Hyundai i30

Hyundai i30 | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Hyundai ukazuje v autosalonech škodovky. Kvůli srovnání s konkurencí

  • 865
Automobilka Hyundai spustila netradiční kampaň, jak přilákat více lidí k nákupu svých aut. Do 37 svých autosalonů umístila vedle svých modelů vozy Škoda Octavia a Škoda Rapid, které jsou na prvním a druhém místě nejprodávanějších vozů v Česku.

"V Hyundai věříme v naší kvalitu natolik, že si troufáme porovnat konkurenční vozy přímo před vámi,“ uvádí firma na svých stránkách. Současně přímo z firemního webu mohou lidé kliknout na porovnávač různých značek.

Pokračuje tak dlouhodobá marketingová kampaň Hyundai, v které se vymezuje hlavně proti Škodě Auto. Naposledy proti škodovkám zaútočil Hyundai v červnu po povodních sloganem "Hyundai jde s vámi proti škodám".

Korejská značka, která část svých vozů vyrábí v Česku, je v počtu tuzemských registrací nových vozů na druhém místě. V Česku však přesto prodává třikrát méně aut, než Škoda. Novou kampaní chce Hyundai změnit i vnímání škodováckých zákazníků. Dokladuje to i jejich slogan "Mysleli jste si, že velké, kvalitní a reprezentativní auto dělá pouze kufr a škrabka?."

Hyundai tak naráží na tradičně silnou stránku škodovek -  velký kufr. Praktickou škrabku na odstraňování námrazy ze skla začala Škoda nedávno dávat do svých vozů.

Auta jsou z půjčovny, hlavně nesmí oslnit výbavou

Do akce se zapojila zhruba polovina autosalonů Hyundai, ty většinou nové škodovky získaly z půjčovny. Podle dopisu dealerům, který má MF DNES k dispozici, zaplatí centrála 15 tisíc korun za umístění Octavie kombi, pokud autosalon zajistí i Rapid, dostane 40 tisíc korun.

Hyundai po autosalonech chce, aby zajistily škodovky v nejnižších nabízených výbavách, příliš vybavené vozy považuje za méně vhodné. Naopak vystavované vozy Hyundai mají mít podle centrály výbavu vyšší, kterou prodává s příplatkem.

MF DNES má takové pokyny dealerům k dispozici, Hyundai ale odmítá, že by něco takového prodejcům nařídil. "V informaci pro naše prodejce je naopak pokyn, aby auta byla výbavou srovnatelná a nebyla pouze v základní nebo nejvyšší výbavě. Cílem akce je dát potencionálním zákazníkům možnost objektivního srovnání obou modelů," řekl mluvčí Miloš Adámek.

Podle Adámka byl pokyn na nižší výbavu jen součástí prvního informačního dopisu, finální instrukce mluví o srovnatelné modelové výbavě. 

"Je nám líto, že pravděpodobně z důvodu časové tísně nebylo české zastoupení korejské automobilky schopné zajistit vozy Škoda v odpovídajících výbavových stupních vůči konkurenčním. Prodejci korejské značky tak nebudou moci prezentovat, jak vypadá skutečně výhodná akční nabídka vozů Škoda," reagoval na akci konkurence mluvčí Škody Auto Jozef Baláž.

Hyundai za prvních sedm měsíců letošního roku v Česku prodal 9 350 aut, Škoda Auto 28 070 vozů.

Koupili byste si raději Škodu nebo Hyundai?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 5. září 2013. Anketa je uzavřena.

Škodu
Škodu 11647
Hyundai
Hyundai 4798