Úřady za první dva měsíce zaregistrovaly 26 465 vozů, o necelé dvě tisícovky více než před rokem. "Jde o pokračování trendu z minulého roku," řekl tajemník svazu Pavel Tunkl.
Českým prodejům vévodí stále s více než třicetiprocentním podílem Škoda Auto. Na pozici dvojky se za první dva měsíce dostal Hyundai, který za toto období vyrostl v meziročním srovnání o 37 procent. "Naším cílem je být letos druhou nejprodávanější značkou," potvrdil mluvčí Hyundai Miloš Adámek. Třetí Volkswagen zaostal jen o deset vozů.
Hyundai ale zatím může zapomenout na smělé plány předstihnout v prodejích se svým vozem i30 octavie. Škoda letos prodala v Česku 4 408 octavií, Hyundai svých nošovických aut i30 jen 521.
Podle statistik meziročně dvojnásobně stouply prodeje nejmenších aut, klesl naopak prodej malých aut a vozů nižší střední třídy. V prvních dvou měsících se daří i prodejům nákladních aut a autobusů. Klesl naopak zájem o motocykly.
7. října 2011 |