Pivovary jdou zájmu vstříc a před svátky zpestřují nabídku o speciální piva, nové obaly či dárková balení.
"Prosincové prodeje často dosahují téměř odbytu ve špičce letních měsíců," uvedl obchodní ředitel Pivovarů staropramen Petr Kovařík. Podle firmy je přitom velký zájem o zvláštní vánoční balení piv, které bývá oblíbeným dárkem. Letos Pivovary Staropramen podle mluvčí Michaely Trýznové nabízejí například dárkové balení Staropramenu Granát, navíc se sklenicí, nebo dárkové balení belgického speciálu Stella Artois.
Pro pivo Pilsner Urquell jsou vánoce druhou prodejní špičkou v roce po letním období.. "Tradičně značku podporujeme vánoční reklamní kampaní a vánočně laděným multibalením s překvapením," uvedl mluvčí Plzeňského Prazdroje Alexej Bechtin.
Vánoční speciality jsou podle Veselého pivovarskou tradicí, která funguje i v jiných zemích. Zatímco velcí výrobci inovují spíš obaly, malí často dělají speciální piva.
Podle Českého svazu malých nezávislých pivovarů například v Pivovaru Eggenberg uvařili Krumlovský vánoční ležák. Sváteční pivo Opat - polotmavý speciál - na trh uvádí Pivovar Broumov.
Specialitu svým hostům připravil také Pivovarský dům v Praze. Jde o adventní vanilkové pivo, které se tradičně podává s vanilkovým rohlíčkem. Vyrobeno bylo jen 500 litrů.
Svým ctitelům připravil specialitu také Pivovar Náchod. Jeho Sváteční světlý ležák Premium je stáčen od roku 1999 a každoročně se mění jeho etiketa.
"Nabídkou svátečních piv by chtěly malé pivovary obohatit předvánoční stůl těch, kteří si o Vánocích rádi dopřejí něco zvláštního a slavnostnějšího, co během roku na trhu nebývá," uvedl prezident Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiří Fusek. Pivovary se podle něj stále častěji podílejí na kulturním i sportovním programu v regionech.