"Většina Igráčků měla zatím mužské profese, proto je u zákazníků zapsána spíše jako hračka pro kluky. Od výrobků v barvách Hello Kitty si slibujeme větší zájem holčiček," řekl majitel firmy Efko-karton Miroslav Kotík. Letos by měl výrobce dodat na pulty kolem 60 tisíc souprav zatím jen pro český a slovenský trh.
Firma Sanrio původně zamýšlela pouze předělat postavičku kočičky Hello Kitty do plastové podoby ve stejném stylu jako Igráček. "Navrhli jsme však jiný koncept, podle něhož je Hello Kitty hračkou pro panenku Igráčka. Pro děti je Igráček kamarádem, prožívají jeho příběhy. Figurka proto představuje holčičku, která má svůj vlastní růžový svět Hello Kitty. Má svůj růžový pokojíček, může chodit do kavárny nebo prodejny Hello Kitty," uvedl Kotík.
Díky hlavní orientaci na tuzemský trh nejsou podle Kotíka dopady hospodářské recese na firmu zatím nijak dramatické. "Máme hodně pohledávek, menší zisk, obchodování je náročnější. Zatím úspěšnou cestou je zavádění nových výrobků a rozšiřování sortimentu," řekl Kotík.
Na český trh směřuje sedmdesát procent celkové produkce Igráčků, Slovensko odebírá kolem dvaceti procent. České hračky z Nového Veselí si mohou koupit také děti v Polsku, Rusku a Japonsku. Zákazníci mají podle Kotíka největší zájem o figurky policisty, hasiče, lékařky a kuchařky. Firma má dlouhodobě kolem čtyř desítek zaměstnanců, její roční obrat činí přes 50 milionů korun.