Pondělí 1. června 2020, svátek má Laura
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 1. června 2020 Laura

Image hraje klíčovou roli v úspěchu firmy

  12:59aktualizováno  12:59
Společnost PPF je již druhým rokem generálním partnerem ocenění Rhodos. Nejedná se přitom o partnerství náhodné - PPF, která patří k nejvýznamnějším finančním skupinám v ČR, se rozvoji své korporátní identity a image sama dlouhodobě věnuje. „Uvědomujeme si, že image hraje v životě firmy a jejím úspěchu klíčovou roli a je nezbytné s ní neustále pracovat. I proto jsme se rozhodli podporovat ocenění Rhodos,“ tvrdí Ivan Lackovič, ředitel marketingu a komunikace PPF.

Od jakých faktorů se odvíjí dobrá image finančních institucí?

Image, tedy to, jak je společnost vnímána veřejností či jejími obchodními partnery, je pro její činnost a její úspěch velmi důležitá. Působí totiž na emocionální složku člověka a ta hraje, např. při rozhodování při výběru zboží či služeb, velkou roli. V případě spotřebního zboží, v němž se nabídky různých společností často přibližují, tak může přímo image rozhodovat o tom, jaký výrobek si zákazník vybere. U finančních institucí je samozřejmě situace trochu jiná – ovšem i tady může image podstatnou měrou ovlivnit, pro jaké produkty se zákazník rozhodne, image může být i důležitým faktorem odlišujícím danou společnost od její konkurence.

 

Image se může lehce pokazit, dá se ovšem i takto napravit?

Image se nedá změnit ze dne na den, jedná se o faktor, který je ovlivnitelný spíše dlouhodobě. Zatímco například korporátní identitu můžete zcela změnit relativně rychle, to, jak vás vnímá veřejnost či vaši partneři, můžete vědomě pozitivně ovlivnit jen tehdy, pokud k této změně přistoupíte systematicky, strategicky a pokud si uvědomujete, že tento proces vyžaduje svůj čas. Toto úsilí by mělo být zároveň v součinnosti s marketingovou strategií a cíli na trhu. Klienti i partneři jsou velice citliví na to, jak společnost vystupuje, neboť komunikace odráží podnikovou kulturu a postoj, který vůči nim firma zaujímá.

 

Komunikací přitom samozřejmě nelze chápat jen určitá vědomě distribuovaná sdělení – patří do ní i samotný vizuální styl firmy či její obchodní, ale např. i charitativní aktivity. Proto je velmi důležité, aby na ní společnosti dlouhodobě pracovaly, a i těmito komunikačními kanály poskytovaly o sobě informace – o svých strategiích, cílích, zaměření.

 

Na jakých pilířích buduje image vaše společnosti?

Naše společnost si uvědomuje, jaký význam image má, a tak se snaží rozvíjet aktivity, které se podílejí na jeho utváření. Například jsme se rozhodli změnit od počátku tohoto roku naši korporátní identitu, náš vizuální styl. Image ovšem samozřejmě ovlivňují i další aktivity, které společnosti vykonávají např. sponzoring kultury a nejrůznější charitativní či sociální projekty. To si uvědomuje i naše skupina. S úspěchem přichází i odpovědnost, a tak chceme být partnerem zajímavých a kvalitních kulturních projektů a pomáhat tam, kde je třeba.

 

Z oblasti kultury je přitom možné jmenovat např. dlouhodobou podporu Ateliéru Josefa Sudka, jehož rekonstrukci skupina PPF iniciovala,  podporu Letních Shakespearovských slavností, nebo podporu Divadla Járy Cimrmana. V oblasti charitativních projektů PPF podporuje školu Pipan pro neslyšící děti.

 

Co vás vedlo ke změně vaší korporátní identity?

Konec devadesátých let a počátek tohoto desetiletí se obecně staly obdobím, kdy došlo k velkým změnám v korporátní identitě mnoha společností. To mělo několik hlavních důvodů – například ten, že teprve v tomto období začal být význam image a korporátní identity doceňován odpovídajícím způsobem. U mnoha společností se podnětem ke změně designu stala změna vlastníka. To však nebyl náš případ. Ke změně vizuálního stylu jsme se rozhodli především proto, že jeho prostřednictvím chceme jasně a zřetelně demonstrovat změny, k nimž za jedenáct let došlo. Nyní jsme dále – oproti počátku devadesátých let máme jiné cíle, hodnoty i vizi. A to musí odrážet i naše korporátní identita.

