ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Zboží z IKEA bude letos možné vyzvednout nově v sedmi dalších městech

  • 105
Nábytkářský řetězec IKEA v Česku letos otevře výdejní místa v sedmi dalších městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci Králové, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Plzni, Ústí nad Labem, Liberci a ve Zlíně. Zákazníci si zde budou moci vyzvednout své objednávky z e-shopu.

Do konce roku by pakv pražských obchodních domech na Černém Mostě a Zličíně měly vzniknout schránky na vyzvedávání zboží bez časového omezení. Zástupci společnosti to řekli na tiskové konferenci.

Nová výdejní místa mají sloužit zákazníkům e-shopu, kde IKEA v uplynulém finančním roce zaznamenala růst prodejů o téměř 36 procent.

„Zákazníci si tak mohou snadno vybrat, kde a kdy si chtějí nákupy vyzvednout. To, že si zákazníci dovezou výrobky domů sami, je pohodlnou a cenově dostupnou alternativou k transportní službě,” řekla obchodní ředitelka řetězce pro ČR, Slovensko a Maďarsko Federica Barberisová.

Výdejní místa nebude provozovat IKEA, ale externí firma. Na Černém Mostě a Zličíně IKEA zřídí šest schránek různých velikostí. Zákazníci si zde budou moct zboží vyzvednout sedm dní v týdnu, 24 hodin denně.

Firma se bude letos dále věnovat otázkám udržitelnosti. Do roku 2030 chce být plně cirkulární společností. Výrobky vyvíjí tak, aby je bylo možné znovu použít nebo recyklovat. Zabývá se také využitím odpadu, aktuálně testuje použití kávové sedliny ze svých restaurací a bister při výrobě zboží. I své zákazníky chce přimět, aby nábytek znovu používali. Funguje služba Druhý život nábytku, prostřednictvím které je nábytek možné prodat. U firemních zákazníků IKEA testuje pronájem nábytku.

IKEA je švédská nábytkářská firma. V České republice působí od roku 1996, má tu čtyři obchodní domy, dva v Praze, další v Brně a Ostravě. Provozuje zde také internetový obchod. V uplynulém finančním roce, který trval od 1. září 2018 do 31. srpna 2019, v tuzemsku meziročně zvýšila tržby o 6,3 procenta na 10,7 miliardy korun.

Obchodní domy navštívilo přes 10 milionů lidí, ti zde nakoupili přes 61 milionů výrobků. Čeští zákazníci utratili v obchodním domě v průměru 1 745 korun. V e-shopu průměrná útrata činila zhruba 9 186 korun.