Čtvrtek 13. května 2021, svátek má Servác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 13. května 2021 Servác

Image hraje klíčovou roli v úspěchu firmy

  12:59
Společnost PPF je již druhým rokem generálním partnerem ocenění Rhodos. Nejedná se přitom o partnerství náhodné - PPF, která patří k nejvýznamnějším finančním skupinám v ČR, se rozvoji své korporátní identity a image sama dlouhodobě věnuje. „Uvědomujeme si, že image hraje v životě firmy a jejím úspěchu klíčovou roli a je nezbytné s ní neustále pracovat. I proto jsme se rozhodli podporovat ocenění Rhodos,“ tvrdí Ivan Lackovič, ředitel marketingu a komunikace PPF.

Od jakých faktorů se odvíjí dobrá image finančních institucí?

Image, tedy to, jak je společnost vnímána veřejností či jejími obchodními partnery, je pro její činnost a její úspěch velmi důležitá. Působí totiž na emocionální složku člověka a ta hraje, např. při rozhodování při výběru zboží či služeb, velkou roli. V případě spotřebního zboží, v němž se nabídky různých společností často přibližují, tak může přímo image rozhodovat o tom, jaký výrobek si zákazník vybere. U finančních institucí je samozřejmě situace trochu jiná – ovšem i tady může image podstatnou měrou ovlivnit, pro jaké produkty se zákazník rozhodne, image může být i důležitým faktorem odlišujícím danou společnost od její konkurence.

 

Image se může lehce pokazit, dá se ovšem i takto napravit?

Image se nedá změnit ze dne na den, jedná se o faktor, který je ovlivnitelný spíše dlouhodobě. Zatímco například korporátní identitu můžete zcela změnit relativně rychle, to, jak vás vnímá veřejnost či vaši partneři, můžete vědomě pozitivně ovlivnit jen tehdy, pokud k této změně přistoupíte systematicky, strategicky a pokud si uvědomujete, že tento proces vyžaduje svůj čas. Toto úsilí by mělo být zároveň v součinnosti s marketingovou strategií a cíli na trhu. Klienti i partneři jsou velice citliví na to, jak společnost vystupuje, neboť komunikace odráží podnikovou kulturu a postoj, který vůči nim firma zaujímá.

 

Komunikací přitom samozřejmě nelze chápat jen určitá vědomě distribuovaná sdělení – patří do ní i samotný vizuální styl firmy či její obchodní, ale např. i charitativní aktivity. Proto je velmi důležité, aby na ní společnosti dlouhodobě pracovaly, a i těmito komunikačními kanály poskytovaly o sobě informace – o svých strategiích, cílích, zaměření.

 

Na jakých pilířích buduje image vaše společnosti?

Naše společnost si uvědomuje, jaký význam image má, a tak se snaží rozvíjet aktivity, které se podílejí na jeho utváření. Například jsme se rozhodli změnit od počátku tohoto roku naši korporátní identitu, náš vizuální styl. Image ovšem samozřejmě ovlivňují i další aktivity, které společnosti vykonávají např. sponzoring kultury a nejrůznější charitativní či sociální projekty. To si uvědomuje i naše skupina. S úspěchem přichází i odpovědnost, a tak chceme být partnerem zajímavých a kvalitních kulturních projektů a pomáhat tam, kde je třeba.

 

Z oblasti kultury je přitom možné jmenovat např. dlouhodobou podporu Ateliéru Josefa Sudka, jehož rekonstrukci skupina PPF iniciovala,  podporu Letních Shakespearovských slavností, nebo podporu Divadla Járy Cimrmana. V oblasti charitativních projektů PPF podporuje školu Pipan pro neslyšící děti.

 

Co vás vedlo ke změně vaší korporátní identity?

Konec devadesátých let a počátek tohoto desetiletí se obecně staly obdobím, kdy došlo k velkým změnám v korporátní identitě mnoha společností. To mělo několik hlavních důvodů – například ten, že teprve v tomto období začal být význam image a korporátní identity doceňován odpovídajícím způsobem. U mnoha společností se podnětem ke změně designu stala změna vlastníka. To však nebyl náš případ. Ke změně vizuálního stylu jsme se rozhodli především proto, že jeho prostřednictvím chceme jasně a zřetelně demonstrovat změny, k nimž za jedenáct let došlo. Nyní jsme dále – oproti počátku devadesátých let máme jiné cíle, hodnoty i vizi. A to musí odrážet i naše korporátní identita.

