Hyundai útočí na konkurenci okopírovanou reklamou se zlým bankéřem

  16:02aktualizováno  16:02
Reklamy Air Bank se „zlým“ a „hodným“ bankéřem zná asi každý, na obrazovkách se drží už roky. Přesto se v televizích objevily spoty, které připomínají jejich klon. Značka automobilů Hyundai se v reklamní kampani vymezuje proti předražené a tradiční značce.

„Pane kolego, už i my vyrábíme ekologická vozidla,“ přijíždí na koloběžce na scénu muž v zeleném obleku, aby se pochlubil napohled serióznějšímu kolegovi z prodejního stánku s nápisem „Autocentrum budoucnost“. 

„Nespletl jste si století?“ zesměšňuje ho prodejce a obrací pozornost k divákům: „U nás v Hyundai žádnou zastaralou a předraženou tradici nenajdete.“ 

Tolik jeden z dílů nové reklamní kampaně značky Hyundai. Na televizních obrazovkách i na internetu se objevilo několik třicetivteřinových spotů tohoto ražení. Nápadně přitom připomíná koncept, kterým se už dlouho a úspěšně trefuje Air Bank do bolavých míst tradičního bankovnictví.

Podobnost je v mnoha detailech: stopáži, jednoduchosti scén i kulis, dialogu dvou herců, z nichž oba zastupují jiný svět. Satirické reklamní etudy Hyundai jsou jasnou kopií známých spotů z bankovního prostředí.

Z pohledu expertů na reklamu je to problém. „Vykradli už ’vykradené’. Tento formát před lety skvěle zavedla značka Apple. Air Bank ho pak převzala a předělala k obrazu svému. Teď už se ovšem jedná o pouhý odvar,“ vyjádřil se Martin Charvát, kreativní ředitel studie Remembership. 

Podle něj tím značce Hyundai hrozí velké nebezpečí: „Pokud je vaše reklama inovativní (jako Honda ve Velké Británii), je vaše značka vnímána jako inovativní. Pokud je vaše reklama laciná napodobenina, budou lidé vaši značku vnímat jako lacinou napodobeninu,“ řekl.

Ani spoty Air Bank nepřišly s originální myšlenkou. S tímto formátem přišel už Apple, když po roce 2006 uvedl sérií krátkých reklam, ve kterých diskutoval pan Mac s panem PC. Právě v těchto spotech satirickou formou zdůraznil přednosti platformy Macintosh, jako je například absence softwarových virů.

Kreativní ředitel agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal v kampani Hyundai vidí zejména pokračování útoku vůči konkurenční automobilce. 

„Každopádně Hyundai pokračuje ve své konfrontační kampani proti Škodě. Osobně musím říct, že v době, kdy se společnost rozděluje a v lidech se uměle podporuje nenávist, je to hodně iritující kampaň. Jestli jim to funguje, nevím,“ uvedl. 

Autor:
  • Nejčtenější

Největší řetězec v ČR ovládají Vietnamci, mají pětinu trhu, tvrdí šéf svazu obchodu

Největším řetězcem v České republice co do velikosti tržeb je oficiálně Kaufland. Prezident Svazu obchodu a cestovního...

Byty na Manhattanu už nikdo nechce. Cena rapidně klesá, makléři se diví

Američtí realitní makléři čelí zapeklité záhadě. Přestože je ekonomická situace dobrá a úrokové sazby se v USA pohybují...

KOMENTÁŘ: Rozepře mezi Prahou a Pekingem budou Česko stát 23 miliard

Probíhající rozepře Číny a Prahy se promítnou do českého hrubého domácího produktu negativně, čímž poškodí tuzemskou...

Premium

Řekněte, odkud máte miliony. Soud poprvé rozhodl v prokazování majetku

Podnikatelka L. Š. přiznala příjmy ve výši půl milionu korun. Jenže podle zjištění Finančního úřadu pro Zlínský kraj se...

Naštvaná Schillerová. ČSSD nechce zdanit rezervy na životní pojištění

Sociální demokraté ve středu rozladili ministryni financí za ANO Alenu Schillerovou. Hlasovali při jednání rozpočtového...

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky
Premium

Hledání důvodu sesuvu na D8 se dostalo do patu. Pro obě strany je to úspěch

Šest let vyšetřování a miliony korun utracené za posudky. Ani nejnovější revizní takzvaný superposudek však na viníka...

Česká pošta shání zaměstnance. Uchazeče láká na úsměvy zákazníků

V období před Vánoci hledá Česká pošta nové zaměstnance. Na webovém portálu jobs.cz láká uchazeče na úsměvy zákazníků...

KOMENTÁŘ: Rozepře mezi Prahou a Pekingem budou Česko stát 23 miliard

Probíhající rozepře Číny a Prahy se promítnou do českého hrubého domácího produktu negativně, čímž poškodí tuzemskou...

Miliardová transakce. Korejci získali budovu Amazonu u Prahy

Obří logistické centrum v ­České republice, odkud odbavuje zboží především do Německa největší internetový prodejce,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz