"Nešťastný čas přenosu určitě negativně ovlivní sledovanost, a tím i finální cenu za reklamu," říká Josef Hladík, marketingový ředitel mediální agentury Media Master, která pro Českou televizi nakupuje reklamu.
Sledovanost herHokej Martina Sáblíková Hokej Zdroj: ATO – Mediaresearch, sledov. 15+ |
Avšak čím méně lidí přenos sleduje, tím je menší zásah diváků a tím je reklamní spot levnější. Cena reklamy se totiž na kanále ČT2 a také na všech komerčních stanicích prodává podle sledovanosti v konkrétním čase. Pouze na kanálech ČT24 a ČT4 Sport prodává Media Master reklamní čas podle časově různě drahých vysílacích pásem.
Ale už dosavadní sledovanost ranních přenosů ukázala, že lidem se vstávat nechce.
Zatímco na hokejový souboj Česko – Rusko vysílaný v neděli v přijatelných devět hodin večer se dívalo 24,4 procenta lidí, na ranní bitvu se Slováky jen necelých 10,2 procenta.
Cena půlminutového spotu při takové sledovanosti může být podle lidí z branže 153 tisíc, avšak v případě sledovanosti zápasu s Rusy cena může být i dvojnásobná. Zjednodušeně řečeno jedno procento sledovanosti her totiž podle odhadů mediálních odborníků stojí kolem 15 tisíc korun. Media Master cenu komentovat nechtěl.
Divácky nejlepší časy si zajistili delegáti větších zemí s velkými mediálními koncerny za zády. "Byla to předem ztracená bitva. Na jednání o časech nás nikdo nepozval, nešlo s tím nic dělat," říká přímo z Vancouveru mluvčí Českého olympijského výboru Alexandr Kliment.