 

Naše společnost nyní expanduje na další trhy střední a východní Evropy, a proto jsme chtěli, aby naše nové logo rovněž odpovídalo kritériím, která jsou kladena na loga významných mezinárodních finančních skupin. Chceme, aby naše nová korporátní identita prezentovala naši společnost před jejími klienty, obchodními partnery i širokou veřejností jako silnou, profesionální, dynamickou a úspěšnou finanční skupinu.

 

Proč jste se rozhodli podpořit ocenění Rhodos a co od něj očekáváte?

Ocenění Rhodos významnou měrou přispívá k tomu, že si společnosti výrazněji uvědomují význam image a jeho budování. Doufáme proto, že tato cena povede k další kultivaci v oblasti budování image společností působících na českém trhu.

Autor:
  • Nejčtenější

Největší realitka chystá hromadné aukce bytů. Ceny zvýšíme o statisíce, tvrdí

Společnost M&M Reality začíná ve čtvrtek streamovat aukce svých nemovitostí. Největší tuzemská realitní kancelář tím...

Ceny bytů ještě porostou. Za 10 let budou dvojnásobné, říká analytik

Rozstřel Růst cen nemovitostí bude v ČR i nadále pokračovat. Nezastavila jej ani ekonomická krize v souvislosti s pandemií...

„Rasistická“ rýže Uncle Ben´s končí. Dostala nové jméno i obal

Celosvětově známá značka rýže, dosud známá pod názvem Uncle Ben’s, oficiálně změnila jméno. Nyní se bude v regálech...

Kolik chceš, abych bral? V IT firmě si zaměstnanci vzájemně určují výši mzdy

Argentinská softwarová firma 10Pines razí poměrně unikátní mzdovou politiku. Třikrát ročně se všichni zaměstnanci...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tesla končí s bitcoiny kvůli ekologii. Kryptoměna reagovala rychlým poklesem

Výrobce elektromobilů Tesla přestane přijímat platby za auta v digitální měně bitcoin. Rozhodnutí na twitteru oznámil...

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Procházku vypnu, slibuje Rakić. Uznávaný sudí analyzuje: Dokázal by to, ale...

Premium Z Jiřího Procházky se mezi konkurenty polotěžké váhy UFC (93 kg) stává žádané zboží. O novou dvojku divize si hlasitě...

Nejproočkovanější země světa zavádí tvrdá opatření. Covid mají i očkovaní

Premium Na Seychelách vyskočil součet všech případů za více než rok pandemie v posledních třech dnech o třináctinu. Problém je...

  • Další z rubriky

Paliva v Česku v týdnu znovu zdražila. Litr benzinu se blíží k 32 korunám

Pohonné hmoty v Česku za poslední týden znovu zdražily. Litr nejprodávanějšího benzinu Natural 95 se aktuálně u...

Venkovské prodejny chytají druhý dech. Často jsou jediným sociálním centrem

Venkovské prodejny donedávna sloužily jako hlavní místo nákupu jen pro několik, většinou starších zákazníků. To se však...

Pondělní nákupní horečka vystřelila útraty za oblečení o 878 procent

Dlouho odkládané nákupy hlavně oděvů a obuvi, ale třeba i dovolených Češi v pondělí konečně odbrzdili. Celkové karetní...

Ministerstvo zamítlo peníze pro Agrofert. Kvůli neoprávněné dotaci v minulosti

Ministerstvo průmyslu a obchodu vůbec poprvé s ohledem na výsledky auditu o střetu zájmů premiéra Andreje Babiše (ANO)...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bohuš Matuš se oženil v Krtkově světě. Vzal si o 30 let mladší Lucii

Bohuš Matuš (47) a Lucie Palkaninová (18) jsou manželé. Vzali se ve středu odpoledne v rodinném parku Krtkův svět v...

Havlové je po očkování špatně. Nerada jsem se podřídila celku, napsala

Dagmar Havlová (68) se fanouškům na sociálních sítích svěřila s tím, že jí momentálně není dobře. Po první dávce...

Udělal chybu, bude pykat, říká moderátorka Křížková o manželově trestu vězení

Modelka a moderátorka Lucie Křížková (36), rozená Váchová, se na Instagramu svěřila s překvapivou novinkou z osobního...

Dům sestavili na pozemku za den. Na 56 metrů čtverečních se vešlo vše

Jednašedesátka, tedy obytný dům s pořadovým číslem Freedomky No. 061, byl na pozemku sestaven, k překvapení sousedů,...

Televize NBC odmítá vysílat Zlaté glóby, Cruise kvůli porotě vrací trofeje

Americká televize NBC nebude příští rok vysílat slavnostní předávání Zlatých glóbů. Rozhodla se tak po vlně...