 

Naše společnost nyní expanduje na další trhy střední a východní Evropy, a proto jsme chtěli, aby naše nové logo rovněž odpovídalo kritériím, která jsou kladena na loga významných mezinárodních finančních skupin. Chceme, aby naše nová korporátní identita prezentovala naši společnost před jejími klienty, obchodními partnery i širokou veřejností jako silnou, profesionální, dynamickou a úspěšnou finanční skupinu.

 

Proč jste se rozhodli podpořit ocenění Rhodos a co od něj očekáváte?

Ocenění Rhodos významnou měrou přispívá k tomu, že si společnosti výrazněji uvědomují význam image a jeho budování. Doufáme proto, že tato cena povede k další kultivaci v oblasti budování image společností působících na českém trhu.

Autor:
  • Nejčtenější

Zemřel jeden ze šéfů jediné tvarůžkárny v Česku, vnuk zakladatele firmy

Společnost A. W. z Loštic na Olomoucku, výrobce světoznámých olomouckých tvarůžků, přišla v těchto dnech o jednoho ze...

Krize už dopadá: čtvrtina českých firem propouští, pětina snižuje mzdy

Pandemie covid-19 dolehla na tuzemské firmy. Přibližně čtvrtina z nich už přistoupila k propouštění a pětina osekala...

Chorvatsko se modlí za návrat turistů, bez nich mu hrozí ekonomický kolaps

Koronavirus zdecimoval nejdůležitější sektor chorvatské ekonomiky. Na příjmech z cestovního ruchu je Chorvatsko závislé...

Budeme škrtat a zdražíme, odmítají řetězce zvýšení podílu českých potravin

Obchodní řetězce varují před schválením novely zákona o potravinách. Už od příštího roku by musely některé z nich...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Síť pražských barů vyzývá zákazníky, ať nešetří na spropitném

Iniciativa #milujemevino kolem pražských vinných barů Vinograf vyzývá k diskusi o odměnách hostů pro personál...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

  • Další z rubriky

Šéf Hospodářské komory: Pomoc malým firmám nestačí, bude se propouštět

Prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý kritizoval schválenou podobu zákona, který firmám do 50 zaměstnanců...

I tabákový byznys musí být udržitelný, říká šéf koncernu BAT v Česku

Stát přistoupil k zahřívanému tabáku, který je i potenciálně méně rizikový, daňově velkoryse. Nyní ale asi bude muset...

Vouchery jsou v pořádku, odpovědělo Česko na výtku Evropské komise

Ministerstvo pro místní rozvoj v termínu odeslalo Evropské komisi odpověď na vytýkací dopis k voucherům za zájezdy...

Může nás to zničit, protestují podnikatelé proti vyšší dani z nemovitosti

Podnikatelé ve Frýdlantu nad Ostravicí na Frýdecko-Místecku dostali do datových schránek oznámení o výši daně z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Astronauté z Crew Dragonu jsou na palubě Mezinárodní vesmírné stanice

Americká soukromá loď s lidskou posádkou Crew Dragon se připojila k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) a astronauté...

Museli jsme prodat chalupu. Dcera se rozvádí a potřebuje peníze, říká Žilková

Veronika Žilková opustila minulý měsíc v Izraeli svého manžela Martina Stropnického a vrátila se do Česka. Její maminka...

Vodafone měl masivní výpadek. Hodiny nefungovaly prakticky žádné služby

Lidé po celém Česku zaznamenali ve čtvrtek odpoledne výpadky služeb Vodafonu včetně bývalých služeb UPC, ať už šlo o...

Monika Bagárová porodila. Dcera dostala jméno po mamince Muradova

Zpěvačka a porotkyně SuperStar Monika Bagárová (25) je maminkou. Se šťastnou novinkou se pochlubila fanouškům na...

Na největší stavbě v Minecraftu pracuje 400 lidí již skoro devět let

Project Greenfield je jedním z největších fanouškovských projektů v počítačových hrách vůbec, jeho cílem je postavit v...