Úterý 20. října 2020, svátek má Vendelín
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 20. října 2020 Vendelín

Hyundai útočí na konkurenci okopírovanou reklamou se zlým bankéřem

  16:02
Reklamy Air Bank se „zlým“ a „hodným“ bankéřem zná asi každý, na obrazovkách se drží už roky. Přesto se v televizích objevily spoty, které připomínají jejich klon. Značka automobilů Hyundai se v reklamní kampani vymezuje proti předražené a tradiční značce.

„Pane kolego, už i my vyrábíme ekologická vozidla,“ přijíždí na koloběžce na scénu muž v zeleném obleku, aby se pochlubil napohled serióznějšímu kolegovi z prodejního stánku s nápisem „Autocentrum budoucnost“. 

„Nespletl jste si století?“ zesměšňuje ho prodejce a obrací pozornost k divákům: „U nás v Hyundai žádnou zastaralou a předraženou tradici nenajdete.“ 

Tolik jeden z dílů nové reklamní kampaně značky Hyundai. Na televizních obrazovkách i na internetu se objevilo několik třicetivteřinových spotů tohoto ražení. Nápadně přitom připomíná koncept, kterým se už dlouho a úspěšně trefuje Air Bank do bolavých míst tradičního bankovnictví.

Podobnost je v mnoha detailech: stopáži, jednoduchosti scén i kulis, dialogu dvou herců, z nichž oba zastupují jiný svět. Satirické reklamní etudy Hyundai jsou jasnou kopií známých spotů z bankovního prostředí.

Z pohledu expertů na reklamu je to problém. „Vykradli už ’vykradené’. Tento formát před lety skvěle zavedla značka Apple. Air Bank ho pak převzala a předělala k obrazu svému. Teď už se ovšem jedná o pouhý odvar,“ vyjádřil se Martin Charvát, kreativní ředitel studie Remembership. 

Podle něj tím značce Hyundai hrozí velké nebezpečí: „Pokud je vaše reklama inovativní (jako Honda ve Velké Británii), je vaše značka vnímána jako inovativní. Pokud je vaše reklama laciná napodobenina, budou lidé vaši značku vnímat jako lacinou napodobeninu,“ řekl.

Ani spoty Air Bank nepřišly s originální myšlenkou. S tímto formátem přišel už Apple, když po roce 2006 uvedl sérií krátkých reklam, ve kterých diskutoval pan Mac s panem PC. Právě v těchto spotech satirickou formou zdůraznil přednosti platformy Macintosh, jako je například absence softwarových virů.

Kreativní ředitel agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal v kampani Hyundai vidí zejména pokračování útoku vůči konkurenční automobilce. 

„Každopádně Hyundai pokračuje ve své konfrontační kampani proti Škodě. Osobně musím říct, že v době, kdy se společnost rozděluje a v lidech se uměle podporuje nenávist, je to hodně iritující kampaň. Jestli jim to funguje, nevím,“ uvedl. 

Autor:
  • Nejčtenější

Nejbohatší Čech celý v černém a roušce. Petr Kellner se ukázal na Twitteru

Nejbohatší Čech a majoritní vlastník společnosti PPF Petr Kellner se ukázal na Twitteru celý v černém a v černé roušce....

Výroba Lentilek v Česku končí. Ty německé budou mít méně cukru a nový obal

Výroba čokoládových Lentilek v České republice po více než sto letech končí. Společnost Nestlé se od jara příštího roku...

Tripartita podpořila zavření škol. Odbory se chystají na omezení ekonomiky

Zástupci vlády, odborů a zaměstnavatelů souhlasí se zavřením škol kvůli pandemické situací v ČR. Oznámili to po...

Vaříme zadarmo, zoufají si restauratéři. Za rozvoz platí 30 procent

Restauratéři i Svaz obchodu a cestovního ruchu kritizují provize rozvozových firem. Vyzvali je, aby projevili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pivo zdarma a panák za půlku. Podniky lákaly na poslední akci před zavřením

České restaurace, bary a hospody se večer snažily na poslední chvíli nalákat hosty před druhým letošním uzavřením....

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Česká spořitelna převezme české pobočky banky Waldviertler Sparkasse

Česká spořitelna podepsala smlouvu o smlouvě budoucí ohledně převzetí českých poboček rakouské banky Waldviertler...

Barevné katalogy plné lákavých zájezdů končí. Cestovky šetří na papíru

Statisíce pravidelných klientů cestovních kanceláří budou letos očekávat katalogy s nabídkou letních zájezdů ve svých...

Jak proklepneme dlužníky? Banky se bojí konce rodných čísel v občankách

Premium Rodné číslo je na rozdíl od jiných údajů, jako je jméno, místo bydliště či číslo občanského průkazu, „trvanlivé“ a...

Platnost řidičáků se prodlužuje, nyní propadlé doklady není třeba měnit

Platnost řidičských průkazů se prodlouží, nyní propadlé doklady tak nebude nutné měnit. Opatření zatím platí po dobu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V Česku teď můžeme mít až 700 tisíc covid pozitivních, domnívá se neurobiolog

Promořování společnosti je hazard a tvrdit, že se musíme s koronavirem naučit dalších 10 let žít, je nerozum. V...

Tvoje tvář má známý hlas bude bez Stárkové. Zkolabovala kvůli covidu-19

Show Tvoje tvář má známý hlas pokračuje už v sobotu večer sedmou epizodou. Jedna z účinkujících však v ní bude chybět....

Nejbohatší Čech celý v černém a roušce. Petr Kellner se ukázal na Twitteru

Nejbohatší Čech a majoritní vlastník společnosti PPF Petr Kellner se ukázal na Twitteru celý v černém a v černé roušce....

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Chtěla jsem udělat něco zapovězeného, říká k pornu Tarra White

Má za sebou úspěšnou kariéru ve filmech pro dospělé, její vztahy s rodinou na Moravě však poznamenala. „Příbuzní se...