Hyundai útočí na konkurenci okopírovanou reklamou se zlým bankéřem

  16:02aktualizováno  16:02
Reklamy Air Bank se „zlým“ a „hodným“ bankéřem zná asi každý, na obrazovkách se drží už roky. Přesto se v televizích objevily spoty, které připomínají jejich klon. Značka automobilů Hyundai se v reklamní kampani vymezuje proti předražené a tradiční značce.

„Pane kolego, už i my vyrábíme ekologická vozidla,“ přijíždí na koloběžce na scénu muž v zeleném obleku, aby se pochlubil napohled serióznějšímu kolegovi z prodejního stánku s nápisem „Autocentrum budoucnost“. 

„Nespletl jste si století?“ zesměšňuje ho prodejce a obrací pozornost k divákům: „U nás v Hyundai žádnou zastaralou a předraženou tradici nenajdete.“ 

Tolik jeden z dílů nové reklamní kampaně značky Hyundai. Na televizních obrazovkách i na internetu se objevilo několik třicetivteřinových spotů tohoto ražení. Nápadně přitom připomíná koncept, kterým se už dlouho a úspěšně trefuje Air Bank do bolavých míst tradičního bankovnictví.

Podobnost je v mnoha detailech: stopáži, jednoduchosti scén i kulis, dialogu dvou herců, z nichž oba zastupují jiný svět. Satirické reklamní etudy Hyundai jsou jasnou kopií známých spotů z bankovního prostředí.

Z pohledu expertů na reklamu je to problém. „Vykradli už ’vykradené’. Tento formát před lety skvěle zavedla značka Apple. Air Bank ho pak převzala a předělala k obrazu svému. Teď už se ovšem jedná o pouhý odvar,“ vyjádřil se Martin Charvát, kreativní ředitel studie Remembership. 

Podle něj tím značce Hyundai hrozí velké nebezpečí: „Pokud je vaše reklama inovativní (jako Honda ve Velké Británii), je vaše značka vnímána jako inovativní. Pokud je vaše reklama laciná napodobenina, budou lidé vaši značku vnímat jako lacinou napodobeninu,“ řekl.

Ani spoty Air Bank nepřišly s originální myšlenkou. S tímto formátem přišel už Apple, když po roce 2006 uvedl sérií krátkých reklam, ve kterých diskutoval pan Mac s panem PC. Právě v těchto spotech satirickou formou zdůraznil přednosti platformy Macintosh, jako je například absence softwarových virů.

Kreativní ředitel agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal v kampani Hyundai vidí zejména pokračování útoku vůči konkurenční automobilce. 

„Každopádně Hyundai pokračuje ve své konfrontační kampani proti Škodě. Osobně musím říct, že v době, kdy se společnost rozděluje a v lidech se uměle podporuje nenávist, je to hodně iritující kampaň. Jestli jim to funguje, nevím,“ uvedl. 

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Všechny účty v jedné aplikaci? Banky váhají, propojení využívá minimum lidí

Středeční odstávka mobilního bankovnictví Komerční banky (19. dubna 2017)

Už je to víc než rok, kdy měly banky umožnit propojení s účty v jiných ústavech. Zatím to však udělaly jen některé....

Internet zaplavují falešné e-shopy. Zboží nepošlou a z karty strhnou víc

Ilustrační snímek

Po předváděcích akcích a energetických aukcích upozorňuje Česká obchodní inspekce (ČOI) na další bobtnající problém -...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Najdete na iDNES.cz