem získali dalších 900 milionů.